Dutch Horseboarding

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 10:10

eefj33 schreef:
caaramel schreef:
*\o/* Dat ziet er echt fantastisch uit...
Ik wacht met spanning op je volgende facebook-posts...
Ik heb dit al eerder gedaan met mijn kleintjes, maar liep vast op slecht materiaal...
(voornamelijk het board, en in mindere maten ook het tuig, mentuig is toch niet helemaal ideaal...)
Ik liet iemand naast het paard lopen en dan iemand op wat afstand achter het paard.

Ik heb ook een oud snowboard, en had nog het plan opgevat om te kijken of dit zou werken op een piste/zandondergrond... (sandboarden bestaat... dus... ) :+ (één van mijn typische experimenten... Stel dat het toch niet onmogelijk is... :P )
Of zou het mogelijk zijn daar wieltjes onder te plaatsen?
Is het niet wat vervelend dat je 'schuin vooruit' getrokken wordt?

Je kan er vast wel wieltjes onder schroeven, maar ik kan je nu al vertellen dat dat niet lekker gaat rijden :D Je kan beter kijken naar een longboard (voor op het asfalt) of een mountainboard (die kunnen ook in het zand).

bij een kite shop kun je dus die moutainbord wielen en asjes bestellen. dan zou je snowboard net zo rijden als een origineel board in theorie dan (heb er zelf geen ervaringen mee).
Maar weet wel mensen die dingen vervangen hebben en beweren dat het beter gaat dan eerst.

Anoniem

Re: Dutch Horseboarding

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 11:05

Geloof me, ik heb ervaring met allerlei soorten boards, ik kite, wake, surf, snowboard, skate en longboard. Heb eigenlijk van elk type board er minimaal 1 thuis staan. Assen onder een snowboard zetten zou in theorie prima kunnen doen, maar door de bouw en flexibiliteit van zo'n board gaat dat echt niet lekker rijden.

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:48

Ok... Geen snowboard ombouwen dus :P

Nog tips om een goed mountainboard te kopen? (tweedehands)
Dingen die absoluut een slecht teken zijn?

En nog een vraagje over het horse-boarden zelf...
Hoe vraag je je paard te vertragen? Is dat op stemcommando of druk op het halster?
Als mijn pony een beetje te enthousiast is zou ze me bijna op haar halster vooruittrekken als ik haar zou willen laten vertragen... (Stoppen zit er wel perfect in, dus geen probleem voor de veiligheid)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 10:41

nou ik zag er op marktplaats eentje waar de wielen niet recht op 1 spoor lopen, deze was in de buurt dus ben ik gaan kijken die wielen waren verwrongen en verbogen door de jumps met het kiten.
dus let op de kwalitijd als ze nieuw zijn en ouder ook op wat er mee is gedaan, en hoe de materialen zich gehouden hebben tijdens gebruik. ook heb ik ontdekt dat er boards met asjes zijn en vering die je kunt bijstellen, en asjes die net als een scate board zijn waar dat niet kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 12:39

Met mountainboards heb ik dan weer wat minder ervaring, weet dat we met de boardvereniging er een hebben maar daar zitten geen bindingen op. Dus niemand gebruikt hem :P
Inderdaad even kijken of de assen en wielen nog recht zijn en of er chips op het board zitten. Als dat het geval is, hoeft dat niet erg te zijn, maar het is wel aan te raden om ze even te repareren met epoxy.
Als je niet van plan bent om over zand te rijden, maar asfalt, zou je ook kunnen kijken naar een longboard. Kan tweedehands wat goedkoper zijn maar je moet wel weten wat je koopt, er zit een hoop troep bij en niet alles zal even lekker rijden. Mocht je daarin geïnteresseerd zijn, stuur me dan even een pbtje, dan help ik je mee met een geschikt board vinden :j

Maar ik denk dat je uiteindelijk toch wel liever op een mountainboard staat :D

DrFurioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 12:40

Wat gaaf zeg, hoe ben je hierop gekomen?!

YoRien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-17 16:37

Caaramel, voor tips kun je op mijn facebookpagina kijken. Daar deel ik ook wekelijks een deel van het stappenplan om goed voor te bereiden. Het gaat dus ook over sturen en tempo, maar nog veel meer.
Je kunt ook een les nemen.

kwita en eefj33 dank voor het aanvullen van de informatie :-)

DrFurioux, er zijn meer mensen die dit pp deze manier doen, maar dan vooral voor de lol en korte stukjes. En Horseboarding bestaat als sport met een ruiter op het paard. Ik ben spelenderwijs wat gaan uitproberen, maar wilde meer. Dus dat heb ik uitgebreid en verschillende dingen onderzocht. En zo ben ik nog aan het doorontwikkelen. Maar ik kreeg zo veel leuke reacties dat ik meer mensen wil inspireren.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:50

nou dat inspireren is gelukt, dochter 4 vroeg dus een scate bord voor haar verjaardag!
( eerst gaat mama zelf maar eens de valkuilen ontdekken :D )

En Eef wat zijn chips? :o

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 21:21

YoRien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-17 23:55

Minikatje, binnenkort meer info over tuig. Ik ben wat aan het ontwikkelen hiervoor. Zal ook betaalbaar zijn en echt hierop afgesteld.

Haha Kwita, dat is een jonge fan :-D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 01:03

kwita schreef:
nou dat inspireren is gelukt, dochter 4 vroeg dus een scate bord voor haar verjaardag!
( eerst gaat mama zelf maar eens de valkuilen ontdekken :D )

En Eef wat zijn chips? :o

Beschadigingen aan de rand. Weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen, maar een beetje hetzelfde idee als een paardenhoef waar een stukje van uitsteekt dat bijgevijld moet worden :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 08:54

YoRien schreef:
Minikatje, binnenkort meer info over tuig. Ik ben wat aan het ontwikkelen hiervoor. Zal ook betaalbaar zijn en echt hierop afgesteld.

Haha Kwita, dat is een jonge fan :-D

Superleuk :D
Pony is in training en baasje hangt met de longeerlijn achter de fiets op een skateboard :+

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 10:16

Oke, bedankt eef.

Het sieltec tuig heb ik ook wel eens bij de trekpaarden gezien was wel 10 jaar geleden maar dat paard kreeg echt drukplekken op de manenkam,borst en verkleurd haar waar de strengen zaten ( maar die trok een huifkar).