Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kimmie25501 schreef:Babootje, zij doet dat inderdaad niet meer. Omdat ze geen tijd meer had. Als ik nu trouwens op vakantie ga, dan gaat zij hem wel weer rijden. Ik ben niet van instructeur veranderd, ik les nu alleen wel bij twee verschillende instructeurs.1 keer dat opmerken, prima. Maar ik ga niet 100 keer zeggen wat ik al heb gezegd. Op die reacties zal ik nu dus niet meer reageren. .
Peelie schreef:Ik weet niet hoe je hem eerder reed?
Maar juist met zo'n reus moet je tempo maken. Dat zweefmoment uit de drag krijgen. Ruimte pakken en schakelen.
Ik zie nu een paard wat zichzelf erg vast zet. En zeer slecht gespierd is. Mn de hals, maar dus rug zal er vast ook niet al te best uitzien.
Mijn advies is ook om een andere intructie te zoeken of, als deze dame echt zo goed is, echt eens hard aan jezelf aan de slag te gaan wbt hulpen geven, houding, tempo durven maken.
xHoefijzer schreef:Er zijn hier al veel goede tips gegeven waar ik me bij aansluit! Maar als je les krijgt van je instructeurs heb je dan prive les of krijg je les met meerdere mensen tegelijk? Wat ik altijd heel fijn vind is als mijn instructrice hem soms eerst rijd zo dat ik weet hoe hij moet voelen daar kan je veel van leren. Doen ze dat wel eens?
Varekaj schreef:Stap dan op en ga ermee naar buiten
Of je maakt met 4 pionnen een groot vierkant. Leg op elke zijde in het midden tussen de pionnen 2 balken op drafafstand. Ga dan eerst in stap achter de pionnen door over de balken. Daarna ga je slalommen. Je rijdt een keer rond pion A, rechtuit naar pion B en daar aangekomen draai je over de diagonaal naar pion D en dan over de zijde achter de pion door naar C. Je draait rond de pionnen zoals ze bij het barrel racen ook rond de vaten draaien, snap je?
Je paard moet zijn voeten iets meer tillen dan gewoon stappen/draven, hij moet tempo en ritme houden om niet op zijn snufferd te duiken en door het slalommen maak je hem soepel. Naarmate je dit doet gaat hij het steeds makkelijker vinden om dat lang en laag te doen, en dus zijn rug te gaan gebruiken.
Of leg kriskas wat balken door de bak en ga er in stap, draf en galop overheen. Bij galop is het belangrijk dat hij er niet letterlijk overheen springt maar vooraan wat naar omhoog komt. Als je dat goed doet, dan krijg je daar het gevoel hoe een bergopwaarts gesprongen galop moet gaan aanvoelen.
Aangezien jullie nog basis zijn zou ik geen 2 balken na elkaar leggen ivm afstanden. 1 balk per keer is genoeg om te beginnen.