Trainen met mijn gouden vriendje.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Re: Trainen met mijn gouden vriendje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 09:57

Ik reageer helemaal niet op het gewicht, ik constateer alleen dat ik absoluut geen blij paard zie op de foto's en in de video

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 10:04

Liselot schreef:
Ik reageer helemaal niet op het gewicht, ik constateer alleen dat ik absoluut geen blij paard zie op de foto's en in de video

Op basis van wat constateer jij dat? Zijn oren? Ik denk dat, dat wel meevalt. Ik ben de bijrijder en bij mij doet die dat net zo goed met zijn oren. Die zijn continue bezig en staan in opperste concentratie naar achteren. Een drafappuyement (op de film) vergt voor hem veel meer concentratie dan simpel een volte draven dus ik denk dat vooral om die reden zijn oren tijdens dat korte filmpje naar achteren blijven staan. Verder is paard hartstikke los in zijn lijf, kan ik vooral goed zien tijdens het longeren.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 10:04

Wat ziet hij er weer lekker strak en knap uit <3 Super gave haf is het!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 10:08

Queelens schreef:
Knappe foto's van Nash! Hij gaat het steeds beter doen :D

Ik vind sommige conclusies hier wel bijzonder knap :=

Jij kan het weten :P

We weten allenbij ook dat Nash zo kijkt als hij geconcentreerd is. Als hij niet zo kijkt, berg je :P haha.

Pablo, bedankt.

Liselot schreef:

Dat is aan jou ;) ik ken mijn paard gelukkig al zijn hele leven en weet beter ;)

Heleennn schreef:
Wat ziet hij er weer lekker strak en knap uit <3 Super gave haf is het!

Dankjewel :D
Queelens schreef:
Liselot schreef:

Op basis van wat constateer jij dat? Zijn oren? Ik denk dat, dat wel meevalt. Ik ben de bijrijder en bij mij doet die dat net zo goed met zijn oren. Die zijn continue bezig en staan in opperste concentratie naar achteren. Een drafappuyement (op de film) vergt voor hem veel meer concentratie dan simpel een volte draven dus ik denk dat vooral om die reden zijn oren tijdens dat korte filmpje naar achteren blijven staan. Verder is paard hartstikke los in zijn lijf, kan ik vooral goed zien tijdens het longeren.

Nogmaals, mariek. Jij kent Nash inmiddels ook al wel een beetje. Hij is gewoon een bijzonder boontje. Zelfs met longeren heeft hij zijn oren zo als hij hard aan de bak is :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 10:11

Queelens schreef:
Liselot schreef:

Scheelt dat er meer filmpjes op youtube te zien zijn.
Maar zoals ik al zei; wat TS hier mee doet moet ze zelf weten. Ik denk alleen maar "arm paard"
En nu ontstip ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 10:12

Die Nash die kan showen he!
Hartstikke goed dat je kilos aan het lozen bent +:)+
Zal voor jou ook makkelijker trainen worden en moet je nagaan hoe ie dan loopt!

Murphylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 10:16

Erg mooie halflinger !! Je hebt heb hem/haar?? echt mooi aan het lopen !!

Mijn complimenten voor het wijken , echt super

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 10:17

Reageren of niet, ik twijfelde.

Maar ik klikte na het zien van het appuyementfilmpje even op het filmpje van het proefje in maart, en daar zie ik een pony lopen die niet lekker van de grond komt. Hij heeft geen zweefmoment in draf, zet niet zijn achterbeen in het voorspoor en lijkt met het voorbeen meer te moeten stuwen dan met het achterbeen. Dat heb ik wel eens eerder gezien bij een paard, die kon achter bijna niet stuwen, alleen maar dragen en die raakte zwaar overbelast in de voorbenen.
Dat zeggende, vind ik hem dus niet lekker losjes draven, maar juist heel krap en moeilijk. Dat komt ook omdat jij in het doorzitten wat tegen de beweging in zit, dat kan ook het hele bewegingsapparaat van de pony verstoren. Pas als je daar gaat lichtrijden en gasgeeft voor de middendraf gaat ie pas correct draven in de benen.
Ik zou dus vooral blijven lichtrtijden en veel meer gaan focussen op activiteit, zodat hij weer correct wordt over de benen. Ik ben bang dat als je zo doorrijdt, dat hij voor overbelast gaat raken, want hij moet veel teveel doen met die voorbenen.

Ik hoop dat je mijn advies als goedbedoeld ziet, en niet als kritiek.

LufPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 10:19

Wat een prachtige haf! En complimenten voor hoe je reageert op de reacties, heel succes en plezier samen :j

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 10:36

Wow ts complimenten voor je reageren. Vind het een leuke haflinger.

Heb ook het filmpje van je proef gezien in maart, zou helemaal in de war raken/kriegel worden van je voorlezer zo chaotisch en vaak vroeg/veel herhaling :=

Veel succes verder samen en met je afvallen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 10:51

Joolien, jij gaat er dus vanuit dat ik de hele tijd doorzit op basis van 1 filmpje en een filmpje van maart (wat notabene tijdens een wedstrijd is)? Typisch. Wat een aanname.

Lufpony, dankjewel :)

Kletskoekje, ook jij dankjewel :)

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 10:58

Leuk paardje en je hebt hem leuk aan het lopen! Over het gewicht verhaal is natuurlijk al genoeg gezegd, maar ik vind dat je bijzonder fijn in balans zit :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 11:27

JudithGigi schreef:
Leuk paardje en je hebt hem leuk aan het lopen! Over het gewicht verhaal is natuurlijk al genoeg gezegd, maar ik vind dat je bijzonder fijn in balans zit :D

Dankjewel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 12:41

Peelie schreef:
Joolien, jij gaat er dus vanuit dat ik de hele tijd doorzit op basis van 1 filmpje en een filmpje van maart (wat notabene tijdens een wedstrijd is)? Typisch. Wat een aanname.

Waarom reageer je alleen op het doorzitten? Aangezien je in de M1 zit, neem ik aan dat je vaker doorzit ja. Maar wat vind je ervan wat ik zeg over zijn beengebruik?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 13:49

Joolien schreef:
Peelie schreef:

Waarom reageer je alleen op het doorzitten? Aangezien je in de M1 zit, neem ik aan dat je vaker doorzit ja. Maar wat vind je ervan wat ik zeg over zijn beengebruik?

Dan neem je dat verkeerd aan ;)

Ik zie een paard die zeer ruim loopt. En zeker niet kort, krabelig of niet met zijn hoeven in het spoor.

Het zal wel aan mij liggen....

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 13:59

Peelie ik zie in het filmpje ook dat hij terug komt in zijn beweging. Ik weet niet hoe dat normaal is, want ik heb geen ander filmpje gezien. Dit is voor mij een teken dat je hem in de weg zit op een bepaalde manier :j. Ik herken dit, omdat ik het zelf ook wel eens heb gehad door middel van bijvoorbeeld te krampachtig zitten. In mijn eerdere commentaar bedoelde ik dit ook te zeggen. Je zit in mijn ogen tegen zijn beweging in te werken. Probeer hier op te letten, want dit gaat ook voor jezelf fijner zitten (zeker aangezien je al last hebt van je fibromyalgie). Heb je wel eens geprobeerd om zonder beugels te rijden? Ik heb hier zelf veel baat bij gehad, omdat ik toen we moest ontspannen en sindsdien ging het ook een stuk beter omdat ik wist waar ik op moest gaan letten.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 14:05

knetterhard schreef:
Peelie ik zie in het filmpje ook dat hij terug komt in zijn beweging. Ik weet niet hoe dat normaal is, want ik heb geen ander filmpje gezien. Dit is voor mij een teken dat je hem in de weg zit op een bepaalde manier :j. Ik herken dit, omdat ik het zelf ook wel eens heb gehad door middel van bijvoorbeeld te krampachtig zitten. In mijn eerdere commentaar bedoelde ik dit ook te zeggen. Je zit in mijn ogen tegen zijn beweging in te werken. Probeer hier op te letten, want dit gaat ook voor jezelf fijner zitten (zeker aangezien je al last hebt van je fibromyalgie). Heb je wel eens geprobeerd om zonder beugels te rijden? Ik heb hier zelf veel baat bij gehad, omdat ik toen we moest ontspannen en sindsdien ging het ook een stuk beter omdat ik wist waar ik op moest gaan letten.

Op Nash is zonder beugels rijden niet veilig. Maar op mijn merrie doe ik dat wel eens.

Ik merk dat het voor mij per dag heel erg verschilt of ik beter of minder kan meezitten.

Voorheen kon ik überhaupt nieteens doorzitten, dat gaat nu al veel beter.

Ik weet ook dat het uit mijn core komt en ik ben al lange tijd bezig dit te trainen, maar dat gaat door de fibro met ups en downs. Het is lastig om hier echt een balans in te vinden.

Bekend dus ;)

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 14:07

Ik ga niet over het gewicht beginnen..
Je hebt een mooie houding en je hafje loopt echt gaaf! <3

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 14:14

Wauw wat loopt hij gaaf!! Ben erg benieuwd hoe hij gaat lopen met het uiteindelijke zadel waardoor jij je het beste in voelt en hij ook! Ik blijf jou wel volgen <3

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 14:44

Tipje:

Lees eens het boek van The Green Happiness.
Ik heb mijn reuma en fibro klachten bijna helemaal onder controle door de manier waarop ik eet, ik heb hierdoor de medicatie kunnen laten liggen.
Nu hoefde ik geen gewicht te verliezen, maar vrijwel iedereen die op deze manier eet verliest op een heel gezonde manier ook heel erg veel gewicht.
Win/ win dus...... Ik merk uiteraard met rijden dat het veel soepeler gaat.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 14:48

Ninx schreef:
Tipje:

Lees eens het boek van The Green Happiness.
Ik heb mijn reuma en fibro klachten bijna helemaal onder controle door de manier waarop ik eet, ik heb hierdoor de medicatie kunnen laten liggen.
Nu hoefde ik geen gewicht te verliezen, maar vrijwel iedereen die op deze manier eet verliest op een heel gezonde manier ook heel erg veel gewicht.
Win/ win dus...... Ik merk uiteraard met rijden dat het veel soepeler gaat.

Zou je mij misschien een PBtje willen doen met meer informatie?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 14:54

Je hebt pb :-)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 15:02

Corelli schreef:
Wat een knapperd en hij kan zeker lopen! Gaaf hoor. Zo van de foto's af lijkt je sperriem wat te laag te zitten, kan dat kloppen?

Ik quote mezelf nog even, misschien heb je mn berichtje over het hoofd gezien :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 15:06

Corelli schreef:
Corelli schreef:
Wat een knapperd en hij kan zeker lopen! Gaaf hoor. Zo van de foto's af lijkt je sperriem wat te laag te zitten, kan dat kloppen?

Ik quote mezelf nog even, misschien heb je mn berichtje over het hoofd gezien :)

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld. De sperriem zit precies boven zijn kin. Hij heeft gewoon geen enorme kin waar de sperriem achter verdwijnt.

Rataplan, jou ga ik nieteens serieus nemen :')

Lisa99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 15:21

Wat een prachtpaard! <3

Je bent je heel bewust van je gewicht en dit zie je terug in je trainingsschema, afwisseling met rijden en longeren en daarbij een bijrijdster, goed bezig!
Verder complimenten dat je bezig bent met afvallen, zit nu in de zelfde fase als jouw en ik weet hoe lastig het is, zeker met chronische klachten... ;(

Het rijden heb ik weinig op aan te merken, paard is geconcentreerd naar jou hulpen toe en laat zo de chagrijnige blikken lijken :+ hihi.. Lijkt op sommige plaatjes wat minder actief, maar het zijn natuurlijk momentopnames, er staat genoeg beelden bij waarbij het achterbeen er goed onder staat!

Ga zo door!