Bedankt weer allemaal! Zo leuk om te zien dat Floyd zelfs niet-friezenfans kan overhalen!
@Zamba, bedankt! Zijn stangketting zit totaal niet los, maar ik weet wat je ziet en bedoelt. Vorige week tijdens mijn les hebben mijn instructrice besloten hem al 1tje strakker te doen maar nog 1 strakker is té strak. Op de portret foto kun je ook al zien dat zelfs als mijn teugels loshangen mijn stang al niet meer samen met zijn mondspleet loopt. Ik heb dan ook contact opgenomen met een bitfitter om een afspraak te maken om te kijken of het misschien aan dit bit ligt en of het met een ander bit misschien beter is.
@No_no, dat komt voornamelijk door de wrongen. In mijn oude zadel zaten de wrongen te ver naar voren waardoor mijn benen ook naar voren kwamen te liggen en ik op mijn kont ging zitten. Bij mijn nieuwe zadel zitten de wrongen tegen mijn bovenbeen aan en daardoor ligt deze op de juiste plek en kom ik op mijn zitbeenknobbels te zitten. En ja je ziet het goed, geen sporen. Deze doe ik eigenlijk alleen om bij wedstrijden voor net dat beetje extra, tijdens training laat ik ze af zodat ik extra gefocussed ben op een scherpe reactie op mijn hulpen. En dan vind ik een zweepje wat fijner (die kan ik nooit per ongeluk gebruiken).
Een fries is natuurlijk sowieso fantastisch, naar mijn mening. Maar dit, dit is het gewoon helemaal. Zo fijn gereden, op lengte, lekker aan het sjouwen, zonder sporen. Heel fijn om te zien! En je beenhouding is wel echt beter geworden met je nieuwe zadel. Veel succes nog samen!
Askja
Geplaatst: 17-08-17 18:04
Ik houd dus helemaal maar dan ook echt helemaal niet van Friezen normaal gesproken. Maar deze is wel erg cool! Wordt ook goed gereden - het kan dus blijkbaar wel, een Fries voor de loodlijn rijden zonder opgekropte hals