Afscheid nemen van Zyalda.. maar gelukkig geen vaarwel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

3timesmom

Re: Afscheid nemen van Zyalda.. maar gelukkig geen vaarwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 08:00

wauw wat een moeilijk en dapper besluit.
Ontzettend moeilijk voor jou maar anderzijds heerlijk om te zien hoe gek haar nieuwe baasje op dr is.

K vind het ook super van jou dat je haar dit baasje gunt. Want ik ben het met je eens dat dit fijner is om naar te kijken dan iemand die het uiterste uit dr wil halen in de sport.

Fijn dat ze je op de hoogte houden. En toch veel moed en sterkte om dr los te laten.

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 08:27

Jeetje Sam, wat moet dit moeilijk zijn! Heel erg veel sterkte Y;(

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 08:46

Ts ik heb je topic zitten lezen en ik snap jou helemaal. Hier spookt het idee ook nog wel eens door mijn hooft, maar ik kan het echt niet.

Ik vind het dan ook mega stoer dat je toch de stap hebt gezet en dat je paard zo'n mooi nieuw huisje en baasje heeft gevonden.

Ik zit hier met een brok in mij keel en de tranen biggelen over mijn wangen (denkt aan eerst verkochte paard een paar jaar geleden). Een dikke knuffel voor jou!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 09:09

Bedankt allemaal voor de virtuele knuffels, medeleven en sterktewensen.

Erg leuk dat we in uitgelicht staan <3

Het is een beetje gek maar ik vind het toch ook wel lief (niet helemaal het juiste woord maar ik ben zo leeg momenteel dat ik geen beter woord vinden kan) om te lezen dat er zoveel mensen geraakt worden door mijn bericht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben zo'n trots baasje geweest altijd.. en nog steeds, alleen geen baasje meer dan.

Knap kind <3
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 01-04-16 09:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 09:15

Ik snap precies wat je bedoeld. Echt precies.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 09:24

prachtig geschreven, heb je verhaal en foto's met plezier gekeken.
wat moeilijk om afscheid te nemen maar, je hebt het voor je paard goed gedaan..

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 09:24

Oef, wat een topic... Prachtig geschreven, ik heb het werkelijk met tranen gelezen. De liefde waarmee je over haar spreekt, met de bijbehorende foto's. Wat heb je prachtig werk verricht met haar! Alleen al de 1e twee foto's, wauw. Het is toch fantastisch dat je een paard zo voor elkaar hebt gekregen dat zo'n jonge meid er zo mee wegrijdt? En tja, het klinkt inderdaad als een (tweede) match made in heaven. Wat zal zij er blij mee zijn. En de keerzijde; wat ben jij er nu verdrietig om, en dat is zo enorm goed te begrijpen.
Lief ook dat ze ook zo met jou bezig was. Dat cadeau, en vooral dat briefje <3
Sterkte!

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 09:53

Heel mooi geschreven. Bijzonder dat je haar toevertrouwd aan zo'n jong meisje. Die heeft er wel echt een droompaard aan en gaat er veel van leren. Ik heb het gelezen met tranen in mijn ogen

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 11:36

Jeetje, wat een moeilijke beslissing! Wel heel fijn dat je zo'n bijzonder goed plekje hebt gevonden voor haar. Veel sterkte gewenst, ik kan me voorstellen dat het ontzettend dubbel voor je is :(:)

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 11:46

Nou Sam, ik heb gister je topic al gelezen en toen moest ik huilen, en nu jank ik weer. Waarom, ik weet het niet. Om de foto's, de band, het gevoel, het vertrouwen, de blikken, het verdriet, het geluk, de glimach, de blijheid, de vrijheid, allemaal woorden die zo maar even in mijn opkomen .. :(:)

"Komt wel goed"
:+:

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 11:52

Wat een lieve woorden <3

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 12:00

Ontving net een leuk filmpje

(Heb toestemming gevraagd en gekregen om dit te plaatsen natuurlijk :) )

Supertrots op beiden, wat doen ze het toch leuk samen!

<3
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 01-04-16 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 12:04

Mooi filmpje.. Ze is echt een goede leer juf denk ik! Heerlijk toch dat ze nu een stapje minder hard hoeft te werken en tegelijkertijd zo'n meisje helemaal gelukkig maakt? Hoe dubbel het dan ook is maar dat moet voor jou ook een fijn gevoel geven. Ik lees ook steeds al je reacties hier in dit topic en meid, wat ben jij een perfect baasje geweest. Hoe je over dit paard schrijft, kippenvel.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 12:36

Het geeft mij zeker een goed gevoel, vind het heel erg leuk om ze zo bezig te zien <3

Het gemis wordt er niet minder van, maar veel van het verdriet wordt wel omgezet in zo trots zijn als een pauw!

AylaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 15:31

het is gelukkig een troost dat ze naar een goed nieuw huis is gegaan, ben je er inmiddels alweer een keertje langs geweest?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 15:49

AylaB schreef:
het is gelukkig een troost dat ze naar een goed nieuw huis is gegaan, ben je er inmiddels alweer een keertje langs geweest?

Afgelopen dinsdag ben ik met het oververhuizen meegeweest. Wil over een paar weken een keertje gaan kijken. Laat ze eerst maar lekker aan elkaar wennen.

Fabj3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 15:52

Krijg er een brok van in mijn keel!
Je hebt het beste over voor je paardje en dat is supermooi.

Veel sterkte.

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 16:08

Oh poooh... zit ik hier met tranen op mijn werk.....

Heel veel sterkte... ik weet uit ervaring hoe moeilijk het loslaten kan zijn... zelfs als je zo een goed huisje hebt gevonden... En inderdaad ook de zaken als voeren... "ze gaan het nu anders doen"....

Zo moeilijk om los te laten...

Heel veel sterkte...

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 16:20

Bedankt..

En sorry Davina dat ik je aan het huilen heb gemaakt op je werk :+:

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 16:33

Wat heb je dat prachtig beschreven, hier ook een brok in m'n keel.
Ik heb een half jaar geleden ook mijn paard verkocht, was ook zo dubbel. Verschrikkelijk lieve mensen die vanaf de eerste blik al verliefd op haar waren, maar tegelijkertijd steeds de gedachte in je hoofd dat ze iemand anders gelukkig gaat maken. Die huil buien, man wat heb ik staan janken toen ze goed gekeurd werd, zowel van blijdschap als van verdriet.

Sterkte TS, maar aan de foto's en het aandoenlijke filmpje te zien is het een top combinatie, die nog veel van mekaar kan leren! :) En super fijn dat je zo vaak als je wilt langs mag komen, dat scheelt een hoop!

Vagebond2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 17:57

Hoi Samantha,

Wat zou dat een moeilijke beslissing zijn geweest zeg...

Zo zonde, als het net zo fijn ging met jullie!

Maar ik ben blij voor je dat ze een mooi plekje heeft gekregen!
En ook mij heeft je verhaal zeker geraakt, en daar moet je toch echt wel heel wat voor doen bij mij om dat te laten lukken...

Wat een prachtige foto's die van Jennifer Fotografie trouwens! Ik had ze ook al op Facebook voorbij zien komen, wauw <3

Ik wens je heel erg veel sterkte met dit grootte verlies....
En wat heb je het prachtig beschreven!

Groetjes Ines (fotomeeting Soestduinen 20 april 2014)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 18:41

In 2010 zette ik zelf mijn toen 13 jarige merrie te koop. 1m73 groot en lang en braaf. Er kwam een volwassen ruiter proberen die niet zo handig was, dat is voor een paard best lastig: iemand die er wil aan rijden maar het nog niet kan. Vervolgens belde iemand die een paard zocht voor zijn dochter, prima. Ik verwachtte een 16 jarig meisje. Ik zie ze nog op stal toe komen: moeder, vader en een klein meisje van 9 := maar ze kon er wel een beetje mee sturen en hup, paard was verkocht. Deze mensen hadden nog nooit een eigen paard gehad.

Vorig jaar ben ik haar nog gaan bezoeken, 19 jaar oud al, met twenter van haar erbij, en hun 2 andere pony's die ze inmiddels bij gekocht hebben en 1 pension klantje, op hun eigen privé wei. Het is er een mini paradijs en mijn merrie staat lekker op pensioen. Ik heb mezelf vaak gek verklaard om zo'n tank aan zo'n klein meisje te verkopen, maar ik had het niet beter kunnen dromen.

Veel sterkte alvast! En beetje loslaten ook ;)

xbelieveitx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 18:54

Balen voor je dat je dr weg moest doen maar fijn dat je weet dat ze het goed krijgt :o

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 22:00

Jeetje, wat moet jij voor een lastige keuze hebben gestaan na al die jaren waarin jullie samen zo'n band hebben opgebouwd. Fijn dat je een goed gevoel hebt over haar nieuwe thuis, en dat je welkom bent om te kijken hoe het met haar gaat. Ik schoot ook wel even vol bij het zien van de fotolijst met het berichtje van het meisje... Ze lijkt me een geweldig baasje.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 22:01

Wauw... tranen over mijn wangen tijdens het lezen van je openingspost.
Prachtig gebaar van de nieuwe eigenaren. Heel uniek!

Ik wil je veel sterkte wensen komende tijd.