Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jammer dat er zo altijd wordt afgekraakt op bokt..
fleurtjeuh schreef:Jammer dat je zo'n roze bril op hebt..
Gaat er nou nooit ergens een belletje rinkelen in je hoofd?
Dat als zoveel mensen zeggen dat het er niet erg gezond uit ziet, het misschien zo is?
Deze mensen zeggen dit niet op je te kwetsen of om vervelend te doen.
We zitten hier allemaal omdat we van paarden houden, en goed voor ze willen zorgen.
Niet om mensen voor de lol te kwetsen of de grond in te trappen.
BWendyB schreef:precies de reden waarom ik niet vaak op bokt foto's plaats. Hij heeft geen cushing, is goedgekeurd door de vee arts en ik voer hem altijd bij. Voor de rest ik zie hoe hij het doet in het dagelijks leven en hij zit goed in zijn vel, verhaart nog heel erg daarom ziet zijn vacht er zo uit. Mensen die mij en het paard kennen weten wel beterJammer dat er zo altijd wordt afgekraakt op bokt..
SaraViavia schreef:Ik zeg niet dat jullie geen gelijk hebben, maar moeten jullie nou echt allemaal even reageren hoe slecht of zielig dit wel niet is? En sommige reacties zijn overdreven. Het zijn erg mooie foto's en TS en paard zien er gelukkig uit (buiten het feit om dat het paard inderdaad eerder 30 lijkt dan 22).
TS, ik zou als ik jou was proberen wat meer met de Fries te gaan wandelen in het bos of iets dergelijks, in plaats van rijden. Zo krijgt hij voldoende beweging, hebben jullie samen plezier en hoef je zijn rug niet te belasten. Ik wens jullie nog een hele mooie tijd en neem bovenstaande tips van bokkers mee, maar trek je niks aan van die betweters die het als 10e ook nog even moeten benadrukken hoe erg ze het vinden om te zien, jeetje.
bruintje123 schreef:Wendy dit heeft niets met afkraken te maken.
Bokkers zien het net wat realistischer dan jij.
Fijn dat je een paard een oude dag gunt.
Maar waarom perse willen rijden?
Ga lekker wandelen.
Leer hij simpele vrijheid dressuur dingen aan als flamen en pas (niet knielen).
Dan kun je ook veel plezier hebben aan je paard.

MightyMike schreef:Afkraken is idd helemaal niet aan de orde. Dit is gewoon dierenleed.. Mensen reageren niet voor niets zo geschrokken. Ik krijg de indruk dat je dit zelf helemaal niet meer objectief kunt beoordelen. Ik hoop eigenlijk dat iemand je persoonlijk herkent en je er op aanspreekt of een melding maakt. Ik ben zeker voor een oud dier een fijn thuis nog te kunnen geven, zo fijn dat je hem een plek gegund hebt, maar wees realistisch over wat hij nog kan. Dat hij nog vooruit komt met iemand in het zadel, wil niet zeggen dat zijn lijf niet pijn doet. Zoals hij er op de foto's uit ziet, kan ik me eigenlijk al niet voorstellen dat je hem een half jaar geleden hebt mee genomen met het doel er nog heerlijk op te gaan rijden. Rijden is leuk, absoluut, begrijpen we allemaal, maar grondwerk kan ook zeker leuk zijn. Doe hem en jezelf daar een plezier mee en wellicht geniet je nog heel lang van hem op die manier.
Captain schreef:Heel eerlijk? Als ik zou weten waar je paard stond en ik zag dat je er op zou rijden zou ik 144 bellen.Ik kan me met het beste inlevingsvermogen niet voorstellen dat de vee-arts dit goedkeurt om op te gaan zitten..
GabberGill schreef:maa rjongens kom op! Al zou jullie veearts het goedkeuren, zouden jullie het doen!! Ik hoop echt een antwoord van BwendyB te krijgen, want dit verhaal maalt gewoon bij me
GabberGill schreef:maa rjongens kom op! Al zou jullie veearts het goedkeuren, zouden jullie het doen!! Ik hoop echt een antwoord van BwendyB te krijgen, want dit verhaal maalt gewoon bij me