Clinic bij Kirsten Brouwer!!! :D

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 11:13

Jotoma schreef:
Ik vind het altijd vreselijk moeilijk om te zien waar een paard niet rad loopt, maar hier zag ik het paard gelijk rechtsachter idd krampen en ik zag ook gelijk dat knikje in het hoofd/de hals erbij.
Ik heb eigenlijk alleen maar de eerste twee minuten gekeken en voor mijn gevoel zie je het best duidelijk.

Ik kan me voorstellen dat sommige reacties niet leuk over komen. Maar met 30 bokkers ook 30 verschillende meningen. Daar is niets mis mee, want elke bokker ziet het vanuit zijn eigen invalshoek.
Doe er wat zinnigs mee, of laat het lekker gaan :)

Ik vind het heel banketstaaf om te zeggen Peelie maar dat was ook direct wat mij opviel, hij loopt niet helemaal lekker. En of dat nu door de spanning komt weet ik niet, maar ergens wringt er iets. Ik heb ook het idee dat deze manier van 'oprijden' niet de manier is voor je paard, zeker omdat de spanning dan teveel lijkt te worden.

Verder vind ik het een heel knap paard!

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 11:19

Heb de filmpjes ook even bekeken. Ik zie een ontzettend mooi paard en een amazone die goed haar best doet! Helaas kan ik ook niet anders zeggen dan dat hij niet rad loopt. Ik kan dus nooit goed zien welk been, maar ik zie onregelmatigheid. In mijn ogen ziet het er niet uit alsof dat komt van spanning, maar ik ken het paard natuurlijk niet.

Jammer dat Kirsten je hier niet mee heeft geholpen. Zij zou dat moeten kunnen vind ik.

Verder vind ik de galop er nog steeds wat "viertakt-erig" uitzien. Mijn Haflinger deed dat vroeger ook en Johan Hamminga heeft mij daar erg bij geholpen. Ik deed korte tempowisselingen in de galop. Dus een middengalop niet helemaal over de lange zijde, maar 3 sprongen naar voren en dan weer terug. En dit heel vaak. En ritme houden.

Ik hoop dat er iets te doen is aan de manier van lopen van je paard. Misschien eens naar laten kijken? Probeer alles uit te sluiten.

Veel succes verder! Het komt vast helemaal goed! :j

Amandavd

Re: Clinic bij Kirsten Brouwer!!! :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 11:23

Ook ik vind hem niet lekker lopen. Krampachtig en stijf, niet alleen achter maar ook voor. Ik vind hem heel gespannen ogen.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 11:34

Wat een knappe Haflinger heb je, mooie manen en bouw heeft hij! Sluit me wel erbij aan dat hij niet helemaal zuiver loopt en ook ik vind je wat te groot voor hem, wellicht is dit ook iets wat hem in de weg kan zitten tijdens het rijden.

Bernadth99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 22:36

Gave haf! Veel succes in de training verder ;)