Fietser begon uit te halen naar mijn paard.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 12:59

Kuggur schreef:
Mareintje schreef:
Ik zorg eigenlijk altijd dat ik een lange zweep meeneem als ik naar buiten ga. Ook met mijn huidige bloedhete maar bomproof merrie die nergens van schrikt. Je weet nooit wat of wie je tegenkomt dat je hem nodig hebt... En dan gebruik ik hem ook! Van mijn paard blijven ze af.

Een zweep, zeker een rijzweep is een ontzettend zwak wapen. Het enige wat je ermee bereikt is je aanvaller pijn doen.

Maar een dubbelhandig slagzwaard is weer zo onhandig 'ompakken'als je van hand verandert...... :D

Fortitude

Re: Fietser begon uit te halen naar mijn paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:01

Jeetje meid wat een nare gebeurtenis! Ik zou dit wel even bij de politie melden, dit is echt niet normaal.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:02

Twee stuks meenemen. Probleem opgelost :')

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:03

Wat een rare ideeën hebben sommige bokkers,dat mensen recht hebben om kwaad te zijn omdat je ergens niet zou mogen lopen?
Helaas laten sommige weg situatie's niet anders toe dan dat je wel eens niet helemaal legaal een pad moet nemen.Je zou daar evt een boete voor kunnen krijgen maar het geeft niemand het recht je paard te slaan of eigen rechter te spelen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:06

beatje schreef:
Wat een rare ideeën hebben sommige bokkers,dat mensen recht hebben om kwaad te zijn omdat je ergens niet zou mogen lopen?

Laat er nou werkelijk niemand in dit hele topic zijn die dat heeft getypt!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:07

Citaat:
Maar een dubbelhandig slagzwaard is weer zo onhandig 'ompakken'als je van hand verandert...... :D

Dat is dan ook helemaal niet in de eerste plaats voor gebruik te paard ontwikkeld.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:08

mijn god wat een verhaal!! Heb met m'n hand voor m'n mond zitten lezen! Wat een idioot zeg!! Vind het heel knap van je dat je je hebt durven afweren met de zweep. Dat was het enige wat je had, in mijn ogen een goede actie ook al begrijp ik dat je ook schrikt van je eigen reactie. Hoe gaat het nu met jullie en de paarden??

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:11

@ Sammie Ts zit anders ook fout, want ze had daar eigenlijk niet mogen rijden. Laten we dat wel in ons achterhoofd houden

Daar reageerde ik op. En dat andere ruiters niet aan de kant gaan, is dus geen sprake van bij ts. Dus snap ik niet dat je dat dan aanhaalt.
En dat ze zegt dat hij dat dan maar moet melden, snap ik ook wel. Als iemand zo al begint te schreeuwen, als er niets aan de hand is.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:15

Gea99 schreef:
@ Sammie Ts zit anders ook fout, want ze had daar eigenlijk niet mogen rijden. Laten we dat wel in ons achterhoofd houden

Dat is precies wat Sammie ook gezegd heeft he? Dat die man er wat van zou zeggen, oke, maar de (agressieve) manier waarop is not done

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:16

Misschien begrijp ik ts haar tekst verkeerd, maar volgens mij lees ik nergens dat ze ergens reed wat niet mocht. Ze liep niet op maar naast het fietspad in de berm. Dat mag ze gewoon rijden neem ik aan?

Ts: dat is de reden dat ik als ik (nog) zou rijden toch altijd een zweep mee neem, honden of mensen als er geen andere optie is dan zou ik ook een mep (of meerdere) verkocht hebben hoor!! En bij voorkeur een lange zweep dat ik er makkelijker bij kan (bijv een hond die mijn paard aanvalt)

Valt zoiets trouwens niet onder zelfbescerming? Immers als e paard zou schrikken kan jij er af vallen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:28

Maartje1990 schreef:
Misschien begrijp ik ts haar tekst verkeerd, maar volgens mij lees ik nergens dat ze ergens reed wat niet mocht. Ze liep niet op maar naast het fietspad in de berm. Dat mag ze gewoon rijden neem ik aan?

Citaat:
art 8: Ruiters

Ruiters gebruiken het ruiterpad.
Zij gebruiken de berm of de rijbaan indien een ruiterpad ontbreekt.
Zij gebruiken dus niet het trottoir of het fietspad.

Als ts al in die brede berm liep mocht ze daar dus inderdaad lopen, maar als die berm al breed is zat ik snap ik niet waarom je dan alsnog uit moet wijken naar een onbegaanbaar pad met stenen? Ik las het dus zodanig dat ts vanaf het fietspad naar de berm uitweek op het moment dat er fietsers kwamen. Misschien kan ts dat nog toelichten? Zeker of dat zandpad nu ook het ruiterpad is. Dan kan nu net het verschil uitmaken.

Zal art 10 ook nog ff quoten. Staat ook nog iets overin.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 08-06-16 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:32

Waarom moet ts uitleggen of ze er wel of niet legaal reed ?Er hoef gewoon niemand eigen rechter te spelen.Dan had de fietser de politie er bij moeten halen,hij heeft gewoon zijn handen thuis te houden.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:32

Ik las dat ze in de berm naast het fietspad liep, maar om zo netjes naar fietsers te zijn nog even extra uitweek en even op dat onprettige pad liep.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:37

En dit is artikel 10:

Artikel 10
1. Andere bestuurders dan die genoemd in de artikelen 5 tot en met 8 gebruiken de rijbaan. Deze bestuurders en voetgangers die een aanhangwagen voortbewegen die kennelijk bestemd is om door een motorvoertuig te worden voortbewogen, mogen voor het parkeren van hun voertuig tevens andere weggedeelten gebruiken, behalve het trottoir, het voetpad, het fietspad, het fiets/bromfietspad of het ruiterpad.

2. Andere bestuurders dan fietsers en bestuurders van een gehandicaptenvoertuig mogen fietsstroken met doorgetrokken strepen niet gebruiken.

En hier de hele reutemeteut : http://maxius.nl/reglement-verkeersrege ... /artikel10

beatje schreef:
Waarom moet ts uitleggen of ze er wel of niet legaal reed ?Er hoef gewoon niemand eigen rechter te spelen.Dan had de fietser de politie er bij moeten halen,hij heeft gewoon zijn handen thuis te houden.

Omdat dat nu net het verschil uit maakt in de situatie ter plaatse, dat heeft niks met wel of geen eigen rechter te mogen spelen. Die vent had zn poten thuis moeten houden. Dat staat buiten kijf. En als we toch over eigen rechter spelen spreken. Als ts daar idd niet hoort en ze loopt er wel speelt zij toch ook voor eigen rechter? :+
Maartje1990 schreef:
Ik las dat ze in de berm naast het fietspad liep, maar om zo netjes naar fietsers te zijn nog even extra uitweek en even op dat onprettige pad liep.
Ja zo is het idd ook wel op te vatten.

Dus vandaar beatje.. wordt er om extra uitleg gevraagd. Lijkt mij toch ook geen misdaad om daar om te vragen?
Laatst bijgewerkt door Sammie op 08-06-16 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:37

jeetje zeg.. gelukkig bleef je paard er nog zo koelbloedig onder, wie weet wat had er kunnen gebeuren

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:38

Of Ts nu ergens reed waar het niet mocht of niet, je blijft toch met je poten van dieren af? dat hij er iets van zegt ok, daar kan je dan op reageren maar niemand geeft hem het recht om ook maar iets agressief te doen richting het paard of ruiter.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:41

Het was je intentie niet om iemand dwars te liggen en onrust te veroorzaken door in de berm te stappen. De fietser heeft om welke persoonlijke reden dan ook, een kort lontje laten zien en jij bent op de manier waarvan je dacht dat het meest effectief was, voor jezelf opgekomen! Goed gedaan.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:43

Sammie schreef:
En dit is artikel 10:

Artikel 10
1. Andere bestuurders dan die genoemd in de artikelen 5 tot en met 8 gebruiken de rijbaan. Deze bestuurders en voetgangers die een aanhangwagen voortbewegen die kennelijk bestemd is om door een motorvoertuig te worden voortbewogen, mogen voor het parkeren van hun voertuig tevens andere weggedeelten gebruiken, behalve het trottoir, het voetpad, het fietspad, het fiets/bromfietspad of het ruiterpad.

2. Andere bestuurders dan fietsers en bestuurders van een gehandicaptenvoertuig mogen fietsstroken met doorgetrokken strepen niet gebruiken.

En hier de hele reutemeteut : http://maxius.nl/reglement-verkeersrege ... /artikel10

beatje schreef:

Omdat dat nu net het verschil uit maakt in de situatie ter plaatse, dat heeft niks met wel of geen eigen rechter te mogen spelen. Die vent had zn poten thuis moeten houden. Dat staat buiten kijf. En als we toch over eigen rechter spelen spreken. Als ts daar idd niet hoort en ze loopt er wel speelt zij toch ook voor eigen rechter? :+
Maartje1990 schreef:
Ja zo is het idd ook wel op te vatten.

Dus vandaar beatje.. wordt er om extra uitleg gevraagd. Lijkt mij toch ook geen misdaad om daar om te vragen?

Sammie je komt heel vervelend en betweterig over en je schuift de TS die blijkbaar het moeilijk met het voorval heeft ook nog een beetje schuld in haar schoenen.Misschien is dit niet je bedoeling maar je bent je mening op een voor mij gevoel nogal een vervelende manier aan het doordrukken.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:46

Sammie wat kun jij toch doordrammen over regeltjes, ben je soms politie agent?

Het maakt helemaal niet uit of TS fout was of niet, deze meneer viel met voorbedachte rade aan en speelde eigen rechter, dat mag nooit!!!

Als TS van haar paard was gevallen en zware verwondingen had opgelopen, was het zelfs een poging tot doodslag.
Deze man is heel bewust terug gekomen om TS met geweld te dwingen te doen wat hij vond dat goed was.

Hij had de politie kunnen bellen of de boswachter, hij had haar naam kunnen vragen of een foto kunnen nemen van hun, rijdend op het stuk waarvan hij vond dat ze er niet thuis hoorden.
Dat had allemaal mogelijk geweest maar nee, hij zoch bewust de confrontatie op en gebruikte daarbij bewust geweld.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:47

Het is maar net wat je wil lezen. Je meende immers ook al te lezen dat mensen vinden dat die man best had mogen slaan. Dat staat helemaal nergens. Ik vraag gewoon om een opheldering, omdat er blijkbaar nu verwarring ontstaat is over de situatie. Wat nogal het verschil kan maken in evt. vervolgstappen die ze kan (als ze dat wil) ondernemen. En het geeft ook een verschil in mijn eerdere reactie. Waarom maak JIJ dan zo'n groot probleem ervan als ik vraag of ts dat kan ophelderen, zodat ik evt. het e.e.a. kan herformuleren. Wil ze dat niet dan doet ze dat niet. Misschien kun je het gewoon even aan ts overlaten of ze dat wel of niet wil ophelderen ipv een drama van dit topic te maken.

En dat laatste geldt ook voor jou Spatter. Ik vraag wat aan ts, om de situatie duidelijk te hebben. Waarom moet een ander dan doorzagen over dingen die helemaal niet gezegd zijn. Niemand vindt dat die man terecht liep te slaan of dat er ook maar een geldige reden is te verzinnen om een paard te proberen meppen.

Laat het lekker aan ts over om het wel of niet wat duidelijker uit te leggen.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 08-06-16 13:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:51

beatje schreef:
Sammie je komt heel vervelend en betweterig over en je schuift de TS die blijkbaar het moeilijk met het voorval heeft ook nog een beetje schuld in haar schoenen.Misschien is dit niet je bedoeling maar je bent je mening op een voor mij gevoel nogal een vervelende manier aan het doordrukken.

Ik zie dit ook steeds vaker Sammie. Ik bedoel het goed :) , wil je juist meegeven eens na te denken waarom je steeds vaker bepaalde posts plaatst.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:53

Ik wacht de reactie van ts wel af.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:59

Ik snap de reactie van Sammie wel. Natuurlijk heeft niemand het recht om eigen rechter te spelen, en zeker geen paarden te slaan. Maar wij moeten als ruiters ook wel naar ons eigen gedrag kijken. En als een fietspad verboden is voor ruiters, niet met excuses aankomen dat de berm slecht was of dat we aan de kant gaan als er fietsers aankomen. Ik kan me voorstellen dat fietsers niet blij worden van beschadigde fietspaden door hoefijzers of fietspaden vol met paardenmest.

Feit blijft uiteraard dat de reactie van de man buitensporig is, maar dat zegt Sammie ook. ;)

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 14:00

Ga elkaar niet persoonlijk aanspreken alsjeblieft. Ik reed tussen een ruiter en een fietspad waar ik niet mag rijden als er een ruiterpad naast ligt dan hoor je op het ruiterpad te rijden. Gister ben ik met mijn schoonzus terug gereden om te kijken naar de borden en er staat duidelijk een bordje ruiterpad naast de kiezelweg.

Dat hij niet zo had moeten uitvliegen terwijl we netjes op het kiezelpad stonden prima. Ik heb hem rustig aangesproken. Ik heb niks geroepen tot hij voor het hek waar we doorheen moesten ging staan. Toen heb ik hem verzocht om weg te gaan en ik hem toegeschreeuwd dat hij van mijn paard moest blijven.

Toen ik uitgelegd had over de hoeven en als hij dat wou gaan melden dat hij dat maar moest doen kan slechts zeggen dat mag je niet ben ik weg gereden. Waarop hij actie is gaan ondernemen en ik daar op gereageerd heb.

Wij hebben beide kinderachtig gedaan we zijn beide volwassen hij 65+ en ik bijna 30 jaar. Dan moet zoiets toch gewoon netjes besproken kunnen worden. Hij mag boos zijn omdat we door de berm stapte maar ik hebben hem daar geen pijn mee gedaan. Hij is terug gekomen met de intentie ons tegen te houden al moest hij daar geweld voor gebruiken.

Ik heb gereageerd zoals ik gereageerd heb, daar verander je nu niks meer aan.

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 14:02

Wbt Sammie, ik was in fout en daar heeft ze een punt.