Z1 debuut en gelijk een 2e plaats

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sussie85

Re: Z1 debuut en gelijk een 2e plaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 14:57

Door commentaar wat er nu gegeven wordt op TS durven mensen geen foto-topics meer te plaatsen op bokt. TS is super trots dat ze haar eerste winstpunt in het Z1 heeft gereden en niet onterecht. Het is Z en dus nog steeds basis. Ga eens de gemiddelde Z rubriek kijken op een wedstrijd in de buurt en dan zie je dat die proeven echt nog niet perfect verlopen. Bij TS mist er inderdaad nog wat gedragenheid, maar blijkbaar heeft ze haar oefeningen keurig gereden waardoor ze alsnog een net winstpunt en zelfs prijs heeft gereden. Aan iedere combinatie valt wat te verbeteren. TS weet ook echt wel dat voor het mooie plaatje ze wat zou mogen afvallen. Maar helaas zijn we niet allemaal van die super slanke dennen. De meesten hier rijden puur voor hun plezier. Laten we daarom vooral ook gewoon vriendelijk en opbouwend naar elkaar blijven. Nu kan TS eigenlijk maar één ding doen en dat is in de verdediging schieten en de volgende keer wel drie keer nadenken voordat ze weer eens wat foto's plaatst. Heel jammer want ik zou graag meer van zulke foto-topics op bokt willen zien.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 15:02

Sussie85 schreef:
Door commentaar wat er nu gegeven wordt op TS durven mensen geen foto-topics meer te plaatsen op bokt. TS is super trots dat ze haar eerste winstpunt in het Z1 heeft gereden en niet onterecht. Het is Z en dus nog steeds basis. Ga eens de gemiddelde Z rubriek kijken op een wedstrijd in de buurt en dan zie je dat die proeven echt nog niet perfect verlopen. Bij TS mist er inderdaad nog wat gedragenheid, maar blijkbaar heeft ze haar oefeningen keurig gereden waardoor ze alsnog een net winstpunt en zelfs prijs heeft gereden. Aan iedere combinatie valt wat te verbeteren. TS weet ook echt wel dat voor het mooie plaatje ze wat zou mogen afvallen. Maar helaas zijn we niet allemaal van die super slanke dennen. De meesten hier rijden puur voor hun plezier. Laten we daarom vooral ook gewoon vriendelijk en opbouwend naar elkaar blijven. Nu kan TS eigenlijk maar één ding doen en dat is in de verdediging schieten en de volgende keer wel drie keer nadenken voordat ze weer eens wat foto's plaatst. Heel jammer want ik zou graag meer van zulke foto-topics op bokt willen zien.

Om deze rede is het ook al een jaar geleden dat ik een foto topic had geopend. Maar ik ben zo trots dat ik het niet kon laten.

Echter wordt mij hier mijn trotsheid bijna ontnomen door een aantal mensen. Jammer. Maar ik sta er boven en zit er niet (meer) mee.

Ik weet dat ik goed voor mijn paarden ben en dat ze enorm goed in hun vel zitten. Ik hoef me verder ook niet meer te verdedigen. Daar heb ik helemaal geen zin in.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 15:04

Gefeliciteerd!

Ik heb vorig jaar oid (geen idee hoe lang geleden precies) foto's van jullie gezien waar ik echt niet blij van werd. Maar ik vind het echt sindsdien al enorm verbeterd! Ja je paard mist wat impuls en komt hierdoor op de voorhand, maar dit kost tijd en is niet gek dat dat in een jaar (vanaf de L2) nog niet perfect lukt. Als hij meer kracht ontwikkeld wordt dit vast beter.

Over je gewicht is al genoeg gezegd, al denk ik wel dat het voor je paard makkelijker wordt om zichzelf en jou te dragen als je wat af zou vallen (hopenlijk ervaar je dit niet als een persoonlijke aanval oid want zo is het niet bedoeld)

Phoeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 15:06

Respect voor je reacties Peelie! :j
Trots mag je zeker zijn, je hebt gewoon je eerste winstpunt binnen én een tweede plaats!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 15:07

Peelie: ik heb in elk geval respect voor je dat je zo ver komt met je Haf!!! Menig ruiter hier doet het je niet na met een "dressuurpaard", superleuk om te zien! Ik vind de commentaren soms oko een beetje naar overkomen ( op de rij-technische dan na)
En je gewicht,tja... ik ben ook niet de lichtste maar we stappen ook niet op een klein welshje of luxe E-pony toch ? Je Haf kan dat best hebben. Mijn paard is een stuk fijner en slanker, ik ben zwaar maar hij is 30 en complimenten van de osteo over zijn spieren en rug dus het zal best meevallen met dat gezeur over gewichten.
Lekker doorrijden en gewoon weer posten als je de Z2 ingaat !!!!

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 15:14

Zeker iets om trots op te zijn hoor TS! Het is een hele prestatie. Geniet er van, kijk wat je met de rijtechnische feedback kan en lekker verder trainen :-)

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 15:35

Sussie85 schreef:

Net daarom heb je toch meer aan inhoudelijke commentaar? Uiteraard op een beleefde manier. Maar van enkel ooh en aah wordt je toch geen snars wijzer?

bartjeminoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 15:49

Sussie85 schreef:

Mogen er dan alleen leuke positieve reacties gegeven worden? Want ieder heeft toch zijn of haar eigen mening? En persoonlijk val ik ook onder de minder leuke reacties maarja daarmee brand ik ts toch niet af? Ik zeg alleen iets over wat ik zie op dit topic en daarnaast kan TS toch een hartstikke tof en leuk persoon zijn die veel van haar paardje geniet. Dat ontneem ik haar ook niet. En andere ook niet denk ik zo.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 16:02

Voor mij is het heel simpel. Als mensen iets afsluiten met "maar ik bedoel het niet banketstaaf hoor!" Dan bedoel je het dus wel banketstaaf (stukje psychologie). En dat is geen probleem. Maar dan voel ik mij op zijn allerminst "verplicht" om daar iets mee te doen.

Als ik tips en tricks had willen hebben dan had ik het in haw geplaatst. Ik ken mijn/onze minder sterke kwaliteiten. Dat is een never ending story. Maar dat is nou juist zo mooi aan paardrijden, je bent nooit klaar met leren.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 16:06

Peelie schreef:
Voor mij is het heel simpel. Als mensen iets afsluiten met "maar ik bedoel het niet banketstaaf hoor!" Dan bedoel je het dus wel banketstaaf (stukje psychologie). En dat is geen probleem. Maar dan voel ik mij op zijn allerminst "verplicht" om daar iets mee te doen.

Als ik tips en tricks had willen hebben dan had ik het in haw geplaatst. Ik ken mijn/onze minder sterke kwaliteiten. Dat is een never ending story. Maar dat is nou juist zo mooi aan paardrijden, je bent nooit klaar met leren.

Dat is een aanname die je doet. Kijk als jij gelijk denkt dat iedereen het banketstaaf bedoelt, dan zie je overal alleen maar negatieve berichten :j maakt het leven niet leuker. Als je het gewoon van men aanneemt, zal het leven een stuk leuker en makkelijker worden.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 16:10

Waar schrijf ik dat iedereen het banketstaaf bedoeld? Dat ontgaat mij even :+

Ps. Ik zie ook niet waar ik een aanname doe? Maar dat zal vast aan mij liggen ;)

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 16:12

Ik reageer normaal niet zo snel in dit soort topics maar ik wilde toch even kwijt dat ik het er wel heel mooi en vriendelijk uit vind zien! Natuurlijk zijn er verbeterpuntjes maar als die er niet waren dan zou je ook niet hoeven paardrijden want dan is er niks aan. Gewoon lekker doorgaan! Ik ben heel benieuwd hoever jullie komen! Jullie zijn het nieuwe grote voorbeeld van mij en mijn haf hahaha :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 16:22

Faitherr schreef:
Ik reageer normaal niet zo snel in dit soort topics maar ik wilde toch even kwijt dat ik het er wel heel mooi en vriendelijk uit vind zien! Natuurlijk zijn er verbeterpuntjes maar als die er niet waren dan zou je ook niet hoeven paardrijden want dan is er niks aan. Gewoon lekker doorgaan! Ik ben heel benieuwd hoever jullie komen! Jullie zijn het nieuwe grote voorbeeld van mij en mijn haf hahaha :D

Super lief! Jullie kunnen het ook!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 16:25

Niks van aantrekken peelie, ik hoop dat ik half zo ver kom met mijn haf als jij met de jouwe!

Heb je trouwens een afstamming voor mij? Ben nieuwsgierig naar papa

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 16:27

Maartje1990 schreef:
Niks van aantrekken peelie, ik hoop dat ik half zo ver kom met mijn haf als jij met de jouwe!

Heb je trouwens een afstamming voor mij? Ben nieuwsgierig naar papa

Zijn vader is Nobbi. Een Duitse Haflinger met wat Arabisch bloed.

Daar verder achter zit Willem van Steenbergen van moeders kant.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 16:28

Nou voel ik toevallig ook de behoefte om even een berichtje te plaatsen. :D

Ik heb namelijk wél het voorrecht gehad om TS te zien trainen valk oor de wedstrijd, en ze zit zó keurig op haar paard! Netjes stil, zachte hand en gaat super mee in de bewegingen van haar paard.

Juist bij de training had ik het idee dat deze stoere had al zijn oefeningen probleemloos deed, met veel zin en pit!

Ik heb er erg van genoten om te kijken en kan goed geloven dat jullie het nog veel verder gaan schoppen! Gefeliciteerd met je winstpunt.
Mijn respect heb je zeker, ik zie te vaak (al dan niet magere) ruiters klotsen, rukken, plukken en prikken aan hun paarden om ze op dat niveau te krijgen, en bij jou ziet het er toch een stuk natuurlijker en vriendelijker uit.

Blijf vooral foto's plaatsen want ik vind het hartstikke leuk. :)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 16:30

Ik kan misschien ergens wel begrijpen waarom het gezegd wordt maar het is niet echt nodig te melden aangezien niemand op Bokt stopt met rijden omdat iemand op Bokt dat zegt.

Ga zo door! Voor een debuut is het netjes en nog even oefenen en je rijdt het Z2 in :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 16:31

DreamGuide schreef:
Nou voel ik toevallig ook de behoefte om even een berichtje te plaatsen. :D

Ik heb namelijk wél het voorrecht gehad om TS te zien trainen valk oor de wedstrijd, en ze zit zó keurig op haar paard! Netjes stil, zachte hand en gaat super mee in de bewegingen van haar paard.

Juist bij de training had ik het idee dat deze stoere had al zijn oefeningen probleemloos deed, met veel zin en pit!

Ik heb er erg van genoten om te kijken en kan goed geloven dat jullie het nog veel verder gaan schoppen! Gefeliciteerd met je winstpunt.
Mijn respect heb je zeker, ik zie te vaak (al dan niet magere) ruiters klotsen, rukken, plukken en prikken aan hun paarden om ze op dat niveau te krijgen, en bij jou ziet het er toch een stuk natuurlijker en vriendelijker uit.

Blijf vooral foto's plaatsen want ik vind het hartstikke leuk. :)

Jij hebt me idd echt zien rijden en kan eerlijk oordelen. Ik kreeg van meerdere stalgenoten van jou hele positieve reacties!

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 16:39

Mijn hemeltje lief er is iemand mega trots ( en terecht) en super blij(ook terecht), maar er zijn weer zonodig verschillende Anky's die vanaf een foto menen te moeten zeggen wat zij er van vinden!
Snap best dat mensen geen foto's meer durven plaatsen!

Zie je iets wat je niet aanstaat dan zou je ook je mond kunnen houden, maar nee er zijn altijd mensen die hun ongezouten mening niet voor zich kunnen houden !! Oef ik heb gezegd ~~}>

En ts ikheb respect voor je hoor en de foto's zien er super uit ! Geniet van je succes en hopelijk gaan er nog vele prijzen volgen _/-\o_

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 16:51

Getup schreef:
Vind dat best wel onaardig, Jester -O-

Ga dat kwpn- koudbloed gezeur even ergens anders doen, dit komt niet bij de ts vandaan.

Ken TS overigens niet persoonlijk. Maar zij is blij met haar haf. En ik ben erg benieuwd naar hoe die het verder gaat doen.
Ze is net voor de eerste keer Z1 gestart en ook net aan het puzzelen met de S&T. Hoeft toch nog niet meteen perfect te zijn?

Nou laten we niet vergeten dat de meeste bokkers perfect zijn en de meesten zonder fouten te maken rijden :+

Geniet er lekker van TS en hopelijk kan je uit de negatieve reacties zelf positieve feedback halen! Is goed bedoeld maar helaas zijn sommige mensen communicatief minder tactisch...
Laatst bijgewerkt door Pistasche op 28-03-18 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 16:51

Knap gedaan! En wat een mooie haflinger ook. Ik vind je zelf wel aan de zware kant, en ik denk dat de zwaardere oefeningen ook makkelijker zouden gaan voor je paardje indien je wat lichter zou zijn. :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 17:03

KarinLF schreef:
Mijn hemeltje lief er is iemand mega trots ( en terecht) en super blij(ook terecht), maar er zijn weer zonodig verschillende Anky's die vanaf een foto menen te moeten zeggen wat zij er van vinden!
Snap best dat mensen geen foto's meer durven plaatsen!

Zie je iets wat je niet aanstaat dan zou je ook je mond kunnen houden, maar nee er zijn altijd mensen die hun ongezouten mening niet voor zich kunnen houden !! Oef ik heb gezegd ~~}>

En ts ikheb respect voor je hoor en de foto's zien er super uit ! Geniet van je succes en hopelijk gaan er nog vele prijzen volgen _/-\o_

Dankjewel. Over 2 weken gaan we het weer proberen. Ik ben heel benieuwd. Eerst deze klasse maar eens een beetje "uitvogelen". Het is allenmaal helemaal nieuw voor mij. Ik heb nog nooit Z1 gereden. Dus nieuwigheid ten top. We knutselen lekker verder.

Pistasche schreef:
Getup schreef:
Vind dat best wel onaardig, Jester -O-

Ga dat kwpn- koudbloed gezeur even ergens anders doen, dit komt niet bij de ts vandaan.

Ken TS overigens niet persoonlijk. Maar zij is blij met haar haf. En ik ben erg benieuwd naar hoe die het verder gaat doen.
Ze is net voor de eerste keer Z1 gestart en ook net aan het puzzelen met de S&T. Hoeft toch nog niet meteen perfect te zijn?

Nou laten we niet vergeten dat de meeste bokkers perfect zijn en de meesten zonder fouten te maken rijden :+

Geniet er lekker van TS en hopelijk kan je uit de negatieve reacties zelf positieve feedback halen! Is goed bedoeld maar helaas zijn sommige mensen communicatief minder tactisch...

Ik geniet zeker van ons eerste succes :D

Damned schreef:
Knap gedaan! En wat een mooie haflinger ook. Ik vind je zelf wel aan de zware kant, en ik denk dat de zwaardere oefeningen ook makkelijker zouden gaan voor je paardje indien je wat lichter zou zijn. :)

Dat denk ik ook.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 17:05

Wat een heerlijke dag he zondag! Ik was er ook.
Ik start niet meer met Tommie, want hij wordt bijna 22. Al gaat het wel heel goed met hem.
Heb wel weer eens een impulsje meegedaan met Galaxy. Een super lieve manegepony van de Vier Hoeven. Maar wat vind ik de haflingerwedstrijden leuk. Jammer dat het maar 1 keer per jaar in Leusden is.
Ga jij ook naar de andere haflingerwedstrijden?
Ik denk dat er ook weer Z wedstrijden komen bij ons. Wie weet is dat iets voor je?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 17:09

AnnemiekvM schreef:
Wat een heerlijke dag he zondag! Ik was er ook.
Ik start niet meer met Tommie, want hij wordt bijna 22. Al gaat het wel heel goed met hem.
Heb wel weer eens een impulsje meegedaan met Galaxy. Een super lieve manegepony van de Vier Hoeven. Maar wat vind ik de haflingerwedstrijden leuk. Jammer dat het maar 1 keer per jaar in Leusden is.
Ga jij ook naar de andere haflingerwedstrijden?
Ik denk dat er ook weer Z wedstrijden komen bij ons. Wie weet is dat iets voor je?

Ik start 8 april in Lisse bij DAH west.

Verder start ik waarschijnlijk rond de 20ste op de Heidehoek (gewone wedstrijd) en mei in Blaricum. Ook een gewone wedstrijd.

En ik wil heel graag meedoen aan het Haflingerweekend in Heeze <3

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 17:20

Knappe prestatie! Gefeliciteerd met je winstpunt en je prijs.

Het is niet het geijkte plaatje wat je verwacht in het Z; het slanke popje op de hele grote zwarte slanke paard. Maar dat maakt het juist leuk. Blijkbaar heb je de oefeningen netjes afgewerkt en vond de jury het voldoende voor een winstpunt.