oji schreef:Ik denk dat er niemand hier verwacht dat als je vroeger met een meer getalenteerd paard op hoger niveau hebt gereden (volgens mij was ZZ-L in de tijd dat TS dit reed nog wel subtop en niet basis zoals nu), dat je dat zomaar even herhaald met een paard met minder talent en lastig exterieur. Wat ik lees gaan daar de kritieken ook helemaal niet over. Ik geloof onmiddelijk dat Wainonia geen paard is waarmee het je het jezelf makkelijk maakt.
Voor mij geldt, en ik denk voor de meeste die zich hier kritisch uiten, dat je van iemand die op ZZ-L niveau heeft gereden en een instructeurs opleiding heeft, dat ik verwacht dat zo iemand heel kritisch kijkt en dus zelf zou moeten zien dat het zadel niet goed ligt, dat ze teveel op de schoft zit en het daarmee haar paard, dat al moeilijk gebouwd is voor de dressuur, nog moeilijker maakt.
En het is denk ik idd heel lastig, maar niet onmogelijk om een goed liggend zadel voor deze combinatie te vinden. Puzzelen en samen met een goede zadelmaker blijven zoeken naar de oplossing. Ik ben blij te lezen dat TS hier nu mee aan de slag lijkt te gaan. Vind het idee van pol wel heel goed, 2 zadels inruilen voor 1 goed passende, en ik verwacht dat dat idd maatwerk zal moeten worden voor deze combinatie. Maar doorrijden op een slecht passend zadel, daar worden andere/minder bekende bokkers om verguist, dus daar kan TS ook commentaar op verwachten.
Ik deel deze mening geheel.
En wat betreft de ligging van het zadel zoals het veelzijdigheid zadel ligt, is het goed. Inderdaad zouden de beugels langer moeten.. Pas op een goed liggend zadel kan goed gereden worden.