Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
freetorun schreef:Met betrekking tot vrijheidsdressuur is het misschien leuk dit boek aan te schaffen: Vrijheidsdressuur
van apporteren tot zitten (op Bol.com: https://www.bol.com/nl/p/vrijheidsdress ... jEQAvD_BwE )
Hierbij staan de oefeningen puntgewijs uitgelegd. Het leuke aan dit boek is, dat ze ook de oefeningen laat zien bij meerdere paarden. Want niet elk paard doet het hetzelfde natuurlijk. Echt een aanrader om lekker mee aan de slag te gaan
Gigixponys schreef:Ik kom ook weer volgen!
Wat lief dat je dat meisje een foto gestuurd hebt! Mij hebben ze vroeger gelukkig wel verteld dat mijn lievelingspony verkocht was. Mijn lesgeefster had nog geregeld dat ik een laatste keer kon rijden met haar, mijn les was altijd in de vm en die nm werd ze verkocht. Dus heb ook wel geluk gehad.
RosaZorro schreef:Super leuk ik ga je zeker weer volgen!
Zelf doe ik met me oude merrie ook vd! Ze vind het ook altijd heel leuk en leert heel snel maar ik kan haar niet veel meer verder leren omdat de rest van de kunstjes te veel van haar lichaam kosten, maar ze vind het nog altijd heel erg leuk!
Gigixponys schreef:Ja, ik snap het ook wel. De pony die ik reed was niet zo geliefd.
Was Embryologie trouwens je enige herexamen? (Ik doe ook DGK)
Gigixponys schreef:Ze geniet duidelijk van terug thuis te zijn dan!
Ja, nu nog wel. Begin straks in Gent. (1ste master) Maar heb ook nog herexamens. En ja, cel en weefsel is veel en vooral saai, dat maakt het niet handig om te leren.
Elisa2 schreef:Leuk om te lezen, bos is heerlijk voor ze! zou je wel als tip mee willen geven om vandaag te kijken hoe ze loopt. Als ze vandaag slechter loopt dan heeft ze gister toch teveel gedaan.
Veel paarden maken adrenaline aan in een "spannende" omgeving en voelen op dat moment de pijn niet, en bij zo'n artrose paardje kun je dan juist wel over een grens gaan.
Als ze vandaag gewoon nog goed loopt dan weet je ook dat dat gister niet het geval was en kun je zo een beetje de grens gaan bepalen van wat nog wel en niet kan.
safina schreef:Ik denk horzeleitjes. Verstandig is om ze te verwijderen.
http://www.ecostyle.nl/paard/horzeleitj ... e-gevolgen
safina schreef:Nee hoor, kan vast geen kwaad. Mijn veearts zag ze zitten op de mijne. Ze raadde me aan in ieder geval aan om in december te ontwormen met ivermectine, want als ze er zitten kan je paard ze ook al binnen hebben gekregen.