Patsy schreef:Wauw, complimenten voor je doorzettingsvermogen en geduld.
Goed dat je hem de tijd geeft het allemaal te verwerken en op te pakken en fijn dat er nog trainers zijn die het paard die tijd ook gunnen.
Ik vind dat hij al heel braaf zijn rondjes loopt, maar jij zit hem daar naar mijn gevoel wel een beetje bij in de weg. Je gaat heel hoog staan in het lichtrijden, om daarna achterin het zadel neer te 'ploffen'. Daarbij geef je hem elke pas die hij zet been. Ik zou echt proberen je beugels een stuk langer te maken. Met deze beugellengte is je zadel echt te klein. Probeer hem daarbij meteen op zijn eigen benen te laten lopen, laat je benen afhangen en lang, pas als hij vertraagt in zijn tempo (dus een 'fout' maakt) dan geef je weer been, zo leert hij dat hij op de cruise control moet gaan lopen. Been moet een reactie geven, en anders moet je geen been geven.
Succes met verder inrijden, jullie komen er wel. Wat zijn je ambities met hem?
Duidelijk dat jij nooit een paard hebt beleerd.
In het begin rijd je daar namelijk met wat te korte stijgbeugels op. Zodat je als ze al een keer gaan bokken, je er in kunt gaan staan, zonder dat je dan het zadel raakt met je bips. Als je goed heeft gelezen, weet je dat hij het nog wat spannend vind onder het zadel. En gaat daardoor wat te traag lopen. En om hem toch voorwaarts te leren lopen, geef je dan wat meer been dan dat je normaal zou doen.