Fotoshoot met mijn grote zwarte vriend

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IncelloAndMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:10

Ook ik moet de rest hier wel in volgen vrees ik... Ik zou de dierenarts ook eens een grondige check-up laten doen, bloed laten nemen om het 1 en ander te testen. Verder snap ik inderdaad ook niet dat jouw doel met dit paard kan zijn om nog lang samen te kunnen genieten van het rijden. Ik heb zelf 2 jaar amper met mijn paard gereden omdat dat medisch voor hem niet kon, maar ik heb gewoon andere dingen met hem gedaan en minstens evenveel genoten hoor!

Ik zou hem ook zeker wel in beweging houden, oudjes kunnen dat goed gebruiken want rust roest. Maar ik zou hem geen beweging meer bereden durven geven...

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:11

Ik zeg niet dat jullie geen gelijk hebben, maar moeten jullie nou echt allemaal even reageren hoe slecht of zielig dit wel niet is? En sommige reacties zijn overdreven. Het zijn erg mooie foto's en TS en paard zien er gelukkig uit (buiten het feit om dat het paard inderdaad eerder 30 lijkt dan 22).
TS, ik zou als ik jou was proberen wat meer met de Fries te gaan wandelen in het bos of iets dergelijks, in plaats van rijden. Zo krijgt hij voldoende beweging, hebben jullie samen plezier en hoef je zijn rug niet te belasten. Ik wens jullie nog een hele mooie tijd en neem bovenstaande tips van bokkers mee, maar trek je niks aan van die betweters die het als 10e ook nog even moeten benadrukken hoe erg ze het vinden om te zien, jeetje.

GabberGill

Re: Fotoshoot met mijn grote zwarte vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:32

Denk dat iedereen hier iets ziet wat niet door de beugel kan en zijn mond niet kan houden.

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-17 18:41

precies de reden waarom ik niet vaak op bokt foto's plaats. Hij heeft geen cushing, is goedgekeurd door de vee arts en ik voer hem altijd bij. Voor de rest ik zie hoe hij het doet in het dagelijks leven en hij zit goed in zijn vel, verhaart nog heel erg daarom ziet zijn vacht er zo uit. Mensen die mij en het paard kennen weten wel beter ;) Jammer dat er zo altijd wordt afgekraakt op bokt.. :evaw:

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:43

Jammer dat je zo'n roze bril op hebt..

Gaat er nou nooit ergens een belletje rinkelen in je hoofd?
Dat als zoveel mensen zeggen dat het er niet erg gezond uit ziet, het misschien zo is?
Deze mensen zeggen dit niet op je te kwetsen of om vervelend te doen.
We zitten hier allemaal omdat we van paarden houden, en goed voor ze willen zorgen.
Niet om mensen voor de lol te kwetsen of de grond in te trappen.
Laatst bijgewerkt door fleurtjeuh op 11-04-17 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:43

Veel plezier met je fijne ritjes ;)
Hoop dat je ervan geniet meid

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:44

Heel eerlijk? Als ik zou weten waar je paard stond en ik zag dat je er op zou rijden zou ik 144 bellen. :o Ik kan me met het beste inlevingsvermogen niet voorstellen dat de vee-arts dit goedkeurt om op te gaan zitten.. :n

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:44

Te sneu dit :n

IncelloAndMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:46

Bokt kan inderdaad soms hard zijn... Maar hier kan ik de mensen alleen maar gelijk geven vrees ik. Hoe vind je überhaupt een zadel dat past op zo'n rug? Ik ben zelf hobbyfotografe en ik had het bereden stuk van deze shoot ook gewoon geweigerd eigenlijk. Waarom je beste vriendje dit aandoen, terwijl je op zoveel andere manieren samen kunt genieten?

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:47

fleurtjeuh schreef:
Jammer dat je zo'n roze bril op hebt..

Gaat er nou nooit ergens een belletje rinkelen in je hoofd?
Dat als zoveel mensen zeggen dat het er niet erg gezond uit ziet, het misschien zo is?
Deze mensen zeggen dit niet op je te kwetsen of om vervelend te doen.
We zitten hier allemaal omdat we van paarden houden, en goed voor ze willen zorgen.
Niet om mensen voor de lol te kwetsen of de grond in te trappen.

tuurlijk niet. Dit paard kopen en er doelbewust op rijden laat al geen inzicht zien.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:59

Net als mijn voorgangers schrik ik ook enorm van deze foto's.. Foto's kunnen best een beetje vertekenen, maar dan nog in dit geval.. Beste ts ga er aub niet meer op zitten. Geef je beste vriend zijn welverdiende pensioen. Dat hoeft niet te betekenen dat je geen grondwerk samen meer kunt doen, rust roest idd, maar pas zijn beweging aan, geen ruiter meer op zijn rug. Bokt kan idd hard zijn, maar in dit geval vind ik de reacties niet overdreven. Zijn rug kan dit echt niet meer aan. Ondanks dat hij op karakter nog vooruit gaat, kan dit niet pijnloos zijn voor hem. Ik zie veel oudere paarden en heb dan ook zeker vergelijk voor mijn gevoel, mijn dochters hebben bij 2 maneges gereden en daar staan bij beiden echt hele oudjes, die hebben soms ook geen beste rug meer, maar zo slecht als jouw mannetje ben ik ze nog niet tegen gekomen..

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:02

Ik wil toch terugkomen op van alles en nog wat. Je trouwe vriend zag er in oktober vele malen beter uit. Wat ging er mis? Heb je wat veranderd?

Je oktober foto's had ik je al zeker afgeraden nog te rijden, maar had ik zeker niet zo heftig gereageerd als hier. Ik kom in je berichten tegen dat zijn achterbeen soms wegglijdt? Zou dit niet vanuit zijn rug kunnen komen aangezien je artrose uitsluit?

Ik heb een hoop vragen, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom het rijden zo belangrijk voor je is. De foto's ernaast had ik zeker positief gereageerd. Ik kan niet zeggen dat hij er 100% goed uiziet, maar ik had het begrepen als je zou zeggen dat je hem nog een mooie ouwe tijd geeft. Ik snap gewoon heel veel niet van jouw beeld hierop en als jij nou zeker weet dat jij het zo goed doet, dan denk ik dat je dat stukken beter kan uitleggen dan je nu doet. Dat ben je ons zeker niet verschuldigd, maar ik zou het niet fijn vinden als iedereen denkt dat ik ten nadelen van mijn paard handel.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:05

BWendyB schreef:
precies de reden waarom ik niet vaak op bokt foto's plaats. Hij heeft geen cushing, is goedgekeurd door de vee arts en ik voer hem altijd bij. Voor de rest ik zie hoe hij het doet in het dagelijks leven en hij zit goed in zijn vel, verhaart nog heel erg daarom ziet zijn vacht er zo uit. Mensen die mij en het paard kennen weten wel beter ;) Jammer dat er zo altijd wordt afgekraakt op bokt.. :evaw:

Jammer mijn reactie was zeker niet om je af te kraken en echt opbouwend bedoeld

dakpan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:11

SaraViavia schreef:
Ik zeg niet dat jullie geen gelijk hebben, maar moeten jullie nou echt allemaal even reageren hoe slecht of zielig dit wel niet is? En sommige reacties zijn overdreven. Het zijn erg mooie foto's en TS en paard zien er gelukkig uit (buiten het feit om dat het paard inderdaad eerder 30 lijkt dan 22).
TS, ik zou als ik jou was proberen wat meer met de Fries te gaan wandelen in het bos of iets dergelijks, in plaats van rijden. Zo krijgt hij voldoende beweging, hebben jullie samen plezier en hoef je zijn rug niet te belasten. Ik wens jullie nog een hele mooie tijd en neem bovenstaande tips van bokkers mee, maar trek je niks aan van die betweters die het als 10e ook nog even moeten benadrukken hoe erg ze het vinden om te zien, jeetje.

Moeten 'we' dan allemaal maar doen of dit normaal is? Kom nou, dit is niet normaal en ronduit zielig voor dit dier

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:11

Wendy dit heeft niets met afkraken te maken.
Bokkers zien het net wat realistischer dan jij.

Fijn dat je een paard een oude dag gunt.
Maar waarom perse willen rijden?
Ga lekker wandelen.
Leer hij simpele vrijheid dressuur dingen aan als flamen en pas (niet knielen).
Dan kun je ook veel plezier hebben aan je paard.

IncelloAndMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:15

bruintje123 schreef:
Wendy dit heeft niets met afkraken te maken.
Bokkers zien het net wat realistischer dan jij.

Fijn dat je een paard een oude dag gunt.
Maar waarom perse willen rijden?
Ga lekker wandelen.
Leer hij simpele vrijheid dressuur dingen aan als flamen en pas (niet knielen).
Dan kun je ook veel plezier hebben aan je paard.

En als ze de VD op een correcte manier toepast kan het paard zelfs nog wat sterker worden in zijn hele lichaam!

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:18

Afkraken is idd helemaal niet aan de orde. Dit is gewoon dierenleed.. Mensen reageren niet voor niets zo geschrokken. Ik krijg de indruk dat je dit zelf helemaal niet meer objectief kunt beoordelen. Ik hoop eigenlijk dat iemand je persoonlijk herkent en je er op aanspreekt of een melding maakt. Ik ben zeker voor een oud dier een fijn thuis nog te kunnen geven, zo fijn dat je hem een plek gegund hebt, maar wees realistisch over wat hij nog kan. Dat hij nog vooruit komt met iemand in het zadel, wil niet zeggen dat zijn lijf niet pijn doet. Zoals hij er op de foto's uit ziet, kan ik me eigenlijk al niet voorstellen dat je hem een half jaar geleden hebt mee genomen met het doel er nog heerlijk op te gaan rijden. Rijden is leuk, absoluut, begrijpen we allemaal, maar grondwerk kan ook zeker leuk zijn. Doe hem en jezelf daar een plezier mee en wellicht geniet je nog heel lang van hem op die manier.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:20

Als je nou écht om je maatje geeft en hem het beste gunt, stap er dan niet meer op.. :n
Er zijn nog zoveel leuke dingen over om te doen en om hem beweging te blijven geven.

Maar dit is, hoe je het ook went of keert, niet eerlijk tegenover je paard. En ik neem aan dat je hem hebt gekocht om hem een fijne oude dag te geven en niet om koste wat het kost voor je eigen plezier erop te blijven zitten.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:21

MightyMike schreef:
Afkraken is idd helemaal niet aan de orde. Dit is gewoon dierenleed.. Mensen reageren niet voor niets zo geschrokken. Ik krijg de indruk dat je dit zelf helemaal niet meer objectief kunt beoordelen. Ik hoop eigenlijk dat iemand je persoonlijk herkent en je er op aanspreekt of een melding maakt. Ik ben zeker voor een oud dier een fijn thuis nog te kunnen geven, zo fijn dat je hem een plek gegund hebt, maar wees realistisch over wat hij nog kan. Dat hij nog vooruit komt met iemand in het zadel, wil niet zeggen dat zijn lijf niet pijn doet. Zoals hij er op de foto's uit ziet, kan ik me eigenlijk al niet voorstellen dat je hem een half jaar geleden hebt mee genomen met het doel er nog heerlijk op te gaan rijden. Rijden is leuk, absoluut, begrijpen we allemaal, maar grondwerk kan ook zeker leuk zijn. Doe hem en jezelf daar een plezier mee en wellicht geniet je nog heel lang van hem op die manier.

En als je dan wilt rijden en dat vind je zo leuk, kies dan een paard waar het ook leuk voor is. Dan geniet je samen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:26

Captain schreef:
Heel eerlijk? Als ik zou weten waar je paard stond en ik zag dat je er op zou rijden zou ik 144 bellen. :o Ik kan me met het beste inlevingsvermogen niet voorstellen dat de vee-arts dit goedkeurt om op te gaan zitten.. :n

Zo zit ik er dus ook in...

Ps. En dan kijk ik in je profiel en zie dat je moeder bent. Daarbj is dit niet jou eerste paard. Dan zou je inmiddels toch genoeg geleerd moeten hebben om te weten dat dit niet normaal is...

Ik verbaas mij er over dat de ts hier zo koel onder blijft...?
Laatst bijgewerkt door Peelie op 11-04-17 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:28

maa rjongens kom op! Al zou jullie veearts het goedkeuren, zouden jullie het doen!! Ik hoop echt een antwoord van BwendyB te krijgen, want dit verhaal maalt gewoon bij me

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:30

GabberGill schreef:
maa rjongens kom op! Al zou jullie veearts het goedkeuren, zouden jullie het doen!! Ik hoop echt een antwoord van BwendyB te krijgen, want dit verhaal maalt gewoon bij me

Ze gaat toch niet meer reageren, ze komt hier weinig en nu met die negatieve feedback is de vogel gevlogen. Laat het los want jij zit jezelf op te vreten en haar interesseert het niet. Je hebt 100 procent gelijk maar je bereikt er niks mee.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:31

GabberGill schreef:

Als mijn veearts zou goedkeuren dat hier op gereden wordt, dan ongsla ik mijn veearts en ga opzoek naar een goede arts. Het is toch overduidelijk dat dit niet kan?

Of begrijp ik jou post nu helemaal verkeerd?

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:32

GabberGill schreef:

Ik weet niet of het daar mee eens ben. Ik zie duidelijk een paard met een diepe kuil in de rug, waarbij ik mijzelf persoonlijk niet prettig zou voelen als ik erop zou stappen. Misschien heeft TS de vee-arts verkeerd begrepen of heeft de dierenarts ook wel gezegd dat het mocht, maar ik zou hier niet zomaar klakkeloos in mee gaan. Ik heb ook wel eens een second opinion aangevraagd bij een andere DA. :j

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:33

Ik denk dat TS sowieso een beter beeld heeft dan wij hier vanaf een foto en om nu te schrijven dat het haar niet interesseert is wel erg bot en kort door de bocht gebasseerd op alleen foto's
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 11-04-17 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt