Kleuter Sjaan (v. Negro x Jazz) is er weer!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Re: Kleuter Sjaan (v. Negro x Jazz) is er weer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 00:14

Gewoon blijven posten please ! Ziet er goed uit, net als je vorige topic! ;)
Veel succes!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 04:14

Leuke, mooie foto's.
Ik vind vooral je losrijfoto's heel fijn, ze heeft idd een fijn achterbeen. Persoonlijk zou ik haar nu niet teveel bovenin willen rijden omdat ze het wel allemaal achter bij moet kunnen benen.
Je rijdt haar fijn, vind ik, mooi lichaamsgebruik :)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 06:29

Wat een knapperd!

Heel veel plezier en succes in de toekomst.

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 10:10

Ik heb je een privebericht gestuurd naar aanleiding van je reactie.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 13:21

xx_Irisje schreef:
Cynn schreef:
En waar zijn de rellers uit het vorige topic nou.... exactly, gone. Jammer, want die 8 pagina's verdien je nu ook. Maar dan alleen maar vol met lof ipv dat gezeik over een slof (die toen hartstikke netjes gebruikt werd.. 't ging werkelijk waar nergens over. := )

Wat een gaaf dier, loopt heerlijk, ga zo door zou ik zeggen. +:)+ Zou je wel een keertje voor mijn lens willen hebben. *-:)

Je weet de weg, je bent van harte welkom! Dan is de horizon recht en kan iedereen zien dat deze altijd omhoog blijft bewegen ;)
En ach, commentaar vanachter een computer is zo makkelijk!

Leuk! Ik zal vd week Frank op kantoor eens vragen of dat mag (en wanneer), vast wel. Ben vaak genoeg bij hem thuis geweest :) Ik houd je via pb wel op de hoogte wanneer ik zou kunnen.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-17 14:29

Avalanche81 schreef:
Leuke, mooie foto's.
Ik vind vooral je losrijfoto's heel fijn, ze heeft idd een fijn achterbeen. Persoonlijk zou ik haar nu niet teveel bovenin willen rijden omdat ze het wel allemaal achter bij moet kunnen benen.

Eigenlijk vind ik dit wat tegenstrijdig, goed achterbeen, mooi lichaamsgebruik maar ze kan het bovenin achter niet bij benen?

Cynn, ik heb gepbt :)
Lily_Fee ik pb je vanavond even terug als ik achter de pc zit’

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 17:32

Avalanche81 schreef:
Leuke, mooie foto's.

Je wilt toch juist van zo'n jong paard geen gewoontedier maken die alleen maar loopt te stofzuigen? :?
Gaan ze alleen maar van het achterbeen af lopen :+

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 01:00

't Is niet omdat je ze bovenin trekt dat ze op achter gaan lopen he :)

't Is omdat je ze van achter naar voor rijdt dat hat achterbeen leert dragen en ze van voren meer omhoog kunnen. Dus niet tegenstrijdig. Eerst van achter naar voor, en als hij sterk genoeg is om dat aan te kunnen, vraag je ze meer onder te treden en kun je dus meer bovenin gaan rijden.

Edit: ik bedoel vooral dat je het bij momenten moet houden en dan weer laten zakken. Stofzuigen is het andere uiterste.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 01:18

Ik geloof dat je dat iris niet hoeft uit te leggen, die weet vast hoe je een paard bovenin rijd :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 09:17

Jester_ schreef:
Ik geloof dat je dat iris niet hoeft uit te leggen, die weet vast hoe je een paard bovenin rijd :)

Inderdaad :P

En hoe bepaal jij dat Iris haar paar constant bovenin rijdt op basis van de foto's Avalanche? Ze toont nota bene dat haar paard prima in verschillende houdingen loopt.

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 10:01

En juist in al die verschillende houdingen kunnen rijden is dan weer super positief in mijn ogen! Op iedere foto zie ik een fijn actief beeld waar heel wat potentie in zit voor een mooie carrière in de toekomst!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-17 11:34

Avalanche81 schreef:
't Is niet omdat je ze bovenin trekt dat ze op achter gaan lopen he :)

't Is omdat je ze van achter naar voor rijdt dat hat achterbeen leert dragen en ze van voren meer omhoog kunnen. Dus niet tegenstrijdig. Eerst van achter naar voor, en als hij sterk genoeg is om dat aan te kunnen, vraag je ze meer onder te treden en kun je dus meer bovenin gaan rijden.

Edit: ik bedoel vooral dat je het bij momenten moet houden en dan weer laten zakken. Stofzuigen is het andere uiterste.

Ho! Ik krijg nu het idee dat ik deze op achter zou trekken, dat is niet nodig hoor. Vanuit een lagere houding een paar keer schakelen en ze klimt er zo in vanuit de schoft.
Nou heeft Sjaan ook veel zelfhouding en gaat dat haar makkelijk af, zeker in combinatie met het goede achterbeen. Volgens mij is dat ook te zien aan haar houding, mijn houding en haar bespiering.

Ik heb er ook wel eens een te rijden met minder zelfhouding, hiermee ga ik dan aan de slag aan de dubbele longe en veeeeeel schakelen. Dat ze leren de hals te bollen ipv te laten vallen of recht te houden. Bovenin trekken doe ik alleen als ze compleet met me aan het ketsen gaan en ook dan alleen voor dat moment ;)
Ik zal eens kijken of ik hier foto's van heb..

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:25

wauw, wat een conclusies weer. Ik adviseer alleen maar om niet teveel bovenin te rijden, en mijn tweede reactie was niet op TS maar op Janine1990. Dus heel creatief gelezen, maar is totaal niet wat ik zei.

En als het Sjaan makkelijk afgaat, lijkt mij dat alleen maar prima. Ik geloof dat ik eerder ook al zei dat ik het beeld heel prettig vind.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:27

Maar naar aanleiding van dit topic, dus vind het logisch dat Iris het leest alsof het naar haar gericht is.

En nogmaals, aan de hand waarvan bepaal jij dat ze haar paard alleen maar bovenin rijdt?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:29

Nogmaals, ik zeg niet dat ze dat doet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:31

Maar je adviseert wel meer af te wisselen?
Want kennelijk zie je toch ergens een paard die het werk niet aan kan, ik neem aan dat je niet zomaar een uitspraak uit de lucht grijpt om hier heen te plempen?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:35

nah, dat komt er meer van dat ik veel ruiters zie die te snel teveel bovenin rijden, dus is meer in het algemeen bedoeld. Vandaar dat ik het ook zei als: doe het niet teveel :)

Als het paard het zelf aanbiedt en het duidelijk ook aankan, is het imo gewoon prima, en ik ga er ook echt wel vanuit (na vorige topics gezien te hebben) dat Iris dat prima zelf kan beoordelen. Dus zo banketstaaf was het niet bedoeld. En afwisselen in houding is imo altijd goed.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 10:51

Je zei het zo dat het leek alsof het om deze combinatie ging.
Zowel ik als anderen in dit topic vatten het zo op, ik denk omdat je, meestal, iets plaatst wat in het topic past.

Otje96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:18

Wat een onwijs gave merrie <3 en gefeliciteerd met de IBOP.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:32

Whoehoeee daar ben je weer!

Ik ben fan!

En waar zijn al die azijnpissers nou......

Heerlijk gereden dier, goed door het lijf, achterbeen waar je U tegen zegt.

Lekker bezig!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-17 13:58

Jolliegirl schreef:
Whoehoeee daar ben je weer!

Ik ben fan!

En waar zijn al die azijnpissers nou......

Heerlijk gereden dier, goed door het lijf, achterbeen waar je U tegen zegt.

Lekker bezig!

Die wachten af totdat ik m als 5 jarige alsnog aan gort rijdt 8-)
Nee hoor, stom grapje, commentaar leveren is vanachter een computer altijd makkelijk en helemaal als je daarin medestanders vind :)

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 20:02

Ik heb heel het 'reltopic' gemist, dus natuurlijk uit nieuwsgierigheid moest ik even kijken. Maar wat is die al veranderd, veel meer losgelatenheid en body al, die trainingsmanier van jou is niks mis mee met dit resultaat!

Deze ga ik zeker volgen!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 15:31

Dankjewel voor het compliment.

Voor de mensen die bang waren dat het te snel gaat,ik heb er al weer 2 weken niet opzeten, koud, druk en daarna besloten ze te ontsnappen uit de paddock met een flinke schaafwond, op hetzelfde achterbeen, als gevolg dus maar even dicht laten groeien eerst.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 16:15

Avalanche81 schreef:
wauw, wat een conclusies weer. Ik adviseer alleen maar om niet teveel bovenin te rijden, en mijn tweede reactie was niet op TS maar op Janine1990. Dus heel creatief gelezen, maar is totaal niet wat ik zei.

En als het Sjaan makkelijk afgaat, lijkt mij dat alleen maar prima. Ik geloof dat ik eerder ook al zei dat ik het beeld heel prettig vind.

Ik snap wat je bedoeld. Zeker met paarden met een heel actief achterbeen, lijkt het ze heel makkelijk af te gaan. Maar als je goed kijkt draagt het achterbeen helemaal niet en is vooral aan het stuwen ipv te dragen (zie maar eens hoe ver het achterbeen naar achteren wordt geplaatst). Dat soort paarden zou ik zelf ook niet te hoog instellen maar eerst krachtiger te maken zodat ze zichzelf in die hogere houding weten te dragen. Achterhand zakt waardoor het hoofd omhoog komt. Niet alleen het hoofd hoger instellen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 17:10

Ik vind haar echt enorm gaaf en durf absoluut geen commentaar te geven. Je houdt altijd dingen om aan te werken, maar je weet zelf heel goed wat je aan het doen bent en het blijft een jong paard.

Ik ben echt heel benieuwd hoe ze zich blijft ontwikkelen