Joly's Limoncello A new time for us

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 22:00

bigone schreef:
Ts, je schermt weer met de hoeveelheid geld die je er in hebt gestopt , dat heb je en staat je te prijzen , zonder meer . Maar geld uitgeven aan onze dieren betekend niet dat we superbazen zijn, was het maar zo. Het betekend alleen dat we ze niet direct opgeven. Jij hebt je best gedaan, inspuiten werkt niet, benen zijn kapot, rug is kapot en de winter komt er aan . Dier loopt nog regelmatig kreupel , alhoewel je dat bij hem minder zal zien want waarschijnlijk zijn alle vier de benen slecht. Mocht hij geen dekens dulden dan rest je als baas een taak waar we allemaal liever nooit aan denken . Rijden zal nooit gaan met hem en kun je pijnvrij spelletjes spelen , prima, zo niet dan ook dan je verantwoording nemen.

Sorry maar dat is echt niet van toepassing.

Er hebben capabele mensen, met kennis van het bewegingsapparaat, naar dat dier gekeken en geconcludeerd dat het echt vooral verkeerd lichaamsgebruik is, zwakte en misschien stijfheid door de koude.

Langs de andere kant is inslapen altijd een goede remedie tegen pijn. Ik ben er niet per se op tegen, maar ik weet dat ze gewoon een nieuw dier koopt.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 22:00

moonfish13 schreef:
Denk omdat dit al zo lang aansleept dat men het zat is.
Ze heeft al 300 trainers versleten, beest is schraal zacht gezegd maar kan écht geen deken op.
Nou als die R+ trainer zo goed was kwam die deken echt wel goed maar ts wil het niet.
Die pony redt de winter niet zo zonder deken zeker niet met die rug, ik heb het met het beest te doen.
Prp is leuk maar als het verder niet klopt schiet je er geen ene reet mee op.

Ik verdedig TS niet, maar dit is een paard wat de winter niet doorkomt zonder deken en verzorging:
https://www.blick-aktuell.de/Bad-Hoenni ... 38773.html

Ik vind het licht overdreven om adhv de foto's in dit topic te zeggen dat het paard de winter niet doorkomt.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 22:01

Art_Ificious schreef:
Echter Elke keer hij het deken ergens langs schuurt of eens zijn benen tikt rent hij in vluchtgalop weg en blijft enkele rondjes rennen door de wei, hij staat er dan ook erg gespannen bij alsof elke nieuwe bron hem kan doen ontploffen.

Maar wij hebben jou toen ook geadviseerd om die dingen toch gewoon te doen, omdat hij vanzelf merkt dat er niets gebeurt.
Alleen het probleem is dat jij er heel gestresst op reageert en daardoor krijgt Limo de bevestiging dat er echt iets aan de hand is. Toen wij er waren hebben we heel bewust daar niet op gereageerd, en je ziet zelf ook dat hij dan rustiger wordt, omdat er niets aan de hand is en we hem niet bevestigen in zijn angst.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 22:02

Ts ik ben altijd voor je opgekomen maar je paard ziet er echt niet gezond uit nu.
Hij kijkt dof uit zijn ogen zijn vacht is slecht en hij is zwaar onderbespierd .
Zoek alsjeblieft eens een echt professionele stal op die goed voor jou en je paard zorgen en jou op een normale en goede manier met het paard om laten gaan

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 22:03

Nikass schreef:
Wauw is dit paard vijf jaar??
Ik ken de hele voorgeschiedenis niet, maar hoe komt het dat een vijfjarige er zo bijloopt?

My thoughts exactly!! :oo

Wij hebben twenters in de groei die er beter uit zien...

Het neigt er in mijn ogen bijna naar dat dit dier gebruikt wordt voor aandacht, en negatieve aandacht is ook aandacht.

hagelslag

Re: Joly's Limoncello A new time for us

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 22:05

Wanneer is hij eigenlijk voor het laatst ontwormt?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 22:07

Staat hij 24/7 buiten? Als de deken een probleem blijft zou ik hem in elk geval snachts op stal zetten. Daar kan hij ook in alle rust bij eten.

Heb je m als drie jarige gekocht? Waar komt hij vandaan en wat waren je plannen met hem?

Janine 1990: ik ben blij en supertrots dat mijn 23+ jarige met gebitsklachtrn er nog perfect uiziet ;)
Maar goed, er kan een reden voor zijn dat een paard er zo slecht aan toe is (ik ken dus de achtergrond niet) maar dan hopelijk ook een passend management om m weer in orde te krijgen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 22:10

Ik schrik van de foto's. Hij ziet er slecht uit....
Ik mag hopen dat je je trainster een stuk beter en respectvoller gaat behandelen dan dat je de meiden hebt behandeld die alle tijd en zeer kostbare tijd erin hebben gestoken om jou en vooral limo te helpen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 22:20

Er zijn paarden met grootse trauma's die geholpen worden en dan is een deken trauma helemaal niks. Ik.heb het idee dat je het probleem wegstopt ipv het aan te pakken. Verder zou ik er toch echt wel een gezelschapsbeestje bij zetten.

Ik vind zijn blik levenloos. Jet is niet om je aan te valken, maar wees eerlijk naar hem en een paard kan op de juiste manier aan een heleboel wennen.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 22:33

Citaat:
Leo, helemaal alleen is hij niet. Hij kan kroelen en neuzen met de paarden naast hem op de wei. Deze zijn een jaarling en een twenter. Echter is die jaarling al dominant over de twenter en durf ik limo er dus niet bij te zetten omdat spirit ook al dominant was over limo waardoor limo zich vaker afzijdig hield. Limo zoekt ook helemaal geen contact met die jaarling, met die twenter wel.

Fijn dat hij wel contact kan hebben maar het is niet voldoende. De draden zijn ook te hoog om echt functioneel te kunnen kroelen en contact te hebben.
Vergeet ook niet dat de balans met paarden onderling niet te vermenselijken is, dat is echt een valkuil. Een paard alleen is nooit goed, levert stress op, geeft een mentale tik en maakt dat een paard uiteindelijk vaak alleen maar moeilijker te hanteren is.

Als hij geen vliegenkap accepteert, lukken sliertjes wel? Dat zou al wat schelen. :j
Of zoek eens Ear Balm van Red Horse Products op: dit smeer je rond de ogen, oren en neus en de vliegen blijven 100% van die plekken af is mijn ervaring. Geeft echt veel verlichting aan het hoofd. :)

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 22:48

Kunnen we het dan nooit eens positief houden? TS is goed op weg vind ik met de nieuwe instructrice. Gewoon stapje voor stapje, ook straks met het oefenen van de deken gewoon rustig aan.

Paard mag inderdaad wel wat aankomen, ziet er nu wat ingevallen uit. Toch vind ik het nog steeds een knap paard!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 22:53

Ik heb je oude topics ook al gevolgd, maar ik begrijp het echt niet. Laat hem toch even in paniek door de wei lopen met dat deken, na enkele weken zal hij wel kalmeren. Je bevestigd gewoon veel te vaak in zijn 'doemdenken'. Ik vind het ook zonde dat je de oh zo vriendelijke hulp van al de rest in de wind hebt gelaten

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 22:55

little_birdy schreef:
Ts ik ben altijd voor je opgekomen maar je paard ziet er echt niet gezond uit nu.
Hij kijkt dof uit zijn ogen zijn vacht is slecht en hij is zwaar onderbespierd .
Zoek alsjeblieft eens een echt professionele stal op die goed voor jou en je paard zorgen en jou op een normale en goede manier met het paard om laten gaan

Verschillende mensen hebben haar dat aanbod gedaan. Gratis nog wel. Mensen met echt kennis en vaardigheden. Daar ging ze op in, dan weer niet, dan weer wel, dan weer niet.
TS zoekt steeds allerlei excuses om bepaalde dingen niet door te pakken: geen hoefsmid, geen dekens, geen deftige training, geen weidemaatje, ... Er is altijd een uitleg voor.

Spirit moest en zou een goede thuis krijgen, dat was prio nr.1. Was het één of anderhalve week later dat hij bij een handelaar weer te koop stond?

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 22:58

Veraaaaah schreef:
Kunnen we het dan nooit eens positief houden? TS is goed op weg vind ik met de nieuwe instructrice. Gewoon stapje voor stapje, ook straks met het oefenen van de deken gewoon rustig aan.

Paard mag inderdaad wel wat aankomen, ziet er nu wat ingevallen uit. Toch vind ik het nog steeds een knap paard!

3 jonge paarden verder, het engelengeduld van een hoop bokkers die ZELF gegaan zijn gratis (ik niet voor alle duidelijkheid) en een encyclopedie aan bokt adviezen verder is ze nog steeds niet verder dan het paard 'mogen pakken op de weide' (ik durf te wedden dat ze hem nog steeds zelf bekapt). Het paard gaat enkel achteruit en dat is niet omdat hij onverklaarbaar ziek is.

Waarover moet men precies positief zijn? Ze is hier trots op he, ze opent een topic en verwacht enkel positieve reacties omdat ze het echt goed vindt. Je kan je paard pakken op de weide omdat je snoep hebt WOEHOE. Hoeveel jaar moeten we daar nog over blijven juichen? In de tussentijd heeft het dier pijn en onzekerheid.

De methode die mijn trainer wilde aanleren was exact dezelfde, met misschien wat meer grenzen voor zijn bedelgedrag. Maar ze heeft ons geblokkeerd omdat we niet ELKE dag op haar onzinfilmpjes reageerden. Ik zat in de examens en mijn trainer was ernstig ziek gevallen. Na 2 dagen geen gratis ondersteuning van ons via whatsapp, zonder dat ze ons extra stuurde of belde voor uitleg, is ze volledig diva modus ingegaan en heeft ze de groepen verlaten zonder aankondiging. Sorry maar ik ben niet positief. Echt niet. En dat zou niemand moeten zijn. Ze moet haar verantwoordelijkheid eindelijk eens volledig nemen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 22:58

Veraaaaah schreef:

In het vorige topic vond ik Limo er stukken beter uit zien dan nu.
Er zijn mensen geweest die tijd en geld in Limo hebben gestoken en in ts en werden uiteindelijk als vuil behandeld. Moet je dan nog steeds positief zijn?
Er zijn tips geopperd, die zijn aan de kant geschoven. Moet je dan nog steeds positief blijven en maar gaan oeh en aahh roepen?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-19 23:07

nou nou, de snoep geef ik al een week niet meer en toch komt hij vrijwillig naar me toe. Werd alleen gebruikt om de connectie met de klik duidelijker te maken.

Dit zijn vooruitgangen omdat hij voorheen wegrende en zich niet liet benaderen. Als ik snoep of voeremmer bij had zelfs niet. Hij liet me niet dichter komen dan +- 15m en rende dan weg. En als ik dan erin geslaagd was hem te benaderen kon ik hem niet eens vastnemen of aaien. Hij had er gewoon geen vertrouwen meer in zelfs eten deed hij niet ontspannen, alleen in een afgesloten stuk kon ik hem benaderen en vastnemen omdat hij dan geen kant uit kon wegvluchten.

Je hebt hem niet gezien de laatste 5 weken dus je kan niet oordelen over of dit vorderingen zijn of niet. Mijn huidige trainster kan dat wél bevestigen ;) Ik durf nu zelfs weer met limo wandelen buiten de wei.

Zoals ik al zei is het voornamelijk werken aan het vertrouwen. En dat lukt steeds beter en beter.

Verder reageer ik niet meer op jullie commentaar.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 18-08-19 23:15, in het totaal 2 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:11

We wachten af, maar besef je wel dat jijzelf het grootste probleem bent??

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:12

Art_Ificious schreef:
nou nou, de snoep geef ik al een week niet meer en toch komt hij vrijwillig naar me toe. Werd alleen gebruikt om de connectie met de klik duidelijker te maken.

Dit zijn vooruitgangen omdat hij voorheen wegrende en zich niet liet benaderen. Als ik snoep of voeremmer bij had zelfs niet. Hij liet me niet dichter komen dan +- 15m en rende dan weg. En als ik dan erin geslaagd was hem te benaderen kon ik hem niet eens vastnemen of aaien. Hij had er gewoon geen vertrouwen meer in zelfs eten deed hij niet ontspannen, alleen in een afgesloten stuk kon ik hem benaderen en vastnemen omdat hij dan geen kant uit kon wegvluchten.

Je hebt hem niet gezien de laatste 5 weken dus je kan niet oordelen over of dit vorderingen zijn of niet. Mijn huidige trainster kan dat wél bevestigen ;) Ik durf nu zelfs weer met limo wandelen buiten de wei.

Ik ben blij voor je, maar ondertussen is het dier te mager, onbespierd, eenzaam, onzeker en niet degelijk bekapt.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:13

Bokt op zijn best :D

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:13

bigone schreef:
We wachten af, maar besef je wel dat jijzelf het grootste probleem bent??

Mogen anderen hier ook antwoord op geven?

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:14

Met alle respect hoor, je bent nu al jaren bezig met de simpelste dingen die mensen normaal gesproken in een paar dagen een paard aanleren of in het slechtste geval een paar weken. Jij moddert al jaren aan met hetzelfde. Je snapt zelf ook wel dat dit toch niets opschiet zo? Misschien kun je de pony over doen aan iemand die hem wel goed kan trainen en de juiste levensomstandigheden voor hem heeft? Inslapen zou ik zonde vinden, zo slecht is deze pony niet. Hij is alleen bij de verkeerde persoon terecht gekomen. Hij heeft een zelfverzekerde ervaren baas nodig, dan valt er vast wel wat van te maken nog.
Waarom doe je hem geen masker om als hij zo onder de vliegen zit?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:14

:?
Clickertraining: click = beloning, of is dat veranderd de laatste jaren?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-19 23:15

dat hij er volgens jullie slechter uitziet is erg vreemd want hij glanst wel en is lekker actief. Hij heeft goede bloedwaarden. Staat op een grote rijke wei met heel veel lekker gras, krijgt goed voer aangevuld met grasmix (halve emmer), vitaminekorrel en supplement tegen de artrose. Wat moet hij dan nog meer krijgen?

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:16

Art_Ificious schreef:
Wat moet hij dan nog meer krijgen?

Vriendjes, een degelijke opleiding, een deken? ...

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-19 23:16

LadyMadonna schreef:
:?
Clickertraining: click = beloning, of is dat veranderd de laatste jaren?
beloning hoeft niet in de vorm van snoep te zijn.