Superschimmel's ZZ-Licht debuut

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 22:46

:wow: Wat een mooie combinatie zijn jullie! Wat een harmonie! Prachtig om te zien! Dankjewel voor het delen!
Heel veel succes en plezier samen! :-)

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 23:07

Wat een fijn beeld geeft dit! +:)+

Gewoon relaxed, vriendelijk en met respect voor het dier. Super om te zien dat het gewoon op een trens kan zonder sporen. :j Zo hoort het hogere dressuur eruit te zien.

MarlindeRooz

Re: Superschimmel's ZZ-Licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 23:10

Gadverdamme ts, ik kan gewoon niks negatiefs bedenken bij jouw foto's. -O-

Heerlijke combinatie zijn jullie! :))

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 23:24

Reageer bijna nooit op fototopics, maar war ben je heerlijk anders! Schimmel, een sporen, normaal bitje en neusriem die tenminste nier van de modetrend van tegenwoordig is met dat overdreven lak en dikte. Gewoon prachtig en simpel!

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 07:46

Dankjulliewel voor jullie super lieve reacties! Dat doet me echt goed:D

@ Romylover, ik hou ook inderdaad gewoon van een klassiekere look. Al heb ik wel een blingetje in het oornetje zitten, haha

tarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 08:11

Eens met alle voorgaande commentaren :j
En zoals jij het beschrijft met dat in en uitschuiven en verzameling, zo hoort het. Met nagenoeg onzichtbare hulpen. Je mag trots zijn, je hebt hem dus super opgeleid. Erg mooi _/-\o_

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 08:21

stitchlover schreef:
Wauw wat een hoop leuke reacties, dankjulliewel! Ik rij en train inderdaad altijd zoals we hier rondrijden! Busted doet het er super op en is fijn licht aan de hulpen.

@MarjanB, dankje! Hij is inderdaad geen propje, maar gelukkig niet echt overdreven lang. Hij beweegt erg ruim en is altijd heel los in zijn lichaam geweest. In zijn opleiding heb ik de verzameling daarom heel geleidelijk geoefend en gevraagd. Dat zorgt ervoor dat hij als een harmonica in en uit te schuiven is. Hij is nog steeds een 'elastiekje', kan makkelijk de ruimte pakken in verruimingen en is weer heel soepel terug in de verzameling te rijden.

Wat je zegt over de SenT zie ik om me heen inderdaad vaak gebeuren, maar die 'roofbouw' doe ik mooi niet aan mee. Gewoon lekker je dier de tijd geven om sterker te worden!

Klinkt super goed! Ben eigenlijk wel benieuwd, krijg je ook apart commentaar op je coupon van jury's over je vriendelijke rijden? Ik zou als jury het namelijk echt aanmoedigen om zo verder te gaan en een voorbeeld te zijn :D

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 12:17

MarjanB schreef:
Klinkt super goed! Ben eigenlijk wel benieuwd, krijg je ook apart commentaar op je coupon van jury's over je vriendelijke rijden? Ik zou als jury het namelijk echt aanmoedigen om zo verder te gaan en een voorbeeld te zijn :D

Dat commentaar valt eigenlijk wel mee, de onderste cijfers qua rijvaardigheid en beeld hangen altijd rond de 7 dat wel en er staat wel eens onder "fijn voorgesteld", "fijne combinatie" of "fijn beeld", maar niet volcontinue. Omstanders complimenteren me dan weer wel regelmatig. :j

Ik wordt ook niet vaak aangesproken op het feit dat ik zonder rijdt in positieve zin, de enige keren dat ik er op aangesproken wordt, is als mensen (van de organisatie zelf) denken dat het rijden met sporen vanaf het M nog steeds verplicht is, haha :P

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 12:39

stitchlover schreef:
MarjanB schreef:

Dat commentaar valt eigenlijk wel mee, de onderste cijfers qua rijvaardigheid en beeld hangen altijd rond de 7 dat wel en er staat wel eens onder "fijn voorgesteld", "fijne combinatie" of "fijn beeld", maar niet volcontinue. Omstanders complimenteren me dan weer wel regelmatig. :j

Ik wordt ook niet vaak aangesproken op het feit dat ik zonder rijdt in positieve zin, de enige keren dat ik er op aangesproken wordt, is als mensen (van de organisatie zelf) denken dat het rijden met sporen vanaf het M nog steeds verplicht is, haha :P

Haha ok, ik wist het zelf ook niet hoor dat het zonder mocht in de hogere klasses. Maar super mooi dat het veel mensen positief opvalt!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 12:47

Jeetje wat knap zeg!
Ik ben inderdaad ook echt gecharmeerd van je 'simpele' optoming en
mooie rijden. Petje af :D

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 12:50

xApple schreef:
Jeetje wat knap zeg!
Ik ben inderdaad ook echt gecharmeerd van je 'simpele' optoming en
mooie rijden. Petje af :D

Ik ook :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 12:53

Prachtig ts.
Eindelijk weer eens foto's zoals dressuur hoort te zijn.
Heerlijk om naar te kijken.
Niet perse omdat het zonder sporen is.
Maar het neusje eruit. Je duidelijk vriendelijke hand /arm en de rest van je houding.
Een duidelijk ontspannen paard die met jou samen graag de proef wil lopen.
Dikke complimenten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:27

Respect zeg!
En wat fijn dat er tegenwoordig zonder sporen gereden mag worden. Vroeger haalden we nog weleens de bolletjes van de sporen af zodat je alleen een RVS bandje omhad maar verder niet. Of je zocht je rot naar ieniemienie knopspoortjes.

Fijn beeld en ik hoop dat je ook in de hogere klasses zo kan blijven rijden. Een prachtig voorbeeld.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 14:04

Oja, TS ik vind jou beter rijden dan al die "professionals" met hun sporen, zweep, ST, en spanband om de teugels om maar zo strak mogelijk aan te trekken. Dat noem ik niet professioneel en jij laat gewoon even zien dat het ook zonder kan! (al is dit nog geen grandprix wedstrijd natuurlijk ;) )

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 16:17

Dankjulliewel voor jullie reacties!

@ SuzanneF, dankje en het is inderdaad gewoon het plan om zo door te blijven gaan :j

@ Bruintje, Dankjewel!

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 16:37

Ik kan me alleen maar aansluiten bij de gegeven complimenten. Jullie geven een fijn beeld en zijn een voorbeeld voor velen. Respect voor de wijze waarop je bovenal naar je paard bent blijven kijken. Dat betaalt zich terug en daar mag je trots op zijn. Enorm veel succes gewenst!

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 20:39

JPS schreef:
Ik kan me alleen maar aansluiten bij de gegeven complimenten. Jullie geven een fijn beeld en zijn een voorbeeld voor velen. Respect voor de wijze waarop je bovenal naar je paard bent blijven kijken. Dat betaalt zich terug en daar mag je trots op zijn. Enorm veel succes gewenst!

Dankjewel!!

Lieke565

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:40

Super mooi paard. Je mag trots zijn. Veel succes gewenst.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 21:47

Lieke565 schreef:
Super mooi paard. Je mag trots zijn. Veel succes gewenst.

Dankje voor het compliment!

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 07:18

ik hoop dat je voor veel ruiters een voorbeeld bent! Wat fijn dat je zo rijdt en heerlijk om te zien. Ben het ook helemaal eens met de andere complimenten. Ga zo door en succes +:)+

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 08:22

Ik vind dat de mensen die wel met S&T en/of spoortjes rijden hier nu wel erg afgekraakt worden. Misschien hebben die paarden het wel nodig, zo'n ding wordt er niet voor de lol ingehangen.

TS: Ziet er superfijn en ontspannen uit! Ben best wel benieuwd naar bewegend materiaal van jullie na het zien van die fijne foto's. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 08:59

Change3x schreef:
Ik vind dat de mensen die wel met S&T en/of spoortjes rijden hier nu wel erg afgekraakt worden. Misschien hebben die paarden het wel nodig, zo'n ding wordt er niet voor de lol ingehangen.

TS: Ziet er superfijn en ontspannen uit! Ben best wel benieuwd naar bewegend materiaal van jullie na het zien van die fijne foto's. :D

Het is dan toch juist fijn om te zien dat het zo ook kan. En ik ken mensen die inderdaad voor 'de show' er een stang en trens inhangen. En als je al een stang en trens NODIG hebt, vind ik dat niet pleiten voor de ruiter in kwestie. Niet dat ik tegen stang en trens ben, helemaal niet, maar snap dit commentaar niet zo eerlijk gezegd.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 09:03

barrymuis schreef:
LadyMadonna schreef:
Lage neusriem, trens, en volgens mij geen sporen? In het zzl?
_/-\o_ _/-\o_

Ik ben gek op schimmels en met bovenstaand commentaar een super duo <3

Hier ook! _/-\o_

eenhoorn1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 10:05

Kijk.....en geniet.

Als ik jullie beide zo zie op de foto's, denk ik, kan ik ook ( kan ik natuurlijk niet) maar naar mijn idee doe je het dan heel goed, als je dat kan laten zien in een proef.

Top combinatie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 10:05

Wat een vriendelijk beeld _/-\o_ Dat is nog eens dressuur zoals je het graag ziet.
Ik ga met Lucia88 haar opmerking mee: dat je maar voor veel ruiters een voorbeeld mag zijn :+:

En schimmels, tja, dat zijn natuurlijk sowieso de knapsten, maar deze is ook wel héél erg mooi zeg <3