Airnt schreef:Jennanne schreef:wauw, mooi hoor!
Wat doe je om zijn rug te verbeteren?
Ben benieuwd, omdat ik ook zo'n rubber paardje heb
correct buigen.
is eigenlijk het hele verhaal....
oppassen voor het destructieve effect van de binnenteugel.
met zijgangen een grip krijgen op de zijwaartse balans, (rechtrichten in acute zin van het woord), dan is het mogelijk om met je zit de rug toe te staan uit het achterbeen te heffen.
je wilt dus buikspieren, schouderspieren en iliopsoasis aan de gang krijgen.
door goed mee te zitten kan je de impulsie een richting geven.
dus als ik zo goed mogelijk mijn achterbeen neerzet reageert het lichaam met spierspanning die ik kan gebruiken en dan moet ik wat er nog niet helemaal precies klopt (met die plaatsing van dat achterbeen) 'vangen' met de plaatsing van de voorkant van het paard (de schouderpartij precies goed krijgen vlnr)
goed opletten dat het buitenvoorbeen z'n juiste plek krijgt, dan meestal eerst het binnenachterbeen en dan het buitenachterbeen...
schouder binnenwaarts en travers (apuyementen) zijn het eieren eten.
oefeningen van la Broué zijn ook heel handig, met vele overgangen tussen schouder binnenwaarts en travers (een trap-vormig appuyement) zonder tussenstappen en met behoud van buiging.
renvers op kleine cirkels doet ook wonderen (moet je heel erg letten op het binnenvoorbeen (van de buiging) zodat je minder teugel nodig hebt.
rijden uit je zit.
Daardoor kun je dan rechtrichten in de zin van het uitbalanceren van de bespiering van het paard...
bedankt voor je uitgebreide antwoord!
Ben inderdaad met diezelfde oefeningen bezig. Maar helemaal nog aan het begin ervan.. Dus ben erg benieuwd hoe ze er over een tijd uit gaat zien/gaat voelen