Eindelijk is ze er! Zafira!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mairead

Re: Eindelijk is ze er! Zafira!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 17:47

Voor wbt de hooizakken: Het is fijner voor een paard om hooi laag of van de grond te eten.
Kun je niet kijken naar een slowfeeder bak? De mijne had op een gegeven moment in haar box een zelfgemaakte slowfeeder zitten die ook laag zat. Ideaal. Helaas van box moeten ruilen; we moeten nog steeds een keer de slowfeeder overplaatsen naar de nieuwe box.

Verder heeft mijn Fjord een keer bijna koliek overgehouden aan een graasmasker (Greenguard). Ze kreeg hem af en ging dan vreten. Ze had het masker meteen aan het begin van het seizoen aan gekregen en daardoor was ze geen grote hoeveelheden gras gewend. Toen ze die wel binnen kreeg, werd ze daar dus een beetje ziek van. Gelukkig allemaal met een sisser afgelopen. Maar laat je paard wel eerst wennen aan gras en begin daarna pas met een graasmasker. Dus desnoods eerst halve dagen zonder ofzo.
Ik heb de Greenguard nog liggen voor noodgevallen, maar op de stal waar ik nu sta kan ze gelukkig prima af zonder (en staat ze gelukkig ook lekker lang buiten! ;) ).

Tip voor het water: je kunt het in een speciekuip doen en wat stoeptegels op de bodem? De mijne gooit ook graag met emmers/kuipen als ze de kans krijgt. Een speciekuip gaat meer in, dus als-ie vol zit is het sowieso te zwaar om om te gooien. Tegels op de bodem helpen dan voor als hij wat leger is, maar je kunt hem ook iedere keer goed bijvullen zodat hij zwaar blijft.

Missbeauty30

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 17:53

Veel plezier met je nieuwe paardje!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 18:03

Wat betreft je hoofdstel, hoop dat jouw paard handigere maat heeft dan die 3 van mij, wat een drama met die hoofdstellen, heb er nu 1 die op Toobs past maar bij Sjol en Heps past ie dan weer niet, zucht.
Overigens ben ik niet zo enthousiast als anderen, merk totaal geen verschil met dit en normale hoofdstellen, als ik al iets merk, dan is het dat hij er minder fijn op loopt.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 18:07

@mairead Ik heb de netten laag hangen. Dus ze kan gewoon laag eten :) Slowfeeder ga ik niet doen aangezien het niet zo een hele grote stal is.

@Sjolvir ik heb nu dat hoofdstel te leen en het is een Full. Die is echt duidelijk te groot _O- Ik hoop datie rambo wel goed past ja :=

Net even gereden in de bak. Na 20 minuten begon ze heerlijk te lopen. Ze is echt heel actief en wilt het liefst de hele tijd lekker door blijven draven. Het is nog even aftasten maar we beginnen elkaar al te begrijpen. Ze hinnikte zelf al naar me. #pennyalert :+

Afbeelding

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 22:05

Leuke fjord veel plezier samen maureen!

Valdesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 22:12

Wat een lief hoofdje heeft ze. <3 Veel plezier met haar.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 22:26

Dankjewel!

Ik heb vandaag op stal al meer dan 10x te horen gekregen hoe klein ze wel niet is |o 3x is genoeg en als iedereen dat dan zegt is het een beetje vervelend :')

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 22:36

Klein is fijn!! Ik vind dr een super leuk hoofd hebben! Ben niet helemaal onbevooroordeeld aangezien ik ook helemaal gek ben op Fjorden, maar vind je ook zeker niet te klein en juist heel leuk samen.

Gaat vast nog een hele leuke tijd worden met je nieuwe mooie meid! Veel plezier met haar.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 22:48

Dankjewel! Ik ga zometeen een volgtopic openen dus dan zal ik even een linkje hierin zetten :)

jordal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 22:56

Maureen95 schreef:
Dankjewel!

Ik heb vandaag op stal al meer dan 10x te horen gekregen hoe klein ze wel niet is |o 3x is genoeg en als iedereen dat dan zegt is het een beetje vervelend :')

Ik zei het gisteren ook maar ik vind de meeste fjordjes klein, zeker als Jordal in de buurt staat. Hij is dan ook een tank met zijn ruim 1,50 en is alles groot. Hoofdstel maar full past hem net en zijn halster maat full staat ook op zijn grootst.
Jordal heeft een slowfeeder net hangen, dit zou wel in de stal passen. Jordal doet ruim 24 uur met zijn net, dus Safira zou er zeker een nacht mee moeten kunnen doen.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 22:58

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 08:25

Heel veel plezier met je Fjord!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 09:45

Een droom die uitkomt! *\o/*

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 10:11

Anke schreef:
Een droom die uitkomt! *\o/*

Ja, zeg dat wel *D

Love2sk8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 10:28

Veel plezier samen!
Vrijspringen is ook een optie als zij het wel heel leuk vond maar jij niet zo ;)

ilse46

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 08:10

Wat leuk,ook een Reinar..da,s ook een handjes vol paardje dus,maar dat kun je wel..Halster heeft geen zin om die om te laten in de wei evenals hoefijzers,,ze verliezen alles.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 10:19

Haha is die van jou ook een Reinar? Toen ik er op reed was dat inderdaad een hand vol haha _O-

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 18:02

Pff ik maak me wel een beetje zorgen om Zaf. Ze heeft al 2 dagen nauwlijks hooi op. Staat overdags wel op de weide waar aardig wat gras in staat maar er hangen nog halve hooinetten.
Moet ik mij nu zorgen maken? Of zit ze gewoon vol van het gras?

ilse46

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 18:59

Ja Corner is ook een Reinar..Maak je geen zorgen ze zit gewoon vol.

ilse46

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 19:00

Ik heb je toegevoegd op facebook,als je adviezen wilt..Ja dat weet je nog..handjes vol paard hahaha

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 19:57

De mijne eet ook niet zo heel veel als ik hem uit de vette graswei haal. Hij zit gewoon propvol. Ik zou het even aankijken.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 22:32

Ik vind het gewoon even wennen dan denk ik. Ik zal morgen wel een foto maken van hoe de hooizakken eruit zien. het lijkt wel alsof ze er ook niks uit eet. Maar als ze in de wei is eet ze wel aan een stuk door. Ik zal sowieso even in de gaten houden of ze dikker of dunner wordt. Met rijden is ze in ieder geval actief genoeg :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 23:30

Lastig he, een eigen paard hebben! De eerste week heb ik ook alleen maar spoken gezien. :D

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 00:03

Gefeliciteerd!
Ze kan vol zitten van het gras! Eventueel kan je om haar te laten wennen aan het hooinet, plukjes hooi er voor de helft door heen trekken op meerdere stukken.
Succes en veel plezier

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-16 00:13

Blue_Eyes schreef:
Lastig he, een eigen paard hebben! De eerste week heb ik ook alleen maar spoken gezien. :D

Inderdaad :=

miesnaom schreef:
Gefeliciteerd!
Ze kan vol zitten van het gras! Eventueel kan je om haar te laten wennen aan het hooinet, plukjes hooi er voor de helft door heen trekken op meerdere stukken.
Succes en veel plezier

Ik heb echt een halve plak naast het hooinet neergelegd dus ze kandaarvan ook nog eten. Helaas heeft ze dat als stalbedekking gebruikt :')