Mijn grote nachtmerrie werd werkelijkheid!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 00:42

Jeetje! Wat enorm heftig zeg! Trailer is echt helemaal naar de filestijnen! Ik hoop echt op geen blijvende schade voor jullie!

Mensen houden zo belachelijk weinig rekening met dieren in het vervoer. Hadden enkele weken terug bijna een vrachtwagen in de trailer omdat we met 70 de snelweg afgingen, aflopend en stoplichten aan eind. Max. 300m tot stoplichten als het al niet minder was. Hij zat er echt bovenop en maar geen afstand willen(!!) nemen, toen we eenmaal bij het stoplicht stonden kwam hij boos de vrachtwagen uitgesprongen waarom we maar 70 reden, eu wat?? Ongelovenlijk wat kan ik me daar boos om maken.

Maar ook afgelopen woensdag, wij rijden tussen de vrachtwagens in, komt er een of andere k*t, sorry, die gooit hem er echt pal voor. Als wij niet hadden geremd had 'ie in de auto gezeten. Terwijl er zoveel ruimte voor zat! Zou je denken dat het een inschattingsfoutje was? Toen wij daarom toeterden begon ze te lachen en te zwaaien... Nou... echt hoor. Dan zakt de broek me af...
Mensen hebben echt geen flauw benul van dieren in het verkeer en daar zouden ze met het theorie examen al veel strenger op in moeten gaan!

Ts, Heel veel sterkte aankomende tijd!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Mijn grote nachtmerrie werd werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 02:18

Jemig, dat is een beste klap geweest zeg! Wat een geluk dat jullie het allemaal hebben overleefd! Ook de bestuurder van de andere auto overigens. Die zal het uiteraard niet expres hebben gedaan en net zo op haar/zijn benen hebben staan trillen als jullie. Ik weet de omstandigheden natuurlijk verder niet, maar ik heb wel een beetje medelijden met die persoon.

Liep je paardwel gewoon weer de trailer op?

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 02:32

Jeetje wat heftig zeg! En wat een wonder dat paard er nog goed uit is gekomen. Hopelijk valt de schade aan hem mee, heel speciaal ook dat hij zo naar je toe kwam!

bernadetl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 05:32

Bedankt voor de lieve berichten.
Het is allemaal erg bizar.

Hopelijk komt het allemaal goed met Bo.

Ik ben echt een voorzichtige chauffeur, had alles net nog gecontroleerd (spiegels) en uit het niets ga je. Helaas, andere weggebruikers die niet opletten nemen je gewoon mee.

We kregen hulp van een omwonende die de klap hoorde ( man woonde 700 meter verder op).

Pony was natuurlijk ook zwaar in shock, maar ondanks alles ging hij gewoon de trailer op..
Hij heeft zn gouden hartje, en vertrouwd mij gelukkig blind.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 06:35

Je hebt duidelijk een top pony.
Die overigens veel geluk heeft gehad zeg.... tjonge.

Ik geloof dat ik spontaan meneer zijn neus verbouwd zou hebben. Ben niet zo tolerant als jij. Kl**tzak.
Begrip voor de dader? Nou ehhhhh nee dus.

Sterkte met alles. Ik hooo dat jij en je pony er goed uitkomen en dat de afhandeling van de schade ook goed komt.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 06:46

:oo

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 06:53

Jemig... Ik denk dat ik volledig tekeer was getrokken tegen de bestuurder die het ongeluk veroorzaakt heeft.

De laatste tijd hebben wij veel met trailer gereden. Zonder paard en met veel grote voorwerpen zoals kasten, maar dat zie je vanaf buiten niet aangezien we het zeil ook altijd naar beneden doen. De hoeveelheid mensen die zowat in de trailer kruipt is echt schrikbarend. Ik gooi tijdens zo'n korte rit minimaal een keer of 15 de alarmlichten aan om mensen uit de reet van onze auto te krijgen.

Wij denken eraan om een sticker te bestellen met iets van een 'afstand houden' tekst. Maar of dat zal helpen..?

Jullie hebben een engeltje bij jullie gehad. Hoe is het met je pont?

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 07:00

Jemig wat een klap!
Jullie pony heeft een engeltje bij zich gehad.
Verschrikkelijk om mee temaken.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 07:07

Jeetje ts... Ik krijg er kippenvel van..wat een klapper :(:)

Zijn jullie nog wel gecontroleerd door een ambu/huisarts ?
En pony door da ?
Zou ik iig nog even een checkup laten doen.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 07:15

Jemig wat een nachtmerrie!!

Op het moment dat iemand mijn paard in de kreukels rijd denk ik ook niet meteen; och die arme bestuurder
Er is nu niet bekend wat die bestuurder aan het doen was maar het is wel degelijk de schuldige

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 07:18

Enige 2 redenen dat je het de bestuurder niet kwalijk kan nemen is onwel geworden of een defect aan de auto waardoor die niet meer kon remmen sturen enz maar dat maak je mij niet wijs ...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 07:25

Oh wat een nachtmerrie inderdaad, verschrikkelijk!
Hopelijk blijft het goed gaan met je pony, maar wat een schrik...
Heel veel sterkte

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 07:30

Wat een nachtmerriie. Pppfffff jullie zullen allemaal wel stijf zijn de komende dagen. Dikke knuffel

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 07:43

Maar wat de reden ook mag zijn, niemand rijd express in op iemand anders. En ook al was het zijn fout en stom, het is niet met opzet gedaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 07:44

Wat een hel TS ,ik zonder rijbewijs kan makkelijk praten maar het is toch normaal een afstand houden .. Wat een engeltjes hebben jullie gehad pff

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 07:53

Fortitude schreef:
Jemig... Ik denk dat ik volledig tekeer was getrokken tegen de bestuurder die het ongeluk veroorzaakt heeft.

De laatste tijd hebben wij veel met trailer gereden. Zonder paard en met veel grote voorwerpen zoals kasten, maar dat zie je vanaf buiten niet aangezien we het zeil ook altijd naar beneden doen. De hoeveelheid mensen die zowat in de trailer kruipt is echt schrikbarend. Ik gooi tijdens zo'n korte rit minimaal een keer of 15 de alarmlichten aan om mensen uit de reet van onze auto te krijgen.

Wij denken eraan om een sticker te bestellen met iets van een 'afstand houden' tekst. Maar of dat zal helpen..?

Jullie hebben een engeltje bij jullie gehad. Hoe is het met je pont?

Inderdaad bizar wat je ziet als je met trailer of veewagen rijdt.. van kleven tot de meest idiote inhaalacties waardoor je als combinatie op de rem moet omdat ze vlak voor je er weer in moeten. Doodeng. En bizar hoe intolerant mensen op de weg zijn naar langzamer verkeer..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 07:59

Dit is ook mijn grootste angst want idd hoe netjes en veilig je zelf ook rijdt, mensen houden er niet altijd rekening mee. Wat een geluk dat jullie het beiden kunnen na vertellen. Nu duim ik voor je mee dat je pony weer goed herstelt.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 08:30

Jester_ schreef:
Maar wat de reden ook mag zijn, niemand rijd express in op iemand anders. En ook al was het zijn fout en stom, het is niet met opzet gedaan..

Hier ben ik het mee eens. Zo'n ongeluk is inderdaad vreselijk en wat zul je geschrokken zijn ts! Dit wil je nooit meemaken!

Maar toch schrik ik van reacties hier als "ik had wel ff zijn neus verbouwd" alsof die vent/vrouw expres achterop rijdt... Nee tuurlijk niet. En ja hij had meer afstand moeten houden/meer moeten opletten, maar fouten maakt iedereen in zijn leven. Dat jij daar vervolgens slachtoffer van wordt is helemaal poedersuiker, maar geen reden om zo agressief te doen naar de bestuurder imo. Ik heb ook wel eens op zo'n kort stukje gestopt achter een auto op de snelweg, terwijl ik echt aan het opletten was en voldoende afstand hield. Iedereen stond gewoon opeens van 120 naar 0 op de noodrem.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 08:42

Inderdaad de ergste nachtmerrie!

Als je pony vastgebonden stond in de trailer, zou ik voor de zekerheid zn halswervels laten controleren/op de foto laten zetten. Op kosten van veroorzaker uiteraard.

Hebben zelf ook een keer naar trailer ongeluk gehad, niet zo erg als dit maar paard was wel onderuit gegaan in de trailer. Leek op het eerste gezicht niks mis mee, maar later toch onherstelbare schade aan de wervels vastgesteld en nu dus atactisch :(

Fortitude

Floriske schreef:
Jester_ schreef:

Hier ben ik het mee eens. Zo'n ongeluk is inderdaad vreselijk en wat zul je geschrokken zijn ts! Dit wil je nooit meemaken!

Maar toch schrik ik van reacties hier als "ik had wel ff zijn neus verbouwd" alsof die vent/vrouw expres achterop rijdt... Nee tuurlijk niet. En ja hij had meer afstand moeten houden/meer moeten opletten, maar fouten maakt iedereen in zijn leven. Dat jij daar vervolgens slachtoffer van wordt is helemaal poedersuiker, maar geen reden om zo agressief te doen naar de bestuurder imo.

Als je hiermee op mij doelt, ik heb nooit het woord agressief in de mond gehad. Ik zou hem alleen behoorlijk uitgescholden hebben ja. Moet hij maar niet zo dicht achterop rijden, dat is ook gewoon dom.

Agressie is nooit ok.

Elisa2

Jemig wat een afschuwelijk ongeluk! ;(

Echt de angst van iedere paarden liefhebber inderdaad en een nachtmerrie om mee te maken.
Wat een geluk hebben jullie nog gehad zeg dat paardlief dit overleefd heeft en jullie zelf ook.

Heel veel sterkte met het verwerken van de nasleep. Y;(

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 08:44

Arme Bo. We gaan echt zo hard hopen dat hij er bovenop komt!

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 08:46

@fortitude: nee was iemand anders die dat heeft gezegd hier :)

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 09:05

Dit is dus je ergste nachtmerrie als je op pad bent met een gevulde trailer. Gezien de schade is het een wonder dat je paard levend de trailer uit is gestapt. Heel veel sterkte de komende tijd.

Hopelijk is er geen blijvende schade :(:)

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 09:09

Poeh zeg, ik moet zo de weg weer op met trailer. Denk dat dit beeld wel een paar x voorbij zal komen onderweg. Wat een nachtmerrie! Momenteel op zoek naar een andere trailer. Maar als ik dan dit zie neig ik toch naar een iforwilliams. Dat polyester begeeft het alsof het papier is!

Heel veel sterkte ts. Hoop dat je paardje er bovenop komt!