Zuidlaardermarkt 2016 dinsdag 18 oktober

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Zuidlaardermarkt 2016 dinsdag 18 oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 16:06

Denk dat je voor een Welsh wel meer betaald hoor.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 16:09

Zonder papier betaal je voor een shetveulentje of welshveulentje niet zo veel, zeker niet aan het einde van de dag. Wat de gek er voor geeft.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 16:17

Mocht er iemand uit omgeving Arnhem die kant op gaan, ga graag mee :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 16:25

Murosch schreef:
En voor een drachtige [***] zo ongeveer?

Je zou niets kopen :oo Of tenminste, geen trailer meenemen _O-

Vallen de prijzen een beetje mee/tegen? :=

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 16:28

[***] schreef:
Murosch schreef:
En voor een drachtige shet zo ongeveer?

Beetje grote auto rol je die pony zo de achterbak in.
Geen trailer voor nodig :Y)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 16:50

[***] schreef:
Murosch schreef:

haha nee doe ik ook niet hoor...
Spoiler:
maar zo'n schattig, klein, pluizig, shetveulentje van 25 euro.. kan ik die weerstaan??? O:)

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 17:13

Hedel en Elst wel vaker geweest maar Zuidlaardermarkt nog niet, wordt wel eens tijd toch? Ik heb hem in in iedergeval op de agenda staan!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 17:23

ClaudiaHS schreef:

Beetje grote auto rol je die pony zo de achterbak in.
Geen trailer voor nodig :Y)[/quote]

Wel een dikke vette boeten als ze je stoppen :D mijn auto werd vorig jaar gecheckt, ik moest ook blazen trouwens.

Wij hebben wel een 4 shetten ofzo meegenomen voor 100 euro, 2 merries , een veulen en jaarling hengst. Wel allemmal niet al te best verzorgt.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 17:26

Murosch schreef:
[***] schreef:

haha nee doe ik ook niet hoor...
Spoiler:
maar zo'n schattig, klein, pluizig, shetveulentje van 25 euro.. kan ik die weerstaan??? O:)
[/quote]

Hihi altijd lastig die kleintjes!
Ik heb er ook twee van zuidlaren markt eigenlijk drie eentje was drachtig!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 17:29

Oh mijn dwergje beland ook wel eens achter in mijn busje hoor maar Zuidlaren zijn ze vaak wel aan het controleren, ieder jaar hoor je weer dat mensen het doen en dat er niks aan de hand is maar de boete is hoog :) Meestal is er wel transport als je het even vraagt.

Deze merrie hadden we een aantal jaren geleden mee, loopt al jaren in Duitsland nu bij een super leuk gezin, krijg nog altijd fotos van haar. Afbeelding

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 17:48

Ik kom kijken. Ben op zoek naar een rijpony maar dat durf ik op de markt niet aan. Twee jaar geleden een welshje meegenomen naar huis :D

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 17:58

Letsdunit schreef:
Oh mijn dwergje beland ook wel eens achter in mijn busje hoor maar Zuidlaren zijn ze vaak wel aan het controleren, ieder jaar hoor je weer dat mensen het doen en dat er niks aan de hand is maar de boete is hoog :) Meestal is er wel transport als je het even vraagt.

Deze merrie hadden we een aantal jaren geleden mee, loopt al jaren in Duitsland nu bij een super leuk gezin, krijg nog altijd fotos van haar. [ [url=m/DiHjdF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is nou juist het probleem.
Je kan je trailer wel thuislaten, maar er zijn er zat die tegen meerprijs je aankoop gewoon thuis komen afleveren :')
En ik weet ook dat een handelaar hier uit de buurt ook naar de markt gaat en die vind het geen probleem om er 1 extra mee te nemen O:)

*ik ga niks kopen, ik ga niks kopen, ik ga niks kopen *

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 18:11

Yep ik ben er dit jaar ook weer! :D Ben niet van plan om iets te kopen maar vind het altijd wel leuk!! :)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 18:28

Ik vind het altijd weer leuk om te zien waar jullie mee thuiskomen en hoe ze daarna weer opknappen. :)

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 18:33

Hoe zouden de prijzen eigenlijk zijn voor een d\e beleerde pony?
Meestal staat daar niet zoveel van voor mijn gevoel.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 19:52

Kwii alles op de markt is "beleerd" als het 3 jaar en ouder is. Wij zeggen altijd als je de handelaar niet kent en ze geen beeldmateriaal hebben dan moet je er vanuit gaan dat ze niks kennen.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 20:02

Weten jullie btw iets over menkarretjes? Ik ga samen met een collega heen om een karretje te scoren voor een shet (het liefst de sulky pirouette). Zijn ze echt zoveel goedkoper daar? :D

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-16 20:04

Goede paarden zijn duur, paarden met mankementen goedkoper.

Er is geen prijs op te plakken. Een paard is dat waard wat in KG opbrengt. De rest bepaald de opslag. Afhankelijk van wat hij kan enkele tientjes tot vele duizendjes.

Als je geen verstand hebt van paarden en ze niet voor de handel koopt dan niet op de markt. Is het te mooi om waar te zijn dan is dat het vaak ook. Wil niet zeggen dat er aan elk dier wat is maar ze staan niet voor niets op de markt.

Een goed sportpaard staat niet op de markt, tenzij als veulen of onbeleerd. Je vind echter geen ZZ paard voor een schappelijke prijs. Of bijvoorbeeld als fokmerrie.

Wij kopen regelmatig op markten en je kan pech hebben en geluk hebben. Wij kennen een hoop handelaren en weten waar je wel en ook waar je vooral niets moet kopen.

Op de markt koop je hem zoals hij daar staat. Tenzij je hem van een bekende koopt dan kan je nog afspraken maken.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 20:43

Zoals Robert zegt inderdaad. Ik heb woensdag in Heeten een 2,5 jarige hengst gekocht maar daar ben ik ook nog niet zomaar mee klaar. Wel heb ik al meerdere meevallers gekocht, maar ook tegenvallers. Het is gewoon een gok en als je geen of weinig verstand hebt moet je er niet kopen tenzij je de gok wilt nemen dat het inderdaad niks is.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 22:22

Wat zou ongeveer een D/E pony kosten op de markt die twee jaar oud is? dan een hengst of ruin? Tis weer even geleden dat ik geweest ben. Ik zit eraan te denken om een project mee te nemen maar wil deze onbeleerd aankopen. En misschien leuk als extra maatje voor mijn andere jonge hengst. Ik heb wel verstand van western paarden in aankoop maar niet van "normale" paarden en pony's. En dan rij pony geen koudbloed op misschien een haflinger of fjord na.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 22:32

Ik vind het heel moeilijk zeggen. Kan 300 zijn maar kan ook 800 zijn. Net hoe de pony eruit ziet, goed doorvoed, leuke kleur, leuke afstamming. Gewoon gaan kijken en vragen ;) en er rekening mee houden dat handelaren aan de particulieren en dan met name vrouwen meer vragen vaak ;)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 07:21

Leffroi schreef:
Weten jullie btw iets over menkarretjes? Ik ga samen met een collega heen om een karretje te scoren voor een shet (het liefst de sulky pirouette). Zijn ze echt zoveel goedkoper daar? :D

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 07:23

Er staan soms wel eens menkarretjes maar vaak is het niet veel soeps. Die sulkies stonden er vorig jaar wel, geen idee kwa prijs.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 07:45

Dustinlover schreef:
Ik vind het heel moeilijk zeggen. Kan 300 zijn maar kan ook 800 zijn. Net hoe de pony eruit ziet, goed doorvoed, leuke kleur, leuke afstamming. Gewoon gaan kijken en vragen ;) en er rekening mee houden dat handelaren aan de particulieren en dan met name vrouwen meer vragen vaak ;)

Meer vragen was ik al achter gekomen. Ik laat vaak mijn vader of oom van me voor me handelen . Die kunnen er meer vanaf halen dan zon penny meidje. De laatste keer dat ik serieus handelde op zuidlaren had ik gehandjeklapt. Prijs afgesproken. Ik ga pinnen. Had die handelaar hem gauw voor 50 meer doorverkocht. -:(-
Sinds dien mag mijn vader mooi voor me handelen bij hem durven ze dat soort geintjes niet

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 08:17

En dan nog weet niet wat jou vader voor type is, maar particulieren pik je er zo tussen uit ;)