Sprakeloos. Wat moet dat een fantastische ervaring geweest zijn. Wat een uitzichten. Adembenemend mooi. Bedankt dat je ons laat meegenieten door zulke prachtige foto's te delen!
Wauw! Echt prachtig!! Ik moet er aan de ene kant niet aan denken, zo lang in het zadel en toch wel primitief met de emmers water, maar het uitzicht is wel echt fantastisch!
Zo mooi, ook de laatste foto's weer. (het aan elkaar binden van de benen heet kluisteren en wordt al eeuwenlang gedaan door natuurvolken en anderen die buiten de gebaande paden leven en trekken.)
Anoniem
Geplaatst: 23-07-18 21:59
Ontzettend mooie foto's! Zo gaaf
Hoe was de hoofdstad trouwens? In het andere topic had je daar iets over geschreven dacht ik, dat het voor buitenlanders niet zo fijn was daar en dat je op je hoede moest zijn. Had je dat gevoel inderdaad?
Anoniem
Geplaatst: 23-07-18 22:40
Joepie, nieuwe foto's! Wat geweldig ruig zeg, en wat een grote stukken land zonder bomen. Leuk dat we zo toch een beetje met je mee kunnen genieten. 47 graden, pfoeh!
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 23-07-18 23:13
Wat gaaf!!! Ik ben jaloers! Kyrgizie is een prachtig land en het lijkt me fantastisch om dat vanaf een paardenrug te zien. Ben er zelf in 2008 geweest, zou ook gaan paardrijden maar helaas waren we vanwege grenstroubles (China had de grens dichtgegooid) 2 weken later dan gepland en waren de paarden al het dal in gebracht. Enig ritje wat ik nog heb gemaakt is op een geleend paard van een herder (staat ook nog in mijn profiel).
@mysa oh ze noemde het hier geen kluisteren, er was niet echt een werkwoord voor. Die touwen noemde ze 'hobbles', dus voor ons werd het 'hobbling the horses'
@Marie_Anne ik had in Bishkek alleen het gevoel dat ik echt aangestaard en nagekeken werd (blond haar, blauwe ogen), verder viel het heel erg mee
@Neonloght he wat balen Haar paarden worden inderdaad ook maar 2/3 maanden gereden en leven verder als semi-wilde paarden in de wintervallei (lees: helemaal geen contact met mensen, maar staan wel "onder toezicht" dus worden we in de gaten gehouden. Ook ivm de vele wolven daar. Afgelopen winter was ze 3 paarden verloren aan wolven...) ...Maar wel een goed excuus voor je om terug te gaan