Agossie schreef:yeentll schreef:
Ik vind dit wel zo’n negatieve post... ik snap ook niet wanneer je iemand zo bekritiseert dat je dan niet met oplossingen komt of hoe jij wil zien dat het opgelost kan worden. Überhaupt wel is een jong een paard ingereden? Lekker schreeuwen vanaf de zijkant maar niet met tips komen om TS te helpen?
Klopt helemaal dat het een negatieve post is. Ik vind het ook een gewoon geen mooi plaatje en dan ga ik niet roepen 'ooooh, wat mooi!'. Je hebt zeker gelijk dat ik inderdaad met oplossingen en onderbouwingen moet komen of wat ik graag zou zien en dat zal ik dus ook gaan doen. Omdat ik dat goed wil verwoorden, ga ik even de tijd nemen om daar een mooie tekst voor te maken.
En of ik 'wel is' een jong paard heb ingereden.... Jazeker, heb ik wel eens een jong paard ingereden, mijn eigen paard en ook helemaal verkeerd gedaan. En daar hebben we enorm last van gehad. We zijn al een tijd lekker bezig met de revalidatie en gaan nu fantastisch vooruit.
Daarnaast ben ik gediplomeerd revalidatietrainer en krijg ik onder andere te maken met paarden die, zoals dit paard, hun hoofd omhoog gooien.
Toevallig weet ik van Pattypaard dat ze flink wat paarden heeft ingereden (historie op bokt) en dat je nogal een fout maakt door te zeggen dat zij nu ‘ook’ verkeerd aan het inrijden is, alle voorgaande paarden zag ik altijd keurig zonder slof en met een fijne verbinding gereden worden.
Ik zie een paard wat netjes wordt gereden met zoveel ruimte in de slof dat er zelfs nog een mogelijkheid is om het hoofd omhoog te gooien.. een vriendelijke hand die meegeeft wanneer de merrie ruimte vraagt. Dat er bij jou wat verkeerd gegaan is in de africhting is natuurlijk zonde, maar om deze ervaring gelijk te projecteren op deze foto’s een beetje naar. Door jouw zure reactie zonder onderbouwing plaatsen mensen geen rijfoto’s meer op bokt wat eeuwig zonde is. Ik ben van mening dat TS goed op weg is en wanneer zij wat zekerder wordt de slof ook lekker achterwege gelaten kan worden.
Ik ben benieuwd naar jouw onderbouwing en tips hoe je een 3-jarige op de juiste manier inrijdt en africht.