Veronia's eerste dappere stapjes onder het zadel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 17:47

Filmpjes snel weer door TS verwijderd? :?
Maar ik heb ze idd ook gezien en die liep duidelijk niet goed. Dat was niet onregelmatig maar gewoon kreupel.
Sowieso is het echt nog een puppy en zou ik hier gewoon nog niet op gaan zitten. Ik snap dat het verleidelijk is, maar wacht gewoon nog lekker een half jaar tot jaar. Dat komt haar alleen maar ten goede want ze is erg leuk :)

finnens

Re: Veronia's eerste dappere stapjes onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:01

Heb de filmpjes gezien en ze ziet er erg braaf uit. Maar inderdaad onregelmatig/kreupel.

Denk dat het beter is om nog even te wachten met doorrijden tot ze beter ontwikkeld is en nu lekker wandelen/fietsen/grondwerk oid.. ze ziet er nog erg jong uit.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:24

Wat is Veronia braaf onder het zadel zeg! Lijkt me echt fantastisch als je dan eindelijk op je eigen gefokte paard kunt rijden, die je zelf helemaal hebt opgevoed. Volgens mij voel je je dan supertrots.

Om het kreupel lopen te noemen op het filmpje vond ik overdreven trouwens.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:30

Suorvixen, hoe noem jij het dan? Filmpje is verwijderd zie ik , maar ik vind t al zorgwekkend dat je als ruiter een filmpje hebt, dat zo ok vind en het hier post om trots te laten zien, en dat je dan zelf niet ziet dat er iets niet klopt aan het bewegingspatroon van je paard, tikkie slordig vooral omdat het zo belangrijk is dat je in d Africhtingsfase en bekeer fase elk signaal op moet kunnen vangen om gedoe in de toekomst te voorkomen

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:35

Wat ik mijn nou afvraag mevrouw Murosch, heeft u de video's nu verwijderd omdat u inziet dat er een onregelmatigheid te zien was bij uw paard? Of omdat u de mensen die dit zagen het bewijs wilde ontnemen van hun bewering?
U weet toch hoe kritisch er op Bokt gekeken wordt naar video's ?
Hebt u het niet gezien?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-18 18:36

Ik heb de filmpjes inderdaad bewust prive gezet. Niet omdat ik niet zie wat jullie zien, maar omdat ik (nog hele logische) onbalans geen kreupelheid ga noemen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:38

Dit had niets met onbalans te maken. Onbalans is heel normaal tijdens deze africhtingsfase, maar dit paard was absoluut niet rad.
Er is een wezenlijk verschil tussen onbalans en kreupelheid en het lijkt mij dat je dat als ruiter zelf ook weet en voelt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:41

Kom nou Murosch in de wending goed te zien LA toch echt kreupel hoor. Ik zou er echt naar laten kijken, temeer omdat je nog verder wil fokken met die lijn. Ik heb de moeder Wainonia.om eerlijk te zijn in de filmpjes die ik heb gezien ook nog nooit echt rad zien lopen. Straks zit er iets erfelijks; dat zou tpch zonde zijn?
Laatst bijgewerkt door Babootje op 08-04-18 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:43

Dan , zou het onbalans zijn, zou ik nog niet op d rug van dat paard horen te zitten , want de onbalans is dan het bewijs daarvan en dat zou ik zeker niet open en bloot op bokt zetten en er nog trots en triomfantelijk bij vermelden dat het nog maar twee dagen een twenter is..
Ik geloof echter hier niet in onbalans.dat ziet er anders uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:44

Babootje: Ik heb Wainonia in het echt meegemaakt en op de foto gezet.
Zij liep toen geen enkele pas onregelmatig, kreupel of niet-rad...
Een paard dat niet goed loopt, zou ik weigeren op de foto te zetten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-04-18 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:45

Murosch schreef:
Ik heb de filmpjes inderdaad bewust prive gezet. Niet omdat ik niet zie wat jullie zien, maar omdat ik (nog hele logische) onbalans geen kreupelheid ga noemen.

Ach hou op

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:49

Anoniem schreef:

In eerdere topics over Wainonia werd TS er ook regelmatig op gewezen dat ze niet rad liep.
Dat hoeft niet te betekenen dat ze altijd zo loopt, maar als er regelmatig een slag in het wiel zit, is het wel zo handig om daar iets aan te doen en over na te gaan denken.
Ik denk dat Kadankovich daar op doelt.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:50

Anoniem schreef:

Nergens niet om, maar tenzij dit op de dag zelf was kan er heus wat veranderd zijn in de tussentijd. Een paard hoeft niet altijd kreupel te lopen en kan best bijvoorbeeld vorige week gebeurd zijn :)

Babootje

Anoniem schreef:

jammer dat dat dan nooit op beeld is vastgelegd alhoewel er veel filmpjes zijn gemaakt…

Kadankovitch

Murosch schreef:

Ik ben het niet eens over uw via over onbalans en onregelmatigheid, maar dat is niet wat ik bedoel. Waarom plaatst u dit terwijl u op uw 10 vingers kunt uittellen dat er opmerking over komen. Om dan, quasi gekrenkt, de video's te blokkeren. Het komt op mij bijna over alsof u zich bevalt in de rol van onbegrepen slachtoffer. Dit komt wellicht hatelijker over dan ik bedoel, maar u plaatst vaker beelden van paarden die niet goed lopen en bent er dan later gekwetst over als er kritische opmerkingen op komen.

Eliine

Maar al zou het onbalans zijn. Paard heeft laten zien braaf te zijn onder het zadel. Waarom willens en wetens op dit onbespierde lijf gaan zitten?

De meningen over de leeftijd van inrijden lopen zeer uiteen. Maar juist bij zo'n brave zou ik zeggen, oke ze accepteert het zadel, verder er niet meer aankomen en vanaf de grond aan de slag tot ze echt klaar is om bereden te worden.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:54

Cayenne schreef:
Ik denk dat Kadankovich daar op doelt.

Nog niet zo direct, omdat ik er altijd van wil uitgaan dat iemand het beste voor heeft voor zijn/haar paard. Maar inderdaad, zoiets zou grondig bekeken moeten worden. Het kan een heel klein en gemakkelijk oplosbaar probleem zijn.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:55

Eliine schreef:
Maar al zou het onbalans zijn. Paard heeft laten zien braaf te zijn onder het zadel. Waarom willens en wetens op dit onbespierde lijf gaan zitten?

De meningen over de leeftijd van inrijden lopen zeer uiteen. Maar juist bij zo'n brave zou ik zeggen, oke ze accepteert het zadel, verder er niet meer aankomen en vanaf de grond aan de slag tot ze echt klaar is om bereden te worden.

Dat l;ijkt mij een zeer zinnige benadering !!!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 19:01

Eliine schreef:

Klopt. Zadelmak maken met 2,5 is prima. Hebben wij ook gedaan. Maar alleen dat en daarna het seizoen op de wei. Om alle indrukken te verwerken.
Waarom de haast? Of wil je met haar naar de keuring Murosch? Dat zou ik je echt afraden; qua bouw en gangen gaat je paard daar geen ogen gooien. Mijn advies: laat haar keuren en zet haar lekker een seizoen op de wei. in het najaar een beetje oppakken; passend zadel zoeken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 19:08

Heb de filmpjes niet gezien, want zie dit topic zonet pas per ongeluk langs fietsen. Het is een ITP topic en TS heeft ze behoorlijk voor haar kiezen gehad onlangs waarvoor ze van Bokt een virtueel bloemetje heeft gehad. Ik denk dat de discussie die hier gevoerd wordt beter [RT-D] Paard inrijden met.... gevoerd kan worden.
Laat dit verder gewoon een ITP topic zijn en reageer niet als je er niets mee hebt. Ik denk dat alle kritische opmerkingen wel gemaakt zijn. Murosch zal ze zeker mee nemen. Ik voel bij me zelf dat ik dit zo ontzettend sneu vind voor Murosch, dat ik er gewoon niet goed van word en deze opmerking gewoon moet plaatsen. Dan heb je (Murosch) alle ellende de laatste 24 - 48 uur gehad en dan krijg je dit ook nog erbij. "Hoe fijn kan het leven wezen :(:) ".
Sterkte Murosch met alles en wat ik zo zie op de foto vind ik jouw Veronia een schatje <3 !

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 19:14

Nou inderdaad. Krijg je zo'n bak met gezeik over je heen.
Geniet lekker van je prachtige paard!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 19:23

pien_2010 schreef:
Heb de filmpjes niet gezien, want zie dit topic zonet pas per ongeluk langs fietsen. Het is een ITP topic en TS heeft ze behoorlijk voor haar kiezen gehad onlangs waarvoor ze van Bokt een virtueel bloemetje heeft gehad. Ik denk dat de discussie die hier gevoerd wordt beter [RT-D] Paard inrijden met.... gevoerd kan worden.
Laat dit verder gewoon een ITP topic zijn en reageer niet als je er niets mee hebt. Ik denk dat alle kritische opmerkingen wel gemaakt zijn. Murosch zal ze zeker mee nemen. Ik voel bij me zelf dat ik dit zo ontzettend sneu vind voor Murosch, dat ik er gewoon niet goed van word en deze opmerking gewoon moet plaatsen. Dan heb je (Murosch) alle ellende de laatste 24 - 48 uur gehad en dan krijg je dit ook nog erbij. "Hoe fijn kan het leven wezen :(:) ".
Sterkte Murosch met alles en wat ik zo zie op de foto vind ik jouw Veronia een schatje <3 !

Natuurlijk is het heel erg, dat Murosch een veulen heeft verloren, vreselijk.
Maar dat neemt niet weg, dat als zij een filmpje plaatst met een paard dat onregelmatig is, daar natuurlijk wel wat van gezegd mag worden. Ik heb het filmpje niet gezien, maar ik herinner me wel de filmpjes in het verleden met haar andere paard. Er is natuurlijk wel een verschil tussen onbalans, niet rad/onregelmatig of stokkreupel.
Daarbij vind ik Murosch voor zo'n jong en onbespierd paard, wel wat te zwaar, hoe vervelend dat ook klinkt. Gewoon nog even wachten, tot paard wat meer uitgegroeid is en lekker mee grondwerken/wandelen en lange lijnen.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 19:30

Electra63 schreef:
Natuurlijk is het heel erg, dat Murosch een veulen heeft verloren, vreselijk.
Maar dat neemt niet weg, dat als zij een filmpje plaatst met een paard dat onregelmatig is, daar natuurlijk wel wat van gezegd mag worden. Ik heb het filmpje niet gezien, maar ik herinner me wel de filmpjes in het verleden met haar andere paard. Er is natuurlijk wel een verschil tussen onbalans, niet rad/onregelmatig of stokkreupel.
Daarbij vind ik Murosch voor zo'n jong en onbespierd paard, wel wat te zwaar, hoe vervelend dat ook klinkt. Gewoon nog even wachten, tot paard wat meer uitgegroeid is en lekker mee grondwerken/wandelen en lange lijnen.

Dit dus...

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 19:50

Sneu van t veulen, maar dat heeft hier toch niks mee te maken? Ik reageer op een post die hier neergezet is, ik ga niet eerst half bokt uitpluizen wat er allemaal nog meer gebeurd is. En Pien in dat andere topic worden algemene meningen geplaatst, ik heb hier inhoudelijk op een filmpje gereageerd.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 19:57

pien_2010 schreef:

Helemaal mee eens! Tuurlijk ‘mag’ je kritisch zijn, maar het hoeft niet. Een beetje TLC is wellicht meer op zijn plek nu. En zeker een stukje medemenselijker.