Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Liselot schreef:Ik reageer helemaal niet op het gewicht, ik constateer alleen dat ik absoluut geen blij paard zie op de foto's en in de video
Queelens schreef:Knappe foto's van Nash! Hij gaat het steeds beter doen
Ik vind sommige conclusies hier wel bijzonder knap

haha.Liselot schreef:Ik reageer helemaal niet op het gewicht, ik constateer alleen dat ik absoluut geen blij paard zie op de foto's en in de video
ik ken mijn paard gelukkig al zijn hele leven en weet beter 
Heleennn schreef:Wat ziet hij er weer lekker strak en knap uitSuper gave haf is het!

Queelens schreef:Liselot schreef:Ik reageer helemaal niet op het gewicht, ik constateer alleen dat ik absoluut geen blij paard zie op de foto's en in de video
Op basis van wat constateer jij dat? Zijn oren? Ik denk dat, dat wel meevalt. Ik ben de bijrijder en bij mij doet die dat net zo goed met zijn oren. Die zijn continue bezig en staan in opperste concentratie naar achteren. Een drafappuyement (op de film) vergt voor hem veel meer concentratie dan simpel een volte draven dus ik denk dat vooral om die reden zijn oren tijdens dat korte filmpje naar achteren blijven staan. Verder is paard hartstikke los in zijn lijf, kan ik vooral goed zien tijdens het longeren.
Queelens schreef:Liselot schreef:Ik reageer helemaal niet op het gewicht, ik constateer alleen dat ik absoluut geen blij paard zie op de foto's en in de video
Op basis van wat constateer jij dat? Zijn oren? Ik denk dat, dat wel meevalt. Ik ben de bijrijder en bij mij doet die dat net zo goed met zijn oren. Die zijn continue bezig en staan in opperste concentratie naar achteren. Een drafappuyement (op de film) vergt voor hem veel meer concentratie dan simpel een volte draven dus ik denk dat vooral om die reden zijn oren tijdens dat korte filmpje naar achteren blijven staan. Verder is paard hartstikke los in zijn lijf, kan ik vooral goed zien tijdens het longeren.

Peelie schreef:Joolien, jij gaat er dus vanuit dat ik de hele tijd doorzit op basis van 1 filmpje en een filmpje van maart (wat notabene tijdens een wedstrijd is)? Typisch. Wat een aanname.
Lufpony, dankjewel
Kletskoekje, ook jij dankjewel
Joolien schreef:Peelie schreef:Joolien, jij gaat er dus vanuit dat ik de hele tijd doorzit op basis van 1 filmpje en een filmpje van maart (wat notabene tijdens een wedstrijd is)? Typisch. Wat een aanname.
Lufpony, dankjewel
Kletskoekje, ook jij dankjewel
Waarom reageer je alleen op het doorzitten? Aangezien je in de M1 zit, neem ik aan dat je vaker doorzit ja. Maar wat vind je ervan wat ik zeg over zijn beengebruik?

. Ik herken dit, omdat ik het zelf ook wel eens heb gehad door middel van bijvoorbeeld te krampachtig zitten. In mijn eerdere commentaar bedoelde ik dit ook te zeggen. Je zit in mijn ogen tegen zijn beweging in te werken. Probeer hier op te letten, want dit gaat ook voor jezelf fijner zitten (zeker aangezien je al last hebt van je fibromyalgie). Heb je wel eens geprobeerd om zonder beugels te rijden? Ik heb hier zelf veel baat bij gehad, omdat ik toen we moest ontspannen en sindsdien ging het ook een stuk beter omdat ik wist waar ik op moest gaan letten. knetterhard schreef:Peelie ik zie in het filmpje ook dat hij terug komt in zijn beweging. Ik weet niet hoe dat normaal is, want ik heb geen ander filmpje gezien. Dit is voor mij een teken dat je hem in de weg zit op een bepaalde manier. Ik herken dit, omdat ik het zelf ook wel eens heb gehad door middel van bijvoorbeeld te krampachtig zitten. In mijn eerdere commentaar bedoelde ik dit ook te zeggen. Je zit in mijn ogen tegen zijn beweging in te werken. Probeer hier op te letten, want dit gaat ook voor jezelf fijner zitten (zeker aangezien je al last hebt van je fibromyalgie). Heb je wel eens geprobeerd om zonder beugels te rijden? Ik heb hier zelf veel baat bij gehad, omdat ik toen we moest ontspannen en sindsdien ging het ook een stuk beter omdat ik wist waar ik op moest gaan letten.
Ninx schreef:Tipje:
Lees eens het boek van The Green Happiness.
Ik heb mijn reuma en fibro klachten bijna helemaal onder controle door de manier waarop ik eet, ik heb hierdoor de medicatie kunnen laten liggen.
Nu hoefde ik geen gewicht te verliezen, maar vrijwel iedereen die op deze manier eet verliest op een heel gezonde manier ook heel erg veel gewicht.
Win/ win dus...... Ik merk uiteraard met rijden dat het veel soepeler gaat.
Corelli schreef:Corelli schreef:Wat een knapperd en hij kan zeker lopen! Gaaf hoor. Zo van de foto's af lijkt je sperriem wat te laag te zitten, kan dat kloppen?
Ik quote mezelf nog even, misschien heb je mn berichtje over het hoofd gezien
hihi.. Lijkt op sommige plaatjes wat minder actief, maar het zijn natuurlijk momentopnames, er staat genoeg beelden bij waarbij het achterbeen er goed onder staat!