Ellen_ov schreef:@Nikass: we zijn van 29 juni tot 10 juli gegaan ongeveer, toen begon het net hier tegen de 30 graden te worden. we hebben het echt zooo koud gehad de eerste drie dagen, direct de hooglanden op en een wind! We moesten echt even acclimatiseren. Wat betreft het missen van de bomen: ik snap wat je bedoeld, dat vind ik ook vaak mooie natuur al miste ik die niet zozeer, komt misschien ook omdat het zo'n divers landschap is. Het was her en der wel groen, met name toen we net op de hooglanden waren en toen we weer afzakten richting het zuiden, daardoor had je elke dag een ander landschap.
wat betreft de bomen: ik heb begrepen dat ijsland zo kaal is geworden doordat de vikingen toendertijd alles hebben gekapt... geeft wel een heel ander landschap omdat de wind altijd vrij spel heeft.
Is het niet ook gewoon een klimaat dingetje? Anders zouden er toch wel bomen terug gegroeid zijn?
Ik vind je foto's erg mooi en ik dacht dat IJsland altijd vrij donker was, maar je foto's geven me niet die indruk, dus of het valt wel mee met die donkerte, of je hebt een hele goede camera
maar er zaten ook heel rustige dieren tussen. In ieder geval geen drama; allemaal dieren met lol er in die graag met de kudde mee gingen. En op het moment dat je pauze had, ook meteen in volledige chill modus konden gaan. Hele fijne, eerlijke dieren.
wij hebben inderdaad veel sneeuw gezien maar de gidsen gaven al aan dat het voor ijsland zelf ook een late zomer is.