Long time no see.. Hinde (Obelisk) weer eens aan het werk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yeentll

Re: Long time no see.. Hinde (Obelisk) weer eens aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 15:45

@ Tomorrow, klopt! Ik houd haar totaal niet vast van voren integendeel zelfs. Hinde zoekt mijn hand zelf op en van daaruit kan ik fijn schakelen.

@Rose, ik nodig je uit om een training te komen kijken. Mijn paard draagt zichzelf steeds beter en ik zie nog op een enkele foto haar neus iets achter de loodlijn, maar merendeel ervoor. Tevens ben ik er niet van om een jong paard los te gooien van voren en ze het maar uit te laten zoeken. Maar zo heeft ieder zn eigen manier van trainen denk ik! In iedergeval bedankt voor jouw belichting van deze momentopnames :)

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 17:26

Daar woon je een tikkeltje te ver weg voor, haha. Ik zie inderdaad zeker wel verbetering met de vorige topics, daar niet van. Ik denk inderdaad dat we verschillende manieren van training hebben, ieder zo zijn ding. Succes met je verdere trainingen! :)

hrhr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 17:28

Normaal reageer ik nooit op zoiets.

Maar hier wil ik toch zeggen dat ik een enorm fijn paard zie, met een hele fijne amazone!!
Mijn tip is vooral: Ga zo door, want volgens mij ben jij je paard heel fijn aan het opleiden!

xchey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 17:35

_xrose schreef:
Maar, correct me if I'm wrong, het hoogste punt in de hals van je paard is niet de nek, maar de derde halswervel.

Dus je wil zeggen dat je dit paard helemaal opgericht wil zien?? Lijkt me niet heel verstandig voor zo'n jong dier. De halshouding die hij nu heeft is imo prima voor zijn leeftijd en niveau

xchey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 17:35

ziet er goed uit, super leuk paard ook!!

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 17:41

Hey Yentl wat gaan jullie hard zeg!!
Ze is ook zo ontzettend stoer!

Hoe is het nu met jou zelf?

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 17:55

xchey schreef:
_xrose schreef:
Maar, correct me if I'm wrong, het hoogste punt in de hals van je paard is niet de nek, maar de derde halswervel.

Dus je wil zeggen dat je dit paard helemaal opgericht wil zien?? Lijkt me niet heel verstandig voor zo'n jong dier. De halshouding die hij nu heeft is imo prima voor zijn leeftijd en niveau

Liever juist niet, ik wil hem voorwaarts neerwaarts zien. Dat is hier niet het geval, het paard is hier opgerichter ingesteld, in dat geval wil ik inderdaad het neusje eruit en de nek als het hoogste punt en niet de derde halswervel.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:01

Kwam haar tegen op marktplaats, staat ze te koop?

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 18:51

Knappe merrie. Foto's spreken voor zich, echt mooi gereden. Hele sterke achterhand!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 19:15

tmr001 schreef:
Kwam haar tegen op marktplaats, staat ze te koop?

Ja wat zonde zeg. Tis net een jaartje te vroeg, is wel precies het type paard wat ik zoek (maar wel pas na mijn afstuderen zodat ik er ook echt tijd voor heb).

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 06:41

Schitterende merrie. Fijn beeld.

Ben toch wel benieuwd waar er een afstekend been wordt gezien?? Ik zie overal de kuit keurig aan het paard liggen en de hak onder de heup. Enige foto waar dat niet zo lijkt misschien is omdat daar de horizon "bergop" is genomen. Maar ook daar als je de foto kantelt naar normale horizon, heb je hak onder de heup. Dus ja, ik vind dat ook muggenzifterij. Denk dat menige B/L combinatie/amazone alleen maar kunnen dromen dat ze hun paard zo netjes voor elkaar hebben en zo netjes zitten. Je moet het niet vergelijken met grand prix, maar met het niveau van een 4 jarige. En dan is dit ruimschoots boven de middelmaat.

Jammer dat het paard in de verkoop gaat, ik vind jullie een leuke combinatie!

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 08:42

Mijn merrie kroop vroeger (net onder het zadel) ook wat makkelijk achter de teugel.
Loslaten kan dan niet, je moet verbinding houden, maar zolang je bezig blijft met uitschuiven en dat in je achterhoofd houdt zie ik het probleem niet.
Teveel richting het neerwaartse kan er ook weer voor zorgen dat paard op de voorhand valt.

Ik vind niets mis met het beeld, verbinding lijkt niet strak en achterhand komt netjes mee.

Jammer dat je het dier moet verkopen TS!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:46

Moderatoropmerking:
Het bespreken van advertenties op Marktplaats is niet toegestaan. Ik heb dus hierbij een aantal off-topic berichten verwijderd. Hierbij het verzoek weer ontopic te blijven.