na 6 jaar weer terug..wat kan het leven veranderen...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:00

had PB moeten zijn aan Tahnee

Sorry wat niet handig en netjes van me
Laatst bijgewerkt door Abacab op 11-01-19 13:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-19 13:05

Abacab schreef:
tantesam schreef:
Mijn paard destijds voor een symbolisch bedrag over gedaan. Ik heb ervan geleerd, of ik verkoop een gezond en ongecompliceerd paard, of ze blijven bij me. Mocht ik het niet meer kunnen betalen dan blazen ze bij mij hun laatste adem uit.
Het is een harde leerschool

Wat triest dat jou ook al zo iets is overkomen. Maar je hebt helemaal gelijk.

Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen een paard te verkopen met een gebrek, zelfs niet aan mijn beste vriendin. ook zij kan door omstandigheden besluiten het paard door te verkopen. Dan weet jij ook niet meer wat er met je paard gebeurt. Ik heb het zelf al zo vaak gezien. Mensen hopen toch dat het wel meevalt met de beperking, gaan knutselen, worden gretig en roepen dan dat het ineens weer geweldig gaat met het paard. En de vorige eigenaar wordt neergezet als een kluns die het paard zelf de vernieling in heeft gereden. Als je verkoopt ben je al je rechten en zeggenschap kwijt.

Verder is het gewoon niet slim om een carrière op te bouwen waarbij je financieel afhankelijk bent van een partner. Daar heb jij dus een hele dure prijs voor moeten betalen. Goed dat je nu een baan hebt waarmee je jezelf wel kunt bedruipen. Ik heb je wel eens gesproken Tahnee en je bent een lieve meid. Maar je leefde helemaal in je eigen sprookjeswereld vol pracht en praal. Ik hoop dat je nu wat beter uitgerust bent om je staande te houden in het echte leven.

Als je dit van te voren had geweten had je het dan anders aangepakt?

Ik heb nooit in een sprookjeswereld geleefd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-19 13:11

Abacab schreef:
tantesam schreef:
Mijn paard destijds voor een symbolisch bedrag over gedaan. Ik heb ervan geleerd, of ik verkoop een gezond en ongecompliceerd paard, of ze blijven bij me. Mocht ik het niet meer kunnen betalen dan blazen ze bij mij hun laatste adem uit.

Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen een paard te verkopen met een gebrek, zelfs niet aan mijn beste vriendin. ook zij kan door omstandigheden besluiten het paard door te verkopen. Dan weet jij ook niet meer wat er met je paard gebeurt. Ik heb het zelf al zo vaak gezien. Mensen hopen toch dat het wel meevalt met de beperking, gaan knutselen, worden gretig en roepen dan dat het ineens weer geweldig gaat met het paard. En de vorige eigenaar wordt neergezet als een kluns die het paard zelf de vernieling in heeft gereden. Als je verkoopt ben je al je rechten en zeggenschap kwijt.

Verder is het gewoon niet slim om een carrière op te bouwen waarbij je financieel afhankelijk bent van een partner. Daar heb jij dus een hele dure prijs voor moeten betalen. Goed dat je nu een baan hebt waarmee je jezelf wel kunt bedruipen. Ik heb je wel eens gesproken Tahnee en je bent een lieve meid. Maar je leefde helemaal in je eigen sprookjeswereld vol pracht en praal. Ik hoop dat je nu wat beter uitgerust bent om je staande te houden in het echte leven.

Begrijp even niet zo goed waar deze aannames vandaan komen?

" ik heb geleefd in een sprookjeswereld?"

Nooit! , als er 1 is die weet hoe zwaar het leven kan zijn ben ik het!

"ik leefde op de zak van mijn partner? "

Nooit! ik pakte geen euro van hem aan!

Heb altijd mijn eigen broek hoog kunnen houden en verdiende genoeg!
Maar aangezien ik en opzoek moest naar een huis, en naar een andere stad ging, en daardoor een andere baan moest vinden heb ik voor de zekerheid mijn paard verkocht omdat ik niet wist hoe het financieel zou gaan. Dus waar deze aannames vandaan komen weet ik niet en vind ik ook niet gepast om dat zomaar online te zetten?

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:20

Abacab schreef:
tantesam schreef:

Wow. Ik krijg een hele vieze smaak in m'n mond van jouw reactie. :r Wat een smerig belerend toontje, doe dat even lekker privé als je meent iemand een trap na te moeten geven of beter nog: doe het niet! Als we alles van tevoren wisten was ons leven vast allemaal perfect, niet?

Pijnlijk verhaal zeg, en jammer dat het zo gelopen is met Ventje. Je had 'm heel goed voor elkaar zo te lezen en helaas is het op deze manier uitgedraaid. Gelukkig heb jij je draai weer gevonden, heel knap! Mexico is ook heeel gaaf zeg! En welkom terug op bokt :j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-19 13:23

Citaat:
Wow. Ik krijg een hele vieze smaak in m'n mond van jouw reactie. :r Wat een smerig belerend toontje, doe dat even lekker privé als je meent iemand een trap na te moeten geven of beter nog: doe het niet! Als we alles van tevoren wisten was ons leven vast allemaal perfect, niet?

Pijnlijk verhaal zeg, en jammer dat het zo gelopen is met Ventje. Je had 'm heel goed voor elkaar zo te lezen en helaas is het op deze manier uitgedraaid. Gelukkig heb jij je draai weer gevonden, heel knap! Mexico is ook heeel gaaf zeg! En welkom terug op bokt :j

Nou dat vond ik dus ook! Vind het belachelijk dat je zoiets neerzet! 1. ik ken heel persoon in kwestie niet. 2. Heeft mij 1 x gesproken en weet al heel mijn leven te vertellen? 3. Ik leef in een sprookjeswereld ? Als er 1 is die de klappen van de zweep kent ben ik het!

Belachelijke uitspraken... Om van te KOTSEN :r

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:37

Wat jammer van je paard, ik snap heel goed dat je hem hebt verkocht als je tegen financieële onzekerheden aanloopt. Hopelijk blijken de verhalen in de 'wandelgangen' mee te vallen en gaat het goed met hem, vaak worden die verhalen toch wel wat aangedikt. Het is wel een prachtig dier.
Fijn dat jij het ook goed voor elkaar hebt, Mexico ziet er echt fantastisch uit. Rijden ze daar een beetje met hetzelfde type paarden of zit er een hoop verschil met het lesgeven in Nederland? (behalve het klimaat :') ).

Wel een kleine, 100% goedbedoelde tip, als ik je laatste topic teruglees snap ik dat het niet gezellig was, maar bespaar je die ellende door die kast waar je zo snel opschiet weg te doen ;). Ik weet zeker dat de meeste bokkers graag meer willen weten over je lesgeven (zeker in Mexico) en het zou toch jammer zijn als je topic net zo gaat verlopen als 6 jaar geleden. Ik waardeer je eerlijkheid, maar probeer (ondanks de gekke reacties) geen tactfouten te maken :').

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-19 13:37

Abacab schreef:

Kom je even makkelijk mee weg zeg *\o/*
Sinds Sep 2018 niet meer gereageerd op Bokt en nu zie je mijn topic en wilde je mij maar even naar beneden halen. Wat is dat? Jaloezie? :j

Zal je vertellen als jij mij WEL had gekend jij nooit zoiets over mij zou plaatsen. ;)
Dan had je geweten wat er gebeurd is. En had je respect getoond :j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-19 13:43

Ilse_123 schreef:
Wat jammer van je paard, ik snap heel goed dat je hem hebt verkocht als je tegen financieële onzekerheden aanloopt. Hopelijk blijken de verhalen in de 'wandelgangen' mee te vallen en gaat het goed met hem, vaak worden die verhalen toch wel wat aangedikt. Het is wel een prachtig dier.
Fijn dat jij het ook goed voor elkaar hebt, Mexico ziet er echt fantastisch uit. Rijden ze daar een beetje met hetzelfde type paarden of zit er een hoop verschil met het lesgeven in Nederland? (behalve het klimaat :') ).

Wel een kleine, 100% goedbedoelde tip, als ik je laatste topic teruglees snap ik dat het niet gezellig was, maar bespaar je die ellende door die kast waar je zo snel opschiet weg te doen ;). Ik weet zeker dat de meeste bokkers graag meer willen weten over je lesgeven (zeker in Mexico) en het zou toch jammer zijn als je topic net zo gaat verlopen als 6 jaar geleden. Ik waardeer je eerlijkheid, maar probeer (ondanks de gekke reacties) geen tactfouten te maken :').

Ik snap wat je zegt hoor, maar ik laat niet over mij heen pissen. Vind sommige reacties echt misselijk makend! Dus vind ik dat ik daar best wat over mag zeggen voordat het verhaal een eigen leven gaat krijgen. Zoals hierboven wordt er toch maar even vol op internet gegooid dat ik werd onderhouden door mijn ex en ik in een sprookjeswereld leef. Sorry, maar dat pikt niemand als dat niet waar is ...wel?

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:47

Laat je niet terug trekken in het verleden, waar mensen nu blijkbaar nog even hun zegje over menen te moeten doen.
Ik zou op deze reacties niet reageren :n het zegt iets over hen.

Hoe moeilijk ook ik zou ook "ventje" loslaten, er zijn vast genoeg mensen die je vast wel op de hoogte willen houden maar met welk doel? Sensatie? roddel? kijken hoe je reageert? jij kunt hem niet meer helpen en anderen doen het blijkbaar niet.

Laat je niet verleiden om mee te gaan in deze terugblikken, de weg die je bent ingeslagen is vooruit en veel interessanter.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-19 13:51

justkid schreef:
Laat je niet terug trekken in het verleden, waar mensen nu blijkbaar nog even hun zegje over menen te moeten doen.
Ik zou op deze reacties niet reageren :n het zegt iets over hen.

Hoe moeilijk ook ik zou ook "ventje" loslaten, er zijn vast genoeg mensen die je vast wel op de hoogte willen houden maar met welk doel? Sensatie? roddel? kijken hoe je reageert? jij kunt hem niet meer helpen en anderen doen het blijkbaar niet.

Laat je niet verleiden om mee te gaan in deze terugblikken, de weg die je bent ingeslagen is vooruit en veel interessanter.

:* Lief

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:56

Jeetje wat een verhaal met Ventje, lijkt me verschikkelijk als je zoiets overkomt. Je denk het beste voor te hebben met je grote vriend en dan dit. Maar je krijgt nu mooie kansen! ziet er heel gaaf uit in Mexico. Geniet van de leuke dingen!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:56

Abacab schreef:

Offline schreef:
Kom je even makkelijk mee weg zeg *\o/*
Sinds Sep 2018 niet meer gereageerd op Bokt en nu zie je mijn topic en wilde je mij maar even naar beneden halen. Wat is dat? Jaloezie? :j

Zal je vertellen als jij mij WEL had gekend jij nooit zoiets over mij zou plaatsen. ;)
Dan had je geweten wat er gebeurd is. En had je respect getoond :j

Nou dit is dan ook geen aardige reactie.
Abacab maakt haar verontschuldigingen en laat weten dat het een vergissing was en dat het een PB had moeten zijn. Ik neig ernaar (gezien de manier waarop het bericht is opgesteld) dat te geloven. Is het moeilijk voor je een verontschuldiging te accepteren?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:57

Wat leuk dat je weer terug bent! Ik heb je topics met Ventje altijd met plezier gelezen.

En alles gebeurt met een reden he. Je hebt het mooi voor elkaar nu, zelf! Laat je niet verleiden tot het doen van heftige uitspraken/plaatsen van heftige reacties. Want mensen halen áltijd oude koeien uit de sloot. Gewoon boven staan :*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-19 14:00

Citaat:
Nou dit is dan ook geen aardige reactie.
Abacab maakt haar verontschuldigingen en laat weten dat het een vergissing was en dat het een PB had moeten zijn. Ik neig ernaar (gezien de manier waarop het bericht is opgesteld) dat te geloven. Is het moeilijk voor je een verontschuldiging te accepteren?

Ze had haar bericht 3 x aangepast om het "juiste" antwoord te krijgen.
In haar eerste bericht heeft ze gereageerd op iemand anders haar verhaal.. ( daaruit concludeer ik dat het dus met opzet een openbaar bericht is)
Daarna aangepast met "Had prive moeten zijn" na mijn reactie.
En daarna weer een "sorry niet handig".

Moet ik dat serieus nemen? Kwam in mijn ogen niet geloofwaardig over... En was een prive bericht op zijn plek geweest met uitleg. Ik krijg dus niks....

Dus vandaar mijn reactie

xxwienekexx

Re: na 6 jaar weer terug..wat kan het leven veranderen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 14:03

Wat leuk om je weer eens (op bokt) voorbij te zien komen Tahnee :D Was altijd gezellig op stal en wat een gave knollen heb je onder je in Mexico :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-19 14:04

Frummels schreef:
Wat leuk dat je weer terug bent! Ik heb je topics met Ventje altijd met plezier gelezen.

En alles gebeurt met een reden he. Je hebt het mooi voor elkaar nu, zelf! Laat je niet verleiden tot het doen van heftige uitspraken/plaatsen van heftige reacties. Want mensen halen áltijd oude koeien uit de sloot. Gewoon boven staan :*

Jaaa lang geleden weer..

Ja snap niet dat mensen na 6 jaar nog steeds het verleden op kunnen ratelen

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 14:05

Ik zou de reactie verder links laten liggen. Het zegt niets over jou.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-19 14:06

xxwienekexx schreef:
Wat leuk om je weer eens (op bokt) voorbij te zien komen Tahnee :D Was altijd gezellig op stal en wat een gave knollen heb je onder je in Mexico :D

hahaha...wie had dat verwacht? :P

sta je nog op dezelfde stal?

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 14:09

Offline schreef:
xxwienekexx schreef:

Nee ik sta nu op Stal Midler in Oud Beijerland (waar ik ondertussen ook naartoe verhuisd ben, heerlijke stal met echt werkelijk alles wat je je maar kunt wensen - op die reiningbodem na, maar dat is soms maar goed- :D ), Mea hebben we helaas een klein half jaar terug in moeten laten slapen hoefbeen kantelde dusdanig acuut dat we weinig te behandelen meer hadden, mijn moeder staat nog wel bij Verboon, die heeft ondertussen een hele gave palomino ([PP] [VOLG] FM Biscuit Boom / Joy) :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-19 14:11

Citaat:

Citaat:
Nee ik sta nu op Stal Midler in Oud Beijerland (waar ik ondertussen ook naartoe verhuisd ben, heerlijke stal met echt werkelijk alles wat je je maar kunt wensen - op die reiningbodem na, maar dat is soms maar goed- :D ), Mea hebben we helaas een klein half jaar terug in moeten laten slapen hoefbeen kantelde dusdanig acuut dat we weinig te behandelen meer hadden, mijn moeder staat nog wel bij Verboon, die heeft ondertussen een hele gave palomino ([PP] [VOLG] FM Biscuit Boom / Joy) :D

O joh jeetje! ook een hele verandering en rugzak met levenservaring -O-

Leuk voor je mams de palomino ! :j

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 14:13

Offline schreef:
Citaat:

Citaat:

O joh jeetje! ook een hele verandering en rugzak met levenservaring -O-

Leuk voor je mams de palomino ! :j

Zeker, maar daar worden we alleen maar sterker van toch? :D

Jaa die is ook lekker bezig :)

CharmingS

Re: na 6 jaar weer terug..wat kan het leven veranderen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 14:31

Wat een triest verhaal.. Kan goed begrijpen dat je er kapot van bent :(

Heb jij ook niet een tijd bij Groenraven gewerkt in Houten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-19 14:34

CharmingS schreef:
Wat een triest verhaal.. Kan goed begrijpen dat je er kapot van bent :(

Heb jij ook niet een tijd bij Groenraven gewerkt in Houten?

Nee daar heb ik nooit gewerkt. Wel vaak gestart.

Monte_Cristo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 17:57

Ik ken je niet persoonlijk, maar wow wat heb jij een hoop meegemaakt zeg! En zoals ik het nu lees ben je er sterker dan ooit uitgekomen. Ook ik heb jou topics gevolgd en ik heb je ook gevolgd op fb en ik heb altijd genoten van jou en Ventje. Je bent echt mijn voorbeeld!
Erg triest om te lezen dat het zo gegaan is met Ventje. Het is heel erg als je je eigen lesklanten niet kan vertrouwen die je goed kent. Ook ik heb helaas ook zoiets meegemaakt en dat was met een klasgenoot van mij die ik ook heel erg goed kende. Geen paard wat hoog in de sport gelopen had, maar diegene had mijn paard van de slager gekocht en daarna doorverkocht als sportpaard terwijl zij compleet afgekeurd was. Die zag ik later op wedstrijd terrein lopen. Ik wil je alle kracht toewensen en laat je zeker niet gek maken door alle mensen die stik jaloers zijn.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 18:16

Wat een ellende heb jij moeten doorstaan…
Wij hebben helaas eenzelfde verhaal gehad met een paard dat voor een heeeel laag prijsje is verkocht ivm OCD en nu ineens in Amerika GP loopt. Het is echt triest dat mensen bewust deze keuze maken -O-

Ik wil je trouwens wel even laten weten dat jij een van mijn Bokt-voorbeelden bent!
Ik heb je "vroeger" veel gevolgd en ben hard aan het werk om op eenzelfde niveau te komen :D