24 jarige lazlo ( faram x tolad)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

boyca

Re: 24 jarige lazlo ( faram x tolad)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 21:05

Kom ik die knapperd weer tegen.
Mooie Lazlo, de volgende keer je wilde shetters.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 21:38

lipicai schreef:
Wauw....wat een knapperd! Heerlijk om te zien, dat hij nog zo goed in zijn vel zit. Enne......dat hij er nog zo goed uitziet heeft wellicht met zijn minder gemakkelijke karakter en super gevoeligheid te maken. Paarden met karakter en vuur geven niet snel op en dat houdt ze vaak ook langer op de been.
Heb zelf een 23-jarige Lipizzaner ruin nog onder het zadel buiten en een gepensioneerde 22-jarige KWPN merrie. Het is elke dag genieten ondanks, dat ze een dagje ouder worden.
Veel plezier met Lazlo. Overigens wel een hongaarse naam!?

ja die oudjes hebben wel wat he? en de naam had hij al,van zijn fokker gekregen en dat is gewoon een nederlandse fokker :)

Davina1402 schreef:
Leuk om te lezen over hoe hij is... en hoe jij dat vertelt... Lazlo is ... lazlo ... je leert ermee leven... :-)

Hij boft dat jij zijn vrouwtje bent!

haha ja het is echt zo :) ,je leert ermee leven ,en we hebben hem echt gehouden omdat we echt
denken dat ie de 'handel'in gegaan was,en dat met zo'n karakter :\

hij is een keer verkocht geweest,nog in belgie, men had hem eerst een maand gereden en leren kennen bij mij op stal ( met begeleiding elke avond van mij)en namen hem toen ( gekocht en al ) mee naar een oefenspring wedstrijd op de stal waar hij zou komen te staan,die mensen hadden mijn trailer geleend,en die werd terug gebracht smiddags,althans...dat dácht ik,daar ze zó hard aan kwamen rijden,maar hij werd terug gebracht ( onder de wonden aan zijn benen),hij zou daar op het terrein helemaal uit zijn dak te zijn gegaan,onbereikbaar in stress...en alle hindernissen gewoon doorheen gerend...afijn,daar werd ie als levens gevaarlijk bestempeld en toen kwam hij terug...

nou ja...laat ik maar zeggen dat dat ook wel een reden was/is dat we hem gehouden hebben,paard is niet waar mensen gelukkig mee worden en beest gaat van hand naar hand, en tja,ik wil mijzelf nog wel aan kunnen blijven kijken in de spiegel...

en zo bleef hij :) ,verder is het echt een lief paard ,maar héél erg gevoelig voor extrerne prikkels die hij niet kan plaatsen en daar reageerd hij heel heftig op,zelfs op zijn 24ste...

boyca schreef:
Kom ik die knapperd weer tegen.
Mooie Lazlo, de volgende keer je wilde shetters.

je komt hem overal tegen,hahah...en de shetten..ja die moeten ook weer eens op de foto...en wessel... en..en..en..heb wel ff wat te doen voor de komende tijd geloof ik :D

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 22:02

Klinkt wel herkenbaar hoor!

Lorna is een erg eenkennig paard, maar vond het wel altijd geweldig om mee te gaan.

Maar alles op haar manier! Zelfs hoe de trailer van binnen ingedeeld was anders ging ze niet mee. :')

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 22:17

Kaitlyn schreef:
Maar alles op haar manier! Zelfs hoe de trailer van binnen ingedeeld was anders ging ze niet mee. :')

hahah ja daar zie ik hem ook wel voor aan :') ,moet je eens in zijn stal iets veranderen...

of nog erger in een verkeerde volgorde naar buiten laten gaan.... := :=

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 15:48

Je mag er trots op zijn dat hij met zijn moeilijke karakter en 24 jaar nog zo top bij loopt. Petje af, hoor. :j Vind dit stiekem wel genieten hoor, zulke foto's. ;)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 08:37

ahh dank je wel, en ja ik kan er ook van genieten hoor,als de oudjes ( en inmiddels lopen hier 3 oudjes) het nog zo goed doen :))

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 08:43

Wat een mooierd! Ik heb ook een Faram gehad, van het zelfde bouwjaar (Lorenzo). Nog nooit zo'n bom-proof en stabiel paard meegemaakt. Dus ze lijken niet echt op elkaar. Tim Lips heeft we ook een: Oncarlos. Die lijkt als twee druppels water op mijn Rens (Lorenzo). Ik hoop dat je nog lang mag genieten van je knapperd.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 08:45

Wat ziet hij er goed uit Femke! Complimenten hoor.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 08:52

Wauw hij ziet er nog gaaf uit! Jouw hele beestenbende is gewoon <3

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 09:04

Hier ook een Faram gehad ook een Ltje helaas maar 17 jaar geworden....DRAAK van een paard.... idd neurotisch altijd vol met energie...koliek operatie gehad was echt een mega vechter.
Was beter geweest als cross paard...

Gekocht als 5 jarige compleet verpest en heb hem al die tijd gehad... leuk om te zien dat het Faram bloed op 24 jarige leeftijd nog steeds niet stuk is.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 19:32

ahhh zo lief...gisteren stonden er 3 kleine meisjes voor de deur of ze paardjes mochten aaien,dus vanmiddag zijn ze terug gekomen en mee de wei in gegaan naar de paarden.

wessel,maestro en lieuwe zijn geen probleem die vinden aandacht geweldig,friesje moet niets van vreemden weten en lazlo is over het algemeen te bang,en laat zich niet aanraken of is te schrikkerig.

afijn kindjes stonden bij lieuwe en maestro en laz kwam eraan gedraafd al snorkend met zo'n hengsten nek erop( hij wordt dan echt wel heel gaaf :D ) draait een rondje om die kindjes heen,snuffelt aan ze en nou ja...wonder geschiedt ....hij is helemaal hotel de botel van die kinderen,ze mochten hem overal aaien hield zelfs helemaal zijn hoofd scheef om getut te worden :wow: :wow:

het kon niet op,1 kindje hing helemaal tegen hem aan en hij stond erbij alsof het zijn kind was :+

goed,soms denk je je paard wel na 12 jaar te kennen := ...het is jammer dat ik geen camera bij mij had want het was té lief om te zien..

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 10:06

Hoe ouder hoe gekker. Hihi wat leuk.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 10:13

Ach gosh wat lief!!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 22:48

lazzie is inmiddels weer in zomertenue

Afbeelding

Afbeelding

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 00:25

Ahh geweldig!

Lorna moet van vreemden ook niets hebben, maar kindjes.. oh kindjes.. *\%/* zo voorzichtig en zo lief, blijft stokstijf stil staan als ze aaien en als ze erop zitten en ze voelt ze scheef trekken dan staat ze al stil <3

Hij ziet er in zomervacht ook goed uit!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 07:17

Wauw! Zo issie nóg knapper!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 14:23

Bijzonder dat ze je op die leeftijd soms nog zo kunnen verrassen. Geeft maar aan wat voor boeiend karakter hij heeft. En wat ziet ie er súper uit in zijn zomertenue. *\o/*