Ladygiroc schreef:Bokt ziet een slof en schiet op hol.. mensen die normaal nooit reageren zie je hier even hun gal spuwen, jammer.
Ik ben niet tegen een slof, en voor het feit waar jij hem voor gebruikt zou ik hem ook gebruiken waarschijnlijk. Van mij mag die alleen wel iets losser, je paard heeft moeite om nagefelijk te blijven als je schakelt in tempo. Je kunt met je slof hier op een bepaalde hoogte het hoofd begrenzen. Alleen zie ik hier dat je paard achter de loodlijn moet lopen wil ze onder de 'begrenzing' van de slof vandaan komen.
Laat je slof een cm om 15 langer, het hoofd mag er best wat uit op het moment dat jij schakelt in je tempo, gun ze die ruimte zodat ze het vanuit het achterbeen ook kan bolwerken. Op het moment dat ze achter sterker word blijft ze vanzelf meer bij elkaar.
Wel heb ik het idee dat je haar voornamelijk voorwaarts 'jaagt', het ziet er vluchterig uit. Probeer kleine stukjes te schakelen, van arbeids naar bijna midddendraf en weer terug naar arbeidsdraf. Daar boek je meer progressie mee dan continue over het tempo rijden.
Niks gal spuwen,imo is het heel eenvoudig,de amazone heeft geen hulpmiddelen nodig,maar geduld,veel goede instructie en respect voor haar paard,een paard wil niet liever dan samenwerken,dan voelen ze nl geen druk,hier wordt er gesteld dat het paard vanalles verkeerd doet,terwijl het andersom is,wat ook niet erg is,zolang je als ruiter maar beseft dat je zelf verantwoordelijk bent voor alles wat er gebeurt.