Kun je niet kijken naar een slowfeeder bak? De mijne had op een gegeven moment in haar box een zelfgemaakte slowfeeder zitten die ook laag zat. Ideaal. Helaas van box moeten ruilen; we moeten nog steeds een keer de slowfeeder overplaatsen naar de nieuwe box.
Verder heeft mijn Fjord een keer bijna koliek overgehouden aan een graasmasker (Greenguard). Ze kreeg hem af en ging dan vreten. Ze had het masker meteen aan het begin van het seizoen aan gekregen en daardoor was ze geen grote hoeveelheden gras gewend. Toen ze die wel binnen kreeg, werd ze daar dus een beetje ziek van. Gelukkig allemaal met een sisser afgelopen. Maar laat je paard wel eerst wennen aan gras en begin daarna pas met een graasmasker. Dus desnoods eerst halve dagen zonder ofzo.
Ik heb de Greenguard nog liggen voor noodgevallen, maar op de stal waar ik nu sta kan ze gelukkig prima af zonder (en staat ze gelukkig ook lekker lang buiten!

Tip voor het water: je kunt het in een speciekuip doen en wat stoeptegels op de bodem? De mijne gooit ook graag met emmers/kuipen als ze de kans krijgt. Een speciekuip gaat meer in, dus als-ie vol zit is het sowieso te zwaar om om te gooien. Tegels op de bodem helpen dan voor als hij wat leger is, maar je kunt hem ook iedere keer goed bijvullen zodat hij zwaar blijft.