Nou bedankt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 21:34

Ik denk dat je echt teveel verwacht van zon jong meisje, tuurlijk zegt zon kind alles te doen. Maar compleet stalmanagement kan toch niet? En wat vind jij dan dat je allemaal gedaan hebt om haar te helpen want dat mis ik een beetje. Paaltjes kopen en draad zijn de kosten niet plus die zijn altijd handig.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 21:37

"In de mate dat wij dikwijls tegen elkaar zeiden wat ze zou doen zonder ons want ze leek heel hard van ons afhankelijk"

Bovenstaande in combinatie met het verwijtende zou ik enorm boos op je zijn als ik dit topic zou lezen.

Ik begrijp steeds meer dat ze per direct opgestapt is. Ik vind je reactie niet fijn behoorlijk respectloos. Je had ook voor meer begeleiding kunnen zorgen natuurlijk.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 21:41

Toen ik je post aan het lezen was gingen mijn nekharen overeind staan, wat spreek jij met minachting over die arme meid van 18... tjonge jonge.

Ze neemt de volledige verzorging op zich van jou paarden, jou weide en jou verantwoordelijkheden. Het is en blijft dus ook jou verantwoordelijk dat jou paard ziek is en een kleine overlevingskans heeft momenteel. Niet iedereen kan een andermans paard beoordelen.

Ik zie soms dingen aan mijn paarden die mijn bezorgdheid wekken terwijl mijn vriend en zijn baas dan naast me staan "Wat dan? :? ". Dus als ik zo'n berichtje van jou had gekregen was ik waarschijnlijk ook vertrokken, wat een ondankbaarheid... :n

Meisje doet waarschijnlijke haar uiterste best en probeert optimaal voor jou paarden te zorgen! Wat had je geregeld als zij er niet was geweest? Of een andere noodsituatie? Had die 'arme' kerel van jou dan ook op 300% moeten draaien? Want het klinkt wel heel zielig allemaal, maar er moeten wel eens meer mensen op 300% draaien. Dat wist je al voordat je geopereerd ging worden.

Ik moet zeggen dat ik echt volledig aan de kant van de jonge meid sta, de nonchalante en ondankbare houding die van jou berichtje afspat is echt sneu. Een doos Merci en een kaartje met Dankjewel had je beter gestaan, en dan had je de conditie van je paard ter sprake gebracht. ;)

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 21:43

Je zegt zelf al dat ze niet genoeg van paarden weet en dankbaar mag zijn dat jullie haar zo geholpen hebben. Dan kun je er toch vanuit gaan dat ze een ziekte niet herkent als deze zich niet op de normale manier toont. Als je hoefsmid elke 3 weken komt controleren zou ik als verzorgen ook niet zeggen dat de smid moet komen. Hij was een week daarvoor nog geweest en toen was er niks aan de hand. Het lijkt mij stug dat hoeven in 1 week tijd zo hard groeien dat ze bijna omkrullen en afbreken.

Je verhaal komt op mij over alsof je jezelf nogal aan het ophemelen bent en totaal geen zelfreflectie toe kan passen. Jij hebt alles perfect gedaan tegenover haar en zij heeft jou laten barsten. In je hele bericht spreekt door dat jij haar de ziekte van je paard enorm kwalijk neemt, terwijl jij zelf had moeten zeggen dat het gras weer ging groeien en ze de paarden niet te lang op het gras zou mogen laten staan. Dit kan iemand die voor het eerst een paard heeft en totaal afhankelijk is van jullie goede begeleiding niet weten.

Ik vraag me ook af hoe lang je niet bij je paarden bent geweest. Ik zou als verzorgster niet blij worden als ik zo zou worden aangevallen op zaken waar ik niks aan kan doen. Ik zou dan ook zo snel mogelijk weggaan aangezien jij totaal niks verkeerd hebt gedaan en alleen het perfecte goede voor haar gedaan hebt. Dan kun je als verzorgster toch niet meer met jou in gesprek gaan. Iets meer een kritische blik naar jezelf zou je goed doen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 21:44

En waar is eigenlijk je man in dit verhaal?
Hij spreekt wel over: het is een tiener dus wat kan je er van verwachten.
Maar toen jij in het ziekenhuis lag, had hij toch ook bij de paarden kunnen kijken of ze er goed bij stonden?

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 21:45

Zoals ik het nu begrijp staan de paarden aan huis? Je praat over 'onze' weide en 'onze' paarden en 'wij' hebben ook voor haar pony gezorgd. Waarom heeft jouw man in de tijd dat jij in het ziekenhuis lag dan niet één keer de paarden bekeken? Als hij wel de hoeven van haar pony heeft bekeken zoals je hiervoor aangeeft met 'wij hebben ook naar de hoeven van háár pony gekeken'? Waarom ben je dan alleen boos op een meiske van 19 die haar best heeft gedaan? Of had je helemaal geen verwachtingen bij hem en alleen bij haar?

Ik snap dat echt niet geloof ik. Wanneer ik zo'n team zou zijn met mijn vriend omtrent de paarden zou ik ook aan hem vragen om te gaan kijken, helemaal als ze zo dichtbij staan. Druk of niet, dan kom je maar iets minder lang bij mij op bezoek. Ik snap de teleurstelling, maar om haar de schuld in de schoenen te schuiven, nee. Ook jullie (of hij) had(den) beter op kunnen letten, zeker als ze zo dichtbij of misschien zelfs wel aan huis staan.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 21:45

Ik krijg het gevoel uit jouw posts alsof jij het gevoel hebt dat je een ontzettende barmhartige samaritaan bent geweest die uit de goedheid van haar hart dat meiske een plekje voor haar pony heeft gegeven. Je hebt alles gedaan, voerbeurten overgenomen, vragen beantwoord, je weide aangepast etc. Zonder jou/jullie kon ze die pony eigenlijk helemaal niet hebben! Je vroeg er bijna niets voor terug, €50,- per maand en 3x per week de paarden voeren, controleren en water geven. En de paarden voeren was niet eens écht de paarden voeren, want alleen die van haar moest wat te eten hebben, dus waar hebben we het nou helemaal over...

En nu vroeg jij 1 dingetje, een paar weekjes ook op jouw paarden letten en dat doet ze dan slecht (of nochtans veel minder goed dan jij het zelf zou doen). Dat was misschien inderdaad wel een beetje jouw eigen schuld, maar toch vooral heel erg die van haar; want jij was zo dom om te denken dat iemand vast wel kon wat jij op die leeftijd ook allemaal al lang kon.

En nergens in dit hele verhaal link jij het feit dat die meid blijkbaar zonder jullie haar eigen pony niet eens in leven kon houden, aan het feit dat je haar wel gevraagd hebt voor jouw 2 paarden te zorgen. Als ze het al zó slecht deed, zo vaak af liet weten etc, waarom heb je haar dan toch gevraagd om dit te doen? Waarom is je partner er niet iedere paar dagen even langs gereden om een blik in dat weiland te werpen om te zien of het écht allemaal zo goed ging als via de app verteld werd?

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 21:52

Sorry hoor maar ben nu te kwaad om respectvol te zijn, heb al 3 maanden niets dan gunsten zitten geven en dan is het precies of zij heeft niets dan moeite gedaan terwijl wij alles maar in onze schoot geworpen wouden zien? Ook dikke zever, ik deed altijd meeste mest zelf weg (behalve laatste weken owv operatie, met gevolg dat alle mest hier dus nog ligt), wij zorgden dat er water op de weide was (ze moest gewoon kraantje open draaien.. ), wij zorgden voor de stroom en de batterijen, wij konden overal hooi gaan zoeken etc. Al wat ze moest doen was 3 x week naar daar gaan en in de winter hooinetten vullen, drinken aanvullen en kijken dat alle paarden gezond zijn. Dat laatste idd, heb ik overschat maar dat werk overschatten vind ik niet. Hoe meer ik erover nadenk hoe minder ik het terug snap. Als je een halve stal hebt, dan heb je toch ook gewoon enkele maal per week dat je even moet helpen? We vragen ze niet elk paard te longeren fzo he, er moet gewoon eten zijn, wat 15min werk is. En op 15min heb je alle mest ook gelijk verzameld als je dit dagelijks doet.. Wat ze dus niet eens moest, dat dagelijks doen, gezien ik het meeste deed....

Meer begeleiding? We hebben zo bijna constant haar hand zitten vasthouden bij elke keuze die gemaakt moest worden, wat voor ons feitelijk zeer frustrerend was. Zulke dingen wou ik hier niet zetten, maar goed dan maar het hele verhaal..

Wat wij voor haar gedaan hebben? Uhm in mijn ogen veel meer dan wat zij gedaan heeft hoor... Voor de 3x dat zij ging, ging ik vb al 4x
- zij deed 3 x week paarden, waarvan wij meestal 1 overnamen of ook extra kwamen controleren. Of waarbij we extra moesten komen omdat ze iets niet wist.
- ik deed de overige 4 dagen alle controle van de paarden, dus ook haar pony (dus dat is al 1 dag meer dan zij deed, dus daarmee zie ik al ineens niet in hoe zij zogezegd opgehemeld kan worden van zeer veel moeite te doen, terwijl ik vaker voerbeurten had? De weide lag trouwens praktisch in haar tuin en ze zei zelf zo vaak te willen komen, we hebben ze niet verplicht 3x week te voeren. We hebben gevraagd hoe vaak ze wou, en ze heeft gezegd 3x.
- voerbeurten overnemen
- aanwezig zijn als haar DA/smid kwam
- haar wijzen en sturen heel de tijd
- omheinig aanpassen is een kost van meer dan 50 euro geweest, ik vind dit een grote kost voor een dier dat niet van mij was
- wij hebben voor haar taxi gespeeld toen ze de pony wou gaan bezoeken (aankoop) en hebben hier zelfs nooit een vergoeding voor gevraagd.
- en zo is er nog zo veel meer

Als zij ziek was, of niet kon komen door een of andere smoes, of op vakantie was, hebben wij alle zorg overgenomen. Ik zie echt niet in waarom ik dan ben degene die profiteert. Voor die 1 keer dat ze 1 week mijn voederbeurten moest overnemen (wat er dus 2 waren, want de eerste 2 dagen die week had mijn ventje gedaan).

Wij hebben nu eenmaal gewoon verschrikkelijk veel energie in haar gestoken, en het is niet omdat ze toevallig jonger is dat dit ineens goed te praten is.

Edit jullie lijken me ook gewoon ineens in de haren te vliegen omdat ik 1x haar een opmerking heb gemaakt over de dierenarts. Ok dit had ik vast anders kunnen doen. Maar los daarvan, heb ik haar ELKE keer bedankt als ze iets extra deed, heb ik hier speciaal op gelet om haar dit altijd te zeggen. Heb ook altijd gezegd dat het niet hoefde om dingen te doen als het te veel werd, maar ze heeft zelf nooit op de rem gaan staan.
Dat ze nu 2 voerbeurten heeft overgenomen van me, daarmee kan ineens niets slecht gezegd worden over haar want ze paste zich constant zo goed aan.. Maar de 20 keren dat wij haar voerbeurten over namen? Al de keren dat ik op de paddock kom en zie dat de mest heeft liggen ophopen gedurende het weekend?
Afspraak is afspraak, we zijn echt wel duidelijk genoeg geweest en hebben haar veel kansen gegeven.
Laatst bijgewerkt door FjordHorse op 23-05-16 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 21:55

Je klinkt erg gefrustreerd en als je op deze manier die whatsapp hebt gestuurd begrijp ik wel dat ze weg is gegaan.
Ik zie alleen nog nergens antwoord op de vraag waarom je man niet eens in de zoveel dagen is langs geweest.
En als je haar zelf laat kiezen hoe vaak ze wil komen, kan je niet vervolgens verbitterd zijn dat jij 'meer gedaan hebt'. Had dan gelijk gezegd dat zij 4x moest gaan. Of om en om de week.
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 23-05-16 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 21:56

Ik heb net alles bij gelezen en ik vind de manier waarop je over dat meisje praat schandalig, sorry hoor. Je doet alsof zij jouw paarden bewust mishandeld heeft, wat duidelijk niet het geval is. Ze heeft haar best gedaan en inderdaad wat steken laten vallen met nare gevolgen. Ik snap dat je boos bent. Maar je zit zo op haar af te geven, stelt dat je geen tieners kunt vertrouwen...

Maar eerlijk gezegd vind ik dat jij minder volwassen reageert dan ik menig tiener heb zien doen. Je blijft heel lang boos en de manier waarop jij over dat meisje praat is absoluut niet chic, zeker niet op een forum waar zij zich niet kan verdedigen. Als jij deze agressie in je berichten naar haar ook hebt uitgestraald, begrijp ik goed waarom ze meteen weggaat.

Je doet alsof zij jou opzettelijk iets heeft aangedaan, maar je vergeet iets:
Dat meisje heeft haar best gedaan.

In plaats van de waardering die ze verdient, krijgt ze een lading verwijten over zich heen. En in plaats van als een volwassene in te zien dat je wat overtrokken hebt gereageerd, plaats je hier passief-agressieve berichten waarin je de schuld alsnog bij haar legt.

Mijn advies aan jou zou zijn om dat meisje uit te nodigen voor een kop koffie. Geef haar een kleinigheidje voor het zorgen, leg uit dat je je reactie niet zo bedoelde, dat het was van de schrik en je hebt kans dat zij haar fouten ook gewoon rustig toegeeft. Maar als jij jezelf als volwassen beschouwt en haar als tiener, ben jij degene die het goede voorbeeld zou moeten geven.

Ik hoop dat mijn reactie niet te hard overkomt, maar zelf weet ik hoe naar dat meisje zich nu ongetwijfeld zal voelen en ik denk dat deze situatie tussen jullie heel makkelijk op te lossen is als je dat zou willen.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 21:56

Maar als jij dan zo haar hand hebt vastgehouden, hoe kon je haar dan die volledige zorg toevertrouwen? Daar heeft Vjestagirl echt wel een punt, je bent daar echt wat tegenstrijdig in. Alleen voeren is niet zo moeilijk, had je man dan ook wat vaker laten gaan kijken voor de rest van de zorg.

En ja, je bent nu boos. Laat het topic even liggen. Ga wat slapen en laat het zakken. Nu wind je je alleen maar meer op.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 21:59

De rest is wel een beetje gezegd maar ik vind het ook erg oneerlijk dat je nu ineens alles wat je voor haar gedaan hebt zonder daar wat voor te vragen op gaat noemen. Iemand helpen vanuit jezelf doe je als gunst, niet om er iets voor terug te krijgen. Als je er wel wat voor terug had gewild had je dat af moeten spreken, net zoals b.v. de aanpassing van de wei.
Je kunt niet van alles aanbieden en dan achteraf zeggen 'ja hee maar nu ben je me wel een hoop schuldig' .

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 21:59

Lees je eigen posts eens terug, wat een afgunst straalt daar vanaf. Ik was ook niet gebleven TS, als je zo met mensen omgaat als dat je hier typt. ;)

Mijn eigen paarden staan ook op een eigen weide, moet ik in de winter ook dag in dag uit voor zorgen en gelukkig kan ik dat werk verdelen met mijn vriend en kan ik het combineren met de honden. Dus jij weet net zo goed als ik hoeveel energie het vergt om in de winter in de kou de paarden dagelijks te verzorgen, mest te ruimen, water etc.

In mijn ogen heeft die meid haar uiterste best gedaan voor JOU paarden en haar eigen nieuwe paardje waar ze natuurlijk het liefst 24/7 mee bezig wilt zijn. Daarnaast is 2 maanden opzeg termijn voor JOU planning ook wel héél ruim, dat is imo gewoon luiheid.

Ik blijf erbij, je had ook eens een dankbaar gebaar kunnen maken.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:00

Het is begrijpelijk dat je na een operatie waarbij je een paar weken niet aanwezig bent, door emotie en zwakte wat heftig reageert inwendig.

Het is ook logisch dat, hoe vriendelijk je het ook brengt, zo'n meisje meteen een gevoel krijgt dat ze gefaald heeft.. Vooral als er daarna nog een opmerking komt van 'als er nu gelijk wat gedaan was'.. dan zou ik knappen van binnen van wroeging en gevoel van falen. ook al zou mij door onwetenheid of niet voldoende instructies niets te verwijten vallen, ik zou mij compleet schuldig gaan voelen en onzeker en teruggetrokken raken.. ook ik zou dan uiteindelijk vertrekken, want ik wil mij prettig en zeker kunnen voelen daar waar mijn paardje staat.

Je geeft immers zelf aan hoe weinig ze eigenlijk zelf wist en hoeveel vragen je moest beantwoorden.

Wist ze wel bij welke lengte van de hoeven jij wilde dat er een smid gebeld werd? of dat onzuiver lopen kon duiden op HB? en zo ja welke DA jij dan bij je paarden wilt hebben en dergelijken?

Je hebt er nu niets meer aan, maar voor een volgende keer..

Maak een boekwerk van wat je wilt dat er gebeurt tijdens je vakantie/afwezigheid..
Welke beslissingen ze mag maken en welke niet
bij welke tekenen ze een DA/hoefsmid moet bellen
waarvan ze je direct op de hoogte moet brengen, en wat ze zelf mag proberen op te lossen..

naast natuurlijk, hoeveel voer, hoeveel hooi, hoelang op het land, hoevaak waterbakken verschonen, etc etc etc..

Volgende maand ga ik zelf op vakantie.. tien daagjes maar.. Mijn katten worden verzorgd door een goede vriendin.. Een beste meid, maar echt heel veel weet ze nu ook weer niet van katten.

Ik heb van iedere kat een korte beschrijving gemaakt.
Plus instructies voor een eventuele Dierenarts.. Wat mag er bij die kat wel en niet gedoktert worden, wanneer mag er gered worden (nooit rekken), tot welk bedrag is er automatisch akkoord. Voor welke handelingen moet de DA contact opnemen met mijzelf.

En daarnaast een lijstje, welk voer is van wie, wanneer mag mijn oudje eventueel op metacam worden.. Bij welke tekenen moet ze als een haas naar de DA en wat kan ze even aankijken..
Er ligt een potje van 350 euro voor de eerste kosten eventueel klaar.

Voor wat betreft mijn oudje met chronisch nierfalen hebben we ook hele duidelijke afspraken staan over het hoe of wat als er ineens iets misgaat.

zo ga ik met een gerust hart op vakantie dat mijn dieren het goed hebben, maar ik hoef ook niet ongerust te zijn over 'wat als het niet goed gaat'. ik weet dat dat goed afgesproken is.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 23-05-16 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:02

Je doet niet zoveel moeite voor iemand als ze het al die tijd niet goed deed. Dus kom op, verman jezelf, haal adem en trek niet alles uit zijn context.

Je had misschien gewild dat je de hemel in geprezen zou worden voor wat jullie allemaal gedaan hebben voor dat zielige, onwetende meisje. Maar als ik lees hoe jij kan praten en kan denken zou ik ook heel snel mijn spullen gepakt hebben. Respect komt van twee kanten. Stank na dank zou zij ook gevoeld hebben na zo'n berichtje. Zulke zaken moet je niet bespreken dmv berichtjes.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:06

FjordHorse schreef:
Edit, wat ik ook geleerd heb, is dat als iemand zich volwassen lijkt voor te doen, dat het heel gemakkelijk is om die persoon volwassen te behandelen ook. Maar achteraf gezien was het ook gewoon stom van me om op haar te vertrouwen. Goed het is zoals mijn man zegt, samen te vatten als: "tiener, niet te veel verwachtingen van hebben"

Sowieso nooit verwachtingen hebben. Alleen als je verwachtingen hebt kun je worden teleurgesteld.

Wat je uit het gebeurde kunt leren is dat dat niet gebeurt als je helder overlegt, spreekt vanuit jezelf en vanuit je gevoel en dat, mocht je verwachtingen hebben je die kenbaar maakt. Iemand anders kent jouw paarden minder goed dan dat jij ze kent. Ik had vermoedelijk ook niet iets over de hoeven gezegd als de smid net een week geleden geweest is. Iets lange hoeven is geen kwestie van leven of dood.

En wijze les 2 is om altijd een plan B, en liefst ook C en D te hebben. Zoals het meisje met de pony ook had. Zij heeft nu gekozen voor zichzelf. En misschien niet op de manier die jij zou hanteren. Maar ze heeft vanuit haar eigen gevoel en ervaring blijkbaar het nodig gevonden om die keuze te maken.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:07

Aan het niet uitmesten kon je haar mentaliteit al aflezen, frustrerend!
Denk dat het allemaal wat veel werd, ze was nog te jong voor de verantwoordelijkheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:07

Er komt steeds terug in je post dat je 1 dag meer de paarden deed dan zij en dat je haar dat verwijt, maar in godsnaam, het zijn toch jouw paarden?!

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 22:08

xSCWx schreef:
Je klinkt erg gefrustreerd en als je op deze manier die whatsapp hebt gestuurd begrijp ik wel dat ze weg is gegaan.
Ik zie alleen nog nergens antwoord op de vraag waarom je man niet eens in de zoveel dagen is langs geweest.
En als je haar zelf laat kiezen hoe vaak ze wil komen, kan je niet vervolgens verbitterd zijn dat jij 'meer gedaan hebt'. Had dan gelijk gezegd dat zij 4x moest gaan. Of om en om de week.

Waarom hij niets gedaan heeft, is omdat hij ook een erg drukke tijd had om het andere werk (wij hebben eigen zaak vb die hij tijdelijk volledig alleen moest runnen) volledig op zich te nemen, hij kon de paarden er dan niet bij nemen. We hadden gevraagd of ze dat zag zitten, en ze zei van wel, dus ik zie het probleem niet. Als ze neen had willen zeggen had ze dat toch gewoon kunnen doen?

Wat ik niet had mogen doen is het haar vragen, dat is waar, ik ben er te vroeg vanuit gegaan dat ze het wel zou kunnen. Dat is idd mijn fout. Maar om dan te zeggen dat wij altijd slecht hebben gedaan, komop. Wij zijn geduldig genoeg geweest met der.

Denk ook dat het gewoon compleet verkeerd over komt dan hoe het echt was. Want de mensen die in onze naast e omgeving staan en nu van deze situatie horen reageren ook eerder in de stijl dat ik hier reageer, alleen beetje pittiger.

Ik heb reeds dingen opgesomd die wij voor haar deden en sorry hoor, maar nog altijd, de dingen die zij deed, deden wij ook? Dus wat is het verschil? Omdat er 10 jaar leeftijd tussen zit?

Had ook nooit zo over haar gepraat als ze het niet plots was afgestapt, ervoor zei ik altijd danku en ze zei heel recent nog dat ze heel blij was dat we zo goed overeen kwamen etc.. Waarop ik ze ook nog bedankt heb voor haar hulp. Het leek van beide kanten dankbaar aan toe te gaan.. Tot ze het plots besloot af te stappen dus.

Het is gewoon fout gelopen sinds ze gestuurd heeft dat ze plots weg is, wat ik nog steeds geen doen is. Mijn eerste reactie daarop was "oh jammer" en niet meer of minder. Ik ben pas kwaad geworden toen ze me stuurde dat ze het morgen al af trapt.

Er zijn zoveel stallingen die rekenen op elkaars hulp, waarom als wij zoiets proberen zijn we ineens profiteurs?

Luiheid? Pardon? Daar reageer ik zelfs niet op. Ik heb een eigen zaak die al mijn tijd opeist en ben daarnaast ook nog steeds student, en ben minstens 5x week met mijn paarden bezig. De dagen dat ze niet kwam hebben wij volgeboekt met andere dingen ja, want onze agenda's zijn veel te druk momenteel. Het is nu eenmaal gewoon tijdelijk een drukke periode voor ons.

Tuurlijk straalt mijn afgunst van haar af, wil jou wel eens zien in onze situatie. Je doet er alles voor en dan plots is het van "mijn pony, dus ik ben weg". Buiten de ene opmerking over de paarden is het altijd prima geweest van haar kant.

Snap de reacties ook niet van "had zelf ook snel mijn spullen gepakt" want er was nooit enig probleem, we hebben haar nooit commentaar gegeven voor de smoesjes van afbellen, en voor de onwetendheid etc. Hebben hier gewoon in begeleid en zonder morren haar voerbeurten overgenomen. Enkel 1 keer heb ik de opmerking gemaakt ja. 1 keer.

Had trouwens zelfs in ons contract staan, dat als ze wou de prijs verhoogd kon worden en er dan minder werk op haar schouders viel. Dus dat kon prima geregeld worden als ze het gewoon maar zei. Het is niet dat we compleet hulpeloos waren voor ze er was hé. Ik heb al vele jaren mijn eigen paard op de weide en het is me al die jaren prima gelukt, maar de extra hulp was welkom ja.
Laatst bijgewerkt door FjordHorse op 23-05-16 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:09

Maar je doktert toch al langer met de paarden als ik me niet vergis uit eerdere topics? Heb je haar gewezen waarop ze exact op moet letten?
Als het mijn paard was had ik mijn partner af en toe eens laten kijken, dat is in 2min toch gepiept?
Ik heb ook heel wat paarden bijgereden maar als een paard pas gezien is door de smid dan zou ik ook niet denken dat die hoeven in een week zo fel groeien of heb ik het mis?
Ze is gekomen als hulp maar jij maakt van haar de verantwoordelijke en ik denk dat die rol te groot is voor iemand die nog maar een paar maanden meehelpt.

Los daarvan is het natuurlijk heel rot hoe het gelopen is. Dat hadden jullie beiden niet voor ogen natuurlijk, zeker niet na zo'n goede start :(
Laatst bijgewerkt door blondies op 23-05-16 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:10

Zet nou je computer/laptop/tablet uit en ga slapen, je maakt het niet beter, want nu word je ook nog boos op de mensen hier.

Maar weet dat het nooit, in geen enkele situatie, zin heeft om te stellen dat jij A, B en C hebt gedaan voor iemand, dus dat het logisch is dat die ander D, E en F dan voor jou doet. Ieder mens mag doen wat hij wil/kan/tijd voor heeft, tenzij anders afgesproken.
En op afspraken mag je ook terugkomen...
Laatst bijgewerkt door Dreamybol op 23-05-16 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:11

Maar waarom je 2 paarden aan haar toevertrouwen, als je al op voorhand wist dat ze niet goed genoeg was en je haar niet vertrouwde en je haar handje moest vasthouden? Zeker omdat je opvang had?
Dat begrijp ik niet goed?

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:11

Als ik lees hoe je aangeeft wat je allemaal al niet overnam van haar voor je operatie snap ik niet waarom je erop vertrouwde dat ze tijdens je operatie wel alles zou doen.
Waarom dacht je dat het wel zou lukken.
Wat het ziek zijn van je paard betreft, heel vervelend maar niet iedereen ziet gelijk of er iets mis is. Zeker bij een niet eigen paard en zelfs als het je eigen paard is is het soms lastig op te merken.
De mijne liep op een zaterdag nog top, op zondag bevangen. Die zag ik ook niet aankomen.

Wat het opzeggen betreft. Al had ze het wel 2 maanden van te voren gedaan, dan nog had ze op elk moment kunnen vertrekken. Opzegtermijn is geen verplichting om te blijven alleen om stalling door te betalen.
Ik ben ook wel eens per direct bij een stal vertrokken. Kan begrijpen dat zij zich niet meer prettig voelde.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:12

He? dit verhaal heeft vorige week toch ook al op Bokt gestaan?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:12

Eigenlijk was je dus al de tijd dat het meisje bij jullie op stal stond al gefrustreerd, omdat je constant haar handje moest vasthouden en jullie zoveel voor haar moesten doen.

Wat natuurlijk jullie eigen beslissing was, om dit voor haar te doen. Daar kun je haar later niet op terugpakken, dat is erg gemeen.

Maar in elke nieuwe post van jou, maak je haar meer en meer zwart.
Het lijkt nu wel een ontzettend onwetend en onnozel meisje die zich daarbij ook amper aan de afspraken hield.
Zo schrijf je over haar.

Maar toch liet je alles aan haar over, toen je naar het ziekenhuis moest.
Wat had je dan verwacht, als het inderdaad zo'n meisje was als wat je nu beschrijft?

En ook heb je de vraag niet beantwoord, heeft je man dan nooit bij de paarden gekeken of ze er goed bij stonden?
Hij liet dan toch ook alles achter bij zo'n dom meisje die jullie aan de hand moesten meenemen.