Vrijheid met [ras] [naam] op het strand!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 16:51

Niets mis mee. Helemaal leuk, zowel Flikka als Maarten zien er uit alsof ze er enorme lol in hebben.

Dat vind ik een reuzeprestatie, want wat IS Flikka opgeknapt, van een onbespierd IJsje met een veulen aan de voet tot een zelfstandige juffrouw die nu wél de rugspieren en overige bespiering heeft om Maarten te kunnen dragen (die natuurlijk harstikke slank is, en - weet ik - ontzéttend goed bewegingen van een paardenrug aanvoelt... dat moet ook wel, gezien de idiote bokkensprongen de zijn vorige paard, de helaas overleden Friezin Elske maakte).

Enne, ik zie de vrijheid er wél vanaf, met name in Flikka haar bewegingen, want die zat toen ze bij T en M kwam zo vast als een huis.

Niets dan lof, ga zo door!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 17:14

Ik ben het met yenni eens. Bovenlichaam is te lang. Dit kan voor hefboomwerking zorgen. Maar het valt me op dat naar bepaalde bokkers je geen kritiek mag geven ;) En bij een ander wel.

Maar verder ziet het er leuk uit hoor :j

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 17:32

Hefboomwerking...een heuse natuurkundige onderbouwing.. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 17:35

@Sophie1999xx: Bedankt. :)
@Tootje71: Ze is inderdaad erg veranderd en zit nu goed in haar vel.
@Terpentijn: Ik voelde ook echt vrijheid toen we over het strand galoppeerden.
Zowel aan de hand als in het zadel.
@Cinnepin: Bedankt voor je mening. :)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 17:38

Kuggur schreef:

Maar hij klopt wel. Als iemand met een lang bovenlichaam met zijn hoofd tegen een tak aan rijdt, dan drukt zijn gewicht meer op de achterzijde van het zadel dan bij een vergelijkbare persoon die een kort genoeg bovenlichaam heeft om de tak te missen :)*

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 17:39

Kuggur schreef:

Ik zie jou nooit een reactie geven op een topic zelf, maar altijd op reacties van een ander. Misschien moet je je wat meer focussen op het topic die ts plaatst ipv de reacties van een ander.

Kuggur

Re: Vrijheid met IJslander Flikka op het strand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 17:53

Vervelend he, als je commentaar niet zo serieus genomen werd als je het bedoeld had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:02

Wat is zij opgeknapt zeg! +:)+

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:02

Kuggur schreef:
Vervelend he, als je commentaar niet zo serieus genomen werd als je het bedoeld had.

Neehoor, ik weet jouw reageren op bokt, dat het me niets doet ;) Wat ik vervelend vind, is wat ik hierboven aangaf. Nooit reageer je inhoudelijk op de ts zelf..altijd op wat anderen vinden. Heeft ts niks aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:22

@VivaLaVida: Dank je wel. :)

Ik zou het graag gezellig willen houden.
Iedereen heeft recht op zijn of haar eigen mening. :)
Ik begrijp dat sommige mensen vraagtekens hebben bij ons als combinatie.
Dat mag gewoon.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:31

ohnee vraagtekens niet..dat was echt het enige puntje. Verder weet ik zeker dat jullie genieten van de paarden en andersom ;)

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:56

oomens schreef:
Kuggur schreef:

Maar hij klopt wel. Als iemand met een lang bovenlichaam met zijn hoofd tegen een tak aan rijdt, dan drukt zijn gewicht meer op de achterzijde van het zadel dan bij een vergelijkbare persoon die een kort genoeg bovenlichaam heeft om de tak te missen :)*

Gelukkig zijn er geen bomen op het strand hè ;)

Leuke foto's! Ze is echt goed opgeknapt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:21

@_Reneee: Dank je wel. :)
Ze is inderdaad van ver gekomen.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:38

Wat een geweldige foto’s! Jullie genieten zichtbaar <3 En echt verdiend ook! Wat kwam Flikka van ver en wat is ze mooi opgeknapt zo zeg! Maarten past er mooi op, had ik eigenlijk niet verwacht maar is best een net beeld zo! Geweldig team zo samen! Op naar nog meer van dit soort heerlijke momenten!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:39

Dank je wel. :) Gaan we zeker doen!
Ik hoop dat jij ook veel plezier hebt met je nieuwe paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 09:25

Voor de mensen die de titel vreemd of zelfs misleidend vonden wil ik nog wel even toelichten wat voor ons vrijheid is.
Ik heb daar een mooie video van die het goed weergeeft.

Vrijheid is voor ons zitten in de wei met paarden die stuk voor stuk contact komen zoeken.
Zonder iets te forceren, gewoon omdat ze dat zelf willen.
Maar er staat wel een omheining, om ze veilig te houden.
Vrijheid is voor ons ook tuigloos door de wei rijden, sturend met gedachten of relaxed liggen.
Maar er staat nog steeds een omheining, omdat we ze graag heel willen houden, dus het is vrijheid binnen alle mogelijkheden die we hebben.
Vrijheid is voor ons ook rijden over het strand, rennen over het strand, spelen op het strand.
Er staat daar geen omheining, dus zit er een touwtje aan [naam].
Dat is vrijheid binnen alle mogelijkheden die we hebben om het voor iedereen veilig te houden.

Misschien had [naam] de titel beter "Een gevoel van vrijheid met [ras] [naam] op het strand"
Aan de andere kant denk ik dat het zo ook prima is, want als [naam] zich vrij voelde en [naam] zich vrij voelde, zo vrij als mogelijk, dan komt dat in deze titel ook netjes naar voren. :)

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 13:29

Och och het is ook nooit goed he.. Typisch Bokt, longeerlijn wegwerken niet goed, titel niet goed, lengte van de ruiter niet goed.. :roll:

Ik snap wel dat jullie minder plaatsen. Jammer! Gelukkig zijn er ook wel leuke reacties!
Ik heb alleen maar respect voor wat jullie doen en hebben bereikt! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 13:33

@_Dracarys: Och, ik vind het geen probleem. :)
Als mensen zich storen aan de titel of de foto's, is dat hun goed recht.
Ook een reactie daarover plaatsen is niet verboden.
We genieten nog steeds evenveel van de momenten en de foto's blijven evenveel waard voor later. :)

merijn06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 14:07

Ik ben helemaal fan van Flikka <3
Super mooie foto's weer!

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 17:15

Leuke, vrolijke foto's!

Er zijn mensen die per definitie aanslaan bij het beeld van een volwassene op een pony.
Als de foto's een beeld zouden geven van een pony die duidelijk problemen heeft met lengte en/of gewicht van de ruiter, zou ik er ook iets van zeggen. Maar om alleen aan te komen met 'het bovenlichaam is te lang' zonder te onderbouwen waarom dat in dit specifieke geval een probleem zou zijn, vind ik echt te makkelijk. Ik begrijp de opmerking over hefboomwerking wel, maar die is pas relevant als het om een ruiter op een klein paard gaat die duidelijk niet in balans zit. Voorover hangen, achterover leunen of scheef zitten dus. Zit een ruiter in een onafhankelijke balans, is hij mee in de bewegingen, dan is de lengte, bij een goed getraind paard met een correcte balans in de gangen en goed ontwikkelde buik- en rugspieren, geen enkel probleem. Hooguit zou je kunnen zeggen dat je je als relatief lange ruiter op een relatief klein paard extra bewust moet zijn van het belang van een zuiver gecentreerde balans.

Voorzover ik het aan de hand van deze foto's kan beoordelen, zit Maarten het paard niet in de weg en heeft hij een vriendelijke, nette manier van rijden. Er wordt ook opgemerkt door iemand die de combinatie blijkbaar kent dat het paard een veel betere bespiering heeft gekregen. Naar mijn idee en ervaring is dat de belangrijkste en meest concrete graadmeter waaraan je kunt aflezen of een paard goed en eerlijk wordt gereden en getraind.

Maarten, veel plezier met je merrie, jullie zijn een leuke combinatie.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 17:44

Volkomen eens met @Askja, en nee, dat is NIET omdat ik toevallig Tineke en Maarten goed ken want als ik "iets niet vind kunnen" zeg ik het ook, ook tegen hen.
Echter heb ik de vooruitgang van Flikka (IJslander) gezien (en ook voorspeld)en heb ik in levende lijve gezien hoe Maarten als geen ander met de beweging van een paard - welk paard dan ook, zelfs zonder zadel - weet méé te gaan.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 18:21

Haha die sokken van maarten in het filmpje _O- je maakt mijn dag goed.
Maar ik vind het niet kunnen hoor. Je had op zijn minst pantoffels aan kunnen doen. :P

Je kan niet iedereen tevreden stellen.
Het belangrijkste is dat ze genieten en dat doen ze zeker.

Ja ik ken beide en als ik iets niet vind kunnen zal ik de laatste zijn die daarover zijn mond houd en krijgen ze dat best te horen.

Ik vind dit een leuke combinatie.

Tja als er een tak laag hangt stoot je je hoofd.
Als je op Kim had gezeten had hij blauwe ballen gehad en als hij op en shet had gezeten kon hij onder de tak door maar dan was het dierenmishandeling.

Zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 18:39

Bedankt voor jullie lieve reacties. :)

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 08:09

Wat een leuk topic en wat is ze opgeknapt zeg!! Goed werk :D

Bij alle topics van jullie spat het plezier er altijd zo vanaf. Word daar gewoon zelf ook helemaal blij van.

Ginnybjalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 08:30

Mooie foto’s, ik vind je zelfs klein ogen voor een man op een IJslander. De meeste komen er met hun voeten meer onderuit. De mijne staat op een grote IJslander stoeterij waar vorig jaar het WK georganiseerd werd. En ik ben dus aan dit plaatje gewend. En als je ziet hoe knetterhard en vol energie die IJslanders gaan.... maar als je het ras niet kent, komt er meteen commentaar puur omdat het onbekend is. Naast je neerleggen en blijven genieten!