mijn grote vriend Wessel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-17 09:48

en gelijk heb je :D :D

voor de liefhebbers:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

obelix

Re: mijn grote vriend Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 09:51

*zucht* Nog steeds mega verliefd op deze speknek :+:

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 09:52

Gaaf dier! Is hij echt volledig fries of voert hij ook nog ander bloed? Zulke tanks zie je (helaas) niet vaak meer in de friezenfokkerij. Welke lijnen zitten er achter? :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-17 09:53

overigens toen hij veulen was heeft een veearts al gezegd dat ze wel witte stippen wegsnijden en vroeg of ik dat ook wilde,maar ik heb verder geen ambitie om een goedgekeurde dekhengst te hebben,en wessel heeft nu eenmaal een witte stip,dat hoort bij hem.. :j :+:

het is gewoon een heel erg lief paard,en dat is het aller belangrijkste toch?

het is een maiko373 x sjaard320, je zou zeggen,volledig fries... :D

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 09:56

Zo dan, wat een prachtdier <3

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 10:01

Wit wegsnijden?

Rinkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 10:04

Oh my oh my <3

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 10:04

Je kan toch geen wit wegsnijden? Dan moet je tot op het bot (pigment zit in de huid) en dan heb je voor altijd een kaal plek. Lijkt mij stug :o

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-17 10:06

ja wegsnijden,hij liet nog zien hoe de wond dan zou zijn..goed zwartverven wordt natuurlijk ook wel gedaan,maar wegsnijden was ook een optie..als ik daar toen voor gekozen had,had wessel gewoon een zwarte knar gehad :D

tuurlijk kan je een stuk huid wegsnijden en aan elkaar hechten,als een paard een tumor oid heeft kan je dat toch ook gewoon wegsnijden ...

toen wessel veulen was,was de stip ook kleiner he,was an sich een kleine "operatie"geweest...

wessel als veulen,zie hoe klein het stipje was:
Afbeelding

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 10:10

Jammer dat er zo aan paarden gerommeld word. Laat ze gewoon zoals ze zijn zo krijg je de beste veulens qua kleur.
Goed dat je het niet gedaan hebt ts

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 10:30

Wat een prachtig dier zeg!!
Mag ik vragen waarom Wessel grasmaaier is en er niet op gereden wordt? Dat zou er namelijk zooooooo gaaf uit zien <3

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 10:32

Kabayo schreef:
bruintje123 schreef:
Heel klein wit stipje mag toch?

Zover ik weet bij dekhengsten geen enkel wit. Ook geen witte zool. Enkele witte haren wel

Citaat:
Witte aftekeningen aan het hoofd zijn weliswaar toegestaan, mits niet groter dan maximaal 3,2cm doorsnede. In de reglementen staat dat de jury ‘in uitzonderlijke gevallen’ een paard met een toegestane witte aftekening kan toelaten tot het stamboekregister, mits daar een gegronde reden voor is.

;)

Wessel is echt knap! Echt nog zoals de fries bedoeld was, vind ik dan.
Die witte haren zouden mij echt 'n worst wezen, als het een gezond paard met goed karakter is, wat wil je nog meer? :D (nouja, behalve losse manen :') )
Laatst bijgewerkt door _l_amanda_l_ op 24-08-17 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 10:37

_l_amanda_l_ schreef:
Kabayo schreef:
Zover ik weet bij dekhengsten geen enkel wit. Ook geen witte zool. Enkele witte haren wel

Citaat:
Witte aftekeningen aan het hoofd zijn weliswaar toegestaan, mits niet groter dan maximaal 3,2cm doorsnede. In de reglementen staat dat de jury ‘in uitzonderlijke gevallen’ een paard met een toegestane witte aftekening kan toelaten tot het stamboekregister, mits daar een gegronde reden voor is.

;)

Wessel is echt knap! Echt nog zoals de fries bedoeld was, vind ik dan.
Die witte haren zouden mij echt n worst wezen, als het een gezond paard met goed karakter is, wat wil je nog meer? :D (ja, losse manen :D)

Ja dat is om toegelaten te worden in het stamboek. Dat weet ik ook. Ze kunnen er ook ster mee worden. Maar géén dekhengst

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-17 10:37

borstnoot schreef:
Mag ik vragen waarom Wessel grasmaaier is en er niet op gereden wordt? Dat zou er namelijk zooooooo gaaf uit zien <3

op dit moment omdat ik zelf helemaal niet meer rij,ook niet op de al netjes ingereden paarden die hier staan...

en het is ook zo wat hem in te laten rijden en er dan niets mee te doen...

voorheen toen ik nog wel reed,is hij weggeweest om ingereden te worden,daar bleek dat hij heel bang was voor iets wat achter hem omhoog kwam,deze stal durfde het niet verder aan,inmiddels heeft mijn hoefsmid ( springruiter en dus meer lef en ervaring daarmee) allang aangeboden hem in te rijden,maar voor nu heeft dat helemaal geen zin omdat ik dus niet meer rij...

al met al is hij gewoon lief knuffel en kijk paard en dat bevalt mij en hem verder prima :D

en de manen los,boodschap is begrepen,haha,volgende keer gaan zijn manen weer los :D :j

Flora_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 12:06

Citaat:
iet_patron schreef:
Ben ik de enige die dacht dat het een noriker was ;) Gaaf paard hoor! maar is hij niet een beetje te zwaar voor een fries?

hahah een noriker...nou heeft ie wel zomerspekjes,ik geef het toe,veel gras dit jaar,en ik verwen hem teveel met lazloslobber ( daar doet ie een moord voor,maar ja...zijn buikkie groeit er goed van :o ) ,maar noriker had ik nog niet gehoord :')

Ik denk dat dat komt omdat ik van die lange ranke Friezen ben gewend :+ ik houd wel van het ouderwetse type, lekker stoer!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 12:11

Ik moet toch eerlijk toegeven dat ik als niet-echt-friezenfan echt gecharmeerd ben van deze bink. Wat een imposante kerel en hij sjouwt ook prachtig zo te zien. Tja als alle Friezen van dit type waren dan werd ik toch nog frienzenfan denk ik :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 12:14

Dat heb ik dus ook.
Die kippenborstjes van nu die trekken me echt niet.
Maar dan zie ik deze stoere bink en dan denk ik, ja zo hoort een fries te zijn.

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 12:15

kimmie261 schreef:
borstnoot schreef:

op dit moment omdat ik zelf helemaal niet meer rij,ook niet op de al netjes ingereden paarden die hier staan...

voorheen toen ik nog wel reed,is hij weggeweest om ingereden te worden,daar bleek dat hij heel bang was voor iets wat achter hem omhoog kwam,deze stal durfde het niet verder aan,inmiddels heeft mijn hoefsmid ( springruiter en dus meer lef en ervaring daarmee) allang aangeboden hem in te rijden,maar voor nu heeft dat helemaal geen zin omdat ik dus niet meer rij...

al met al is hij gewoon lief knuffel en kijk paard en dat bevalt mij en hem verder prima :D

en de manen los,boodschap is begrepen,haha,volgende keer gaan zijn manen weer los :D :j

Begrijpelijk! En erop zitten of niet, het is gewoon een ontzettend imposant dier! <3

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 12:20

kimmie261 schreef:
borstnoot schreef:

Dat bange, voor iets wat achter hem omhoog komt, heeft Wessel ook een beetje aan Amaretto doorgegeven. Gelukkig het lieve (en het mooie) ook.

Pracht paard is Wessel! <3

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 12:41

bruintje123 schreef:
Dat heb ik dus ook.

Nee de moderne Fries vind ik echt een lelijk dier, maar Wessel is echt <3 Volg hem al jaren.

Ze fokken alles te rank, van de Haflingers is ook niks meer over.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 12:52

_Reneee schreef:
bruintje123 schreef:
Dat heb ik dus ook.

Nee de moderne Fries vind ik echt een lelijk dier, maar Wessel is echt <3 Volg hem al jaren.

Ze fokken alles te rank, van de Haflingers is ook niks meer over.

Ik vind mijn lelijke kippenborst prachtig.
Maar ieder zijn mening
Ik ben van mening dat geen enkel dier lelijk is

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 13:17

Knappe Wessel!! Die had ik al eventjes gemist op bokt. <3 *\o/*
Dekt hij wel?
Zou een mooie hengst zijn voor mijn Prada ( hafxfries)
Afbeelding
Ook met een wit kolletje O:)

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 13:36

Wessel is en blijft toch wel een favoriet hier <3

Hoe gaat het met je leuke hondenroedel?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-17 13:52

Happy_Joy schreef:
Dat bange, voor iets wat achter hem omhoog komt, heeft Wessel ook een beetje aan Amaretto doorgegeven. Gelukkig het lieve (en het mooie) ook.

Pracht paard is Wessel! <3

het komt van zijn moeder af denk ik,dat is een hittepetitje,en ik weet van een broertje van hem ( veulen voor wessel zeg maar ) dat deze hetzelfde had,doutzen, een zusje wat ik gefokt heb had het ook,zijn broertje doeke die daarna kwam weer helemaal niet,doeke en doutzen hadden dezelfde vader.

saskiaojan schreef:
Knappe Wessel!! Die had ik al eventjes gemist op bokt. <3 *\o/*
Dekt hij wel?
Zou een mooie hengst zijn voor mijn Prada ( hafxfries)
[ [url=m/pkw9JY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ook met een wit kolletje O:)

oh <3 <3 <3 helemaal mijn type paard :D

en wessel mag van mij een veulentje maken hoor,ik heb hem niet ter dekking oid staan,dus laatste keer dat ie gedekt heeft is 2009 geweest..

StellaMay schreef:
Wessel is en blijft toch wel een favoriet hier <3

Hoe gaat het met je leuke hondenroedel?

de hondjes gaan allemaal heel goed ,eigenlijk zijn gangetje wel :D

ik heb nog ergens een filmpje van wessel zijn draf,zal even opzoeken en uploaden,is wel een filmpje van een paar jaar geleden,maar ja,daar is niet veel aan veranderd :D

oh en super leuk jullie reacties! dank je wel..wessel komt niet zo heel vaak meer op bokt, en dan is het leuk dit allemaal te lezen <3

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-17 14:03

tis niet veel,maar geeft een idee :D