Voorval buitenrit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 11:49

Lente schreef:
Moeten wij dan omdat we vrouwen zijn dat soort opmerkingen maar gewoon negeren? :\

Hoewel ik snap dat het niet slim is in zo'n situatie is het toch eigenlijk bizar dat we geen reactie kunnen geven zonder vervolgens agressie op ons dak te krijgen?

Dat valt in hetzelfde segment als "ze vroeg erom want ze droeg een kort rokje".

Mee eens. het verwondert me dat er zoveel reacties zijn die blijkbaar vinden dat TS het zelf gezocht heeft. En blijkbaar moet je begrip hebben voor onbeschofte mannen, zeker als ze gedronken hebben. En hen dan diplomatisch aanpakken.

Dat die mannen wat roepen, ok. Maar dan moeten ze er ook maar tegen kunnen dat ze antwoord krijgen. Dan ben je quitte. Maar dat aanvaarden ze dan blijkbaar niet en dan gaan zeiemand dan fysiek in gevaar brengen. Dat gaat toch wel heel ver.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:44

Cer schreef:
Er had waarschijnlijk beter "denigrerend" of "smerig" kunnen staan, maar ik snapte de strekking van de TS wel :j

En ik vat het op als "wat heb je een mooie broek aan" met daarin de ondertoon "lekker strak broekkie hoor".. of althans, ik kan me er wat bij voorstellen.

En de eerste man die een broek, een kledingstuk, keurt zonder bijbedoelingen moet ik nog tegenkomen :')

ik gelukkig niet :j Ik ken meerdere mannen (al dan niet gay) die wel weten hoe je een vrouw een compliment kunt geven zonder meteen bijbedoelingen te hebben. Maar wellicht dat ik daarom ook niet achter iedere opmerking meteen iets zoek

Mist

Re: Voorval buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 10:25

volgende keer zeg je "ik ben jouw type niet, ben niet opblaasbaar, sorry!"

Bij dit soort opmerkingen, zeker als het om een groep gaat heb ik ervaren dat je het beste de aanstichter compleet voor banketstaaf kan zetten met humor, dan krijg je namelijk de rest, zijn vriendjes heel makkelijk aan jouw kant.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 05:10

Mist schreef:

Bij dit soort opmerkingen, zeker als het om een groep gaat heb ik ervaren dat je het beste de aanstichter compleet voor banketstaaf kan zetten met humor, dan krijg je namelijk de rest, zijn vriendjes heel makkelijk aan jouw kant.

En bij sommige lok je dan dezelfde reactie uit. Ik denk dat gewoon negeren het beste werkt. Zolang ze niet handtastelijk worden, lijkt mij vrij weinig aan de hand. Ja het getuigd niet van respect dat ze dat doen. Dan denk ik maar gelukkig heb ik wel normen en waarden.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 06:03

Maar TS, het werd toch niet tegen jou gezegd? En schijnbaar had je vriendin er minder problemen mee, dus ik snap je probleem niet zo goed.

Verder had ik een leuke opmerking terug gegeven, toch alleen maar mooi dat je leuk gevonden wordt?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 06:30

Het gaat erom dat er iemand niet op zn gemak is door de handeling van een ander. Ik kan het niet zo snel terugvinden maar het kan zelfs vallen onder intimidatie, pesten etc.

Waarom moet ze het maar goedvinden :? Zij vind het niet prettig, klaar. Kijk, ik zou er ook niet meteen een zaak van maken, maar ik kan me heel goed voorstellen dat ze zich onprettig voelde.

Er zijn gewoon verschillen in wat mensen accepteren. Legio dames vinden het prima als ze betast, behangen, aangesproken etc worden al dan niet door mannen met een bakkie op. Ik hou er niet van .. Ik zeg niet dat zij dat niet mogen doen, maar niet bij mij. En niemand hoeft te zeggen dat ik het maar goed moet vinden of me niet aan moet stellen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 13:21

Cer schreef:
Het gaat erom dat er iemand niet op zn gemak is door de handeling van een ander. Ik kan het niet zo snel terugvinden maar het kan zelfs vallen onder intimidatie, pesten etc.

Waarom moet ze het maar goedvinden :? Zij vind het niet prettig, klaar. Kijk, ik zou er ook niet meteen een zaak van maken, maar ik kan me heel goed voorstellen dat ze zich onprettig voelde.

Er zijn gewoon verschillen in wat mensen accepteren. Legio dames vinden het prima als ze betast, behangen, aangesproken etc worden al dan niet door mannen met een bakkie op. Ik hou er niet van .. Ik zeg niet dat zij dat niet mogen doen, maar niet bij mij. En niemand hoeft te zeggen dat ik het maar goed moet vinden of me niet aan moet stellen.

Het is haar niet zelf gebeurd.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 13:41

Ik vind dit weer een typisch geval van de nieuwe mode: overal wat achterzoeken en zo snel mogelijk beledigd/bedreigd voelen.

Wat is er nou eigenlijk gebeurd? Er is gezegd, tot wel twee hele keren toe, dat een bepaalde broek mooi is. En dat is alles!!! Er is niemand betast, de broek is niet van binnen bekeken door de gulpopening, er is ook niets in de broek gestopt, etc, etc.
En dan gelijk zo'n onredelijke reactie van TS, sorry, maar ik vind het absurd.

Je bent nooit verplicht te reageren, dus negeren mag ook als je geen behoefte hebt aan een goed gesprek over de broek.
Dit valt, imo, in diezelfde categorie als: "wat mot je nou?", als je toevallig iemand aankijkt.

Ik vind het beneden alle peil, maar helaas is het normaal geworden om snel beledigd te zijn en dus maar opgefokt te reageren.

Overigens vind ik het gedrag van de mannen ook niet normaal op de terugweg, maar we hebben allemaal genoeg ervaring om te weten dat mensen helaas wel vaker raar reageren op een paard. Dit kan overal gebeuren en is iets waar ruiters op de openbare weg ten alle tijde rekening mee moeten houden. Wíj hebben verstand van paarden, maar dat heeft nou eenmaal niet iedereen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 13:43

Mist schreef:

Je kan de volgende keer ook gewoon doorrijden en niks zeggen :)* :)*

Door te reageren voer je hen alleen maar, vinden ze tof, gaan ze juist door.
Wees de slimste en rijd lekker door. kleine moeite.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 13:59

Ik vind het nogal wat dat je gewoon maar moet accepteren dat mannen vanalles tegen je zeggen onderweg.
Ik moet zelf vaak lachen om de opmerkingen die ik krijg, vooral omdat ze aanvankelijk denken dat ik een jonge griet ben.... Ze verwachten vaak niet dat ik bij wijze van spreken hun moeder of oma had kunnen zijn. ( van achteren lyceum, van voren museum)

Jochies die ineens weeleys gaan maken met hun brommertje... Toeterende jongelui, maar ook oudere heren: er reed er eens eentje achter me die riep ik ben er nog niet over uit welke kont ik nou mooier vindt, die van het paard of die van jou. Ik heb gevraagd of hij dat soort dingen ook tegen zijn vrouw zegt.

De ene dag ben je hier tegen bestand, de andere dag maak ik een grap terug, maar soms als je dag al niet mee zat, sneer ik ook wel eens wat terug.
Met name omdat ik die geile mannetjes met hun paardenfantasien icm vrouwen/ meisjes zo beu ben!

Het beste is idd zulke sukkels te negeren, maar ja... Dat is ook wel eens afhankelijk van mijn bui.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 14:20

Monmaster schreef:
Ik vind het nogal wat dat je gewoon maar moet accepteren dat mannen vanalles tegen je zeggen onderweg.

Nee, je hoeft niet álles te accepteren. Als een man/vrouw heel duidelijk bepaalde, ehm, fantasieën die betrekking hebben op jou als mens tegen je uit, mag er best gezegd worden dat je daar niet van gediend bent.

Maar als iemand zegt: "wat een mooie broek heb jij aan", op een 'vieze' toon; dan vraag ik mij af wat in godsnaam een vieze toon is. Misschien praat die man altijd zo, is dat gewoon zijn standaard stemgeluid!
En dan kom ik dus terug bij mijn punt: iedereen doet zijn uiterste best zich zo snel mogelijk beledigd te voelen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 14:35

Frappant hoe dit gedrag van de 'heren' wordt goedgepraat door diverse bokkers, en blijkbaar de dames dit maar moeten pikken en niet zo gevoelig moeten reageren.
De wereld omgekeerd.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 14:39

Ik vraag me af of dit te maken heeft met je snel beledigd voelen of duidelijk ( in mijn geval dan) een grens hebt wat mensen wel of niet tegen je kunnen zeggen.

Laten we eerlijk zijn.... Iemand voelt feilloos aan hoe een bepaalde opmerking bedoelt wordt, bovendien ook daarin bepaal je de grens.... Hoe je daarop reageert heeft met je eigen vaardigheden te maken... Iets wel of niet te laten escaleren.

Als je 15 bent, zul je allicht iets minder handig zijn( zeker niet vervelend bedoelt), dan wanneer je 47 bent.

Senna +:)+

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 14:49

senna21 schreef:
Frappant hoe dit gedrag van de 'heren' wordt goedgepraat door diverse bokkers, en blijkbaar de dames dit maar moeten pikken en niet zo gevoelig moeten reageren.
De wereld omgekeerd.

Er valt niets goed te praten hier, er is namelijk niets slechts gezegd ;)
Monmaster schreef:
Ik vraag me af of dit te maken heeft met je snel beledigd voelen of duidelijk ( in mijn geval dan) een grens hebt wat mensen wel of niet tegen je kunnen zeggen.

En tegenwoordig zijn de grenzen zo goed als dicht. Er mag niets meer gezegd worden, alles is een belediging.
Toen mijn moeder jong was werd er verlegen gegiecheld als er zoiets gezegd werd. Er werd niets achter gezocht.

Tegenwoodig wordt alles voor een ander ingevuld. Op negatieve wijze. Er wordt niet eens aan gedácht dat het misschien écht een goed bedoeld compliment was. Want ja, ook mannen met een paar biertjes op kunnen iets aardigs zeggen.
Maar nee, het is zonder meer een ouwe smeerlap die zijn bek moet houden.
Het meest schokkende vind ik dat die uiterst negatieve bejegening van een wellicht goed bedoelend mens wél moet kunnen, maar het goedbedoelde compliment kan écht niet. Dát is pas de wereld op zijn kop.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 14:54

Palmera schreef:
senna21 schreef:
De wereld omgekeerd.

Er valt niets goed te praten hier, er is namelijk niets slechts gezegd ;)

Och kom...het heeft alles met de intonatie te maken. Wij lezen Oh wat een mooie broek. Maar dat is op tig manieren uit te spreken. Van sarcastisch tot seksistisch.

Ken je dat stukje waarin Joey(Friends) uitgedaagd word om alles "smerig" te laten klinken?
Hij kon zelfs: do you want some pizza vulgair laten klinken.

En dat maakt nu precies het verschil waardoor de vriendin van TS zich vervelend voelde.
En mannen mogen daar best op gewezen worden.

Want nafluiten kan je nog als een complimentje zien maar seksistische opmerkingen niet.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 15:02

NatasjavE schreef:
Och kom...het heeft alles met de intonatie te maken. Wij lezen Oh wat een mooie broek. Maar dat is op tig manieren uit te spreken. Van sarcastisch tot seksistisch.

Ken je dat stukje waarin Joey(Friends) uitgedaagd word om alles "smerig" te laten klinken?
Hij kon zelfs: do you want some pizza vulgair laten klinken.

Een intonatie kun je ook opvatten hoe je hem wilt opvatten.

Nee, dat stukje uit friends ken ik niet. Maar een door een scriptschrijver geschreven en door een acteur 30 keer geoefend stukje vind ik sowieso niets met de werkelijkheid van doen hebben. :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 15:09

Palmera schreef:
Een intonatie kun je ook opvatten hoe je hem wilt opvatten.

Nee, dat stukje uit friends ken ik niet. Maar een door een scriptschrijver geschreven en door een acteur 30 keer geoefend stukje vind ik sowieso niets met de werkelijkheid van doen hebben. :)

Het is een voorbeeld dat je veel met intonatie kan doen.
De intonatie geeft weer hoe de zender de informatie bedoeld. Dat kun je wel naast je neer leggen maar dat maakt de boodschap niet anders.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 15:16

Ik vraag me altijd af wat er in dat soort mensen omgaat :=
Vorige week kreeg ik in de binnenstad een serenade met het liedje meisjes met rode haren, door drie mannen van ongeveer twee keer mijn leeftijd. Ja, dan denk ik echt 'oh, laat ik daar nu direct bovenop springen'.

Het hangt een beetje van de situatie af, maar ik word eigenlijk nooit boos. Zeker met dronken mensen loopt dat over het algemeen niet goed af. Ik loop of gewoon door, of ik keer de opmerking op een grappige/banketstaaf manier om.

Ik vind het niet oké als mannen dit soort dingen doen, maar ik kan er ook echt niet van wakker liggen. Ik verbaas me er echter wel over dat er blijkbaar mensen zijn die dit echt als een leuk compliment zien.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 15:37

RusselNuwell schreef:
Vorige week kreeg ik in de binnenstad een serenade met het liedje meisjes met rode haren, door drie mannen van ongeveer twee keer mijn leeftijd. Ja, dan denk ik echt 'oh, laat ik daar nu direct bovenop springen'.

Dit dus. Waar haal je het nou weer vandaan dat ze het voor je zongen met de intentie dat jij wel even bovenop ze zou springen?
Ze zongen dat liedje. En punt. Waarschijnlijk is het geen seconde in hun hoofd opgekomen dat jij ze door middel van een beurt zou bedanken voor de serenade.

Ronduit zorgwekkend, maar ook lachwekkend, hoe velen hier mannen afschilderen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 15:54

Palmera schreef:
RusselNuwell schreef:

Dit dus. Waar haal je het nou weer vandaan dat ze het voor je zongen met de intentie dat jij wel even bovenop ze zou springen?
Ze zongen dat liedje. En punt. Waarschijnlijk is het geen seconde in hun hoofd opgekomen dat jij ze door middel van een beurt zou bedanken voor de serenade.

Ronduit zorgwekkend, maar ook lachwekkend, hoe velen hier mannen afschilderen.

Hoe ze zichzelf afschilderen Palmera.
Ze schrijven wat ze ZELF denken, dus over ZICHZELF.

Hoe iemand iets opvat ligt bij die persoon. Dat is iets wat die persoon zelf DOET.

Erg jammer voor henzelf: ZO negatief egocentrisch dat ze een compliment missen.

https://www.youtube.com/watch?v=CAORTc5dj3Y

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 16:00

Ik ben gestopt met het lezen van de reakties, want serieus, mn 'bek' valt open.
Of ze nu wel of niet wat had gezegd, of dat nu wel of niet terecht is, waar het TS om gaat is dat er een stel idioten geprobeerd hebben om haar paard te laten schrikken.
En dat is nooit acceptabel, of ze nu dronken waren of niet. Dus ja, ik zou zeker een melding bij het café maken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 16:15

Mara2000 schreef:
Ik ben gestopt met het lezen van de reakties, want serieus, mn 'bek' valt open.
Of ze nu wel of niet wat had gezegd, of dat nu wel of niet terecht is, waar het TS om gaat is dat er een stel idioten geprobeerd hebben om haar paard te laten schrikken.
En dat is nooit acceptabel, of ze nu dronken waren of niet. Dus ja, ik zou zeker een melding bij het café maken.

Ik lees twee onderwerpen:
- opmerking over de rijbroek
- schreeuwgedrag om haar paard te laten schrikken
Vervolgens gaat het vooral over het eeste verder.
En nee, openbare dronkenschap mag niet. Dat is eigenlijk het ECHTE probleem.
Over alle drie gaan klagen bij cafe dan :)*
Ik denk dat ze gelijk stoppen met verkopen van alcohol houdende dranken :j
Serieus; ja donken gedoe kan irritant zijn, maar dat irriteren doe je jezelf aan en een compliment? Vat het als zodanig op +:)+
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 17-08-16 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 16:17

Bhriseis schreef:
Ik begrijp de "Het is toch ook nooit goed voor vrouwen, hij noemde je tenminste niet lelijk"-opmerkingen niet zo goed. Ik heb in mijn leven nog nooit met een groepje meiden op terras gezeten om vervolgens naar een kerel te roepen "He wat heb jij een lekker grote bult in je voorbroek zitten", of "Jeetje wat een apenkop heb jij" 8)7 Het is niet omdat ik borsten en een kont heb, dat ik op deze wereld ben gezet om openlijk gekeurd te worden door mannen. Als TS zich aan de opmerking stoort en zich er niet lekker bij voelt, is dat haar goed recht.

Zelf zou ik deze opmerkingen wel negeren, zeker als ik op een paard zit. Ik zou gewoon een ongelooflijke bitchface opzetten de de mannen geen blik waardig gunnen :+

Je haalt me de woorden uit de mond.
Bah, 'ze bedoelen niks kwaads', kan me geen ruk schelen, "mooie rijbroek...", pff...
Iedereen snapt toch wel dat die mannen de rijbroek niet bedoelen hè?
Al hadden ze natuurlijk wel drank op.

Ts, gewoon min mogelijk langsgaan (op dat tijdstip) om deze mannen te vermijden.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 16:34

Lente schreef:
Moeten wij dan omdat we vrouwen zijn dat soort opmerkingen maar gewoon negeren? :\

Hoewel ik snap dat het niet slim is in zo'n situatie is het toch eigenlijk bizar dat we geen reactie kunnen geven zonder vervolgens agressie op ons dak te krijgen?

Dat valt in hetzelfde segment als "ze vroeg erom want ze droeg een kort rokje".

Dit dus :o
Ik ben zelf slachtoffer geweest van een seksueel vergrijp en dus vind ik het doodeng als ik opmerkingen als deze naar mijn hoofd krijg of nagefloten word. Dat kunnen velen van jullie zich waarschijnlijk niet voorstellen, maar goed. Om dit soort opmerkingen kan ik dus ook ontzettend boos worden. Ik loop namelijk niet over straat om opmerkingen te krijgen of om nagefloten te worden. En het kan niet zo zijn dat ik dan maar in een slobberbroek over straat moet 'omdat ik opmerkingen anders kan verwachten'. Ja, ik kan het verwachten, betekent dat dat ik een respectloze behandeling moet accepteren?

Ik ben daarbij ook geen type dat bang is om, ik noem maar wat, geslagen te worden of in een ruzie terecht te komen. Maar niet reageren om gedoe te voorkomen zal ik dan ook niet snel doen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 16:52

Bhriseis schreef:
Ik begrijp de "Het is toch ook nooit goed voor vrouwen, hij noemde je tenminste niet lelijk"-opmerkingen niet zo goed. Ik heb in mijn leven nog nooit met een groepje meiden op terras gezeten om vervolgens naar een kerel te roepen "He wat heb jij een lekker grote bult in je voorbroek zitten", of "Jeetje wat een apenkop heb jij" 8)7 Het is niet omdat ik borsten en een kont heb, dat ik op deze wereld ben gezet om openlijk gekeurd te worden door mannen.

Helemaal mee eens. Nog nooit een groep volwassen vrouwen gewoon aan een wijntje op een terras zien zitten die zulke opmerkingen maken. Of 'psst psst' roepen en als de man niet omkijkt 'arrogante kl00tzak'. Terwijl ik dat laatste als vrouw zijnde zo ongeveer dagelijks meemaak als ik naar de supermarkt wandel of in de stad loop.
Vind ik niet leuk, fijn en ik vind het al helemaal geen compliment. Vervolgens kies ik niet te reageren en ben ik een 'arrogante k- h0er'.... En dan moet je je nog gevleid voelen ook?