Mooie verzameling. Misschien volgende keer de fotograaf het hogerop laten zoeken zodat je ook het verschil van de aalstrepen kan zien

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Amber_ schreef:XxDiandraxX schreef:De eerst is een ulsblakke, dat is een bruine met creme en dun. Cremige vacht en zwarte aalstreep.
Meest voorkomende kleur is de brunblakke, 2de van links. Dat is een wildkleur bruin. Isabel van kleur met zwarte aalstreep.
Nummer drie is grablakke en dat is wildkleur zwart. Grijzige vacht met vaak donkerder/zwart hoofd en zwarte aalstreep.
Nummer vier is Arwen en dat is een gulblakke en tevens meest zeldzame kleur. Dit is een wildkleur vos met creme. Creme vacht en ook creme aalstreep, deze is moeilijk zichtbaar.
Als laatste staat Gio, rodblakke, een wildkleur vos. Licht vos kleurige vacht met rode aalstreep.
Er is ook een kans op dubbel creme maar dat is geen toegestaande kleur binnen het fjorden stamboek.
Soms kunnen kleuren erg op elkaar lijken en dan kun je wachten tot het verharen of evt testen op kleur.
Bij 1 en 3 even goed kijken naar de hoofden, duidelijk anders
Uiteraard heb je per kleur wel weer iets verschil. Zo heeft onze Ulsblakk geen zwarte streep, maar echt lichte oranje. Mijn Gull Arwen heeft wel een duidelijke oranje aalstreep over haar rug, maar idd niet in haar manen. Maar ik ken een Gull die wel een streep ook door de manen heeft.
En nu tussen 'donkere' Gull en 'lichte' Rod kunnen we ook twijfelen he Diandra
darkadia schreef:Wat leuk! Wat mij opvalt is dat er bij de verschillende kleuren ook wel wat hoogte/bouw verschillen zitten tussen de paarden.
Ben geen fjordenkenner, maar hangt dat samen met de kleur of is dat puur toeval?
Kabayo schreef:Zo jammer dat dit niet gedaan is door een professionele fotograaf
Maar wauw wat een geweldig mooie pony's!!