Een paar spontane portretten!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mariett
Blogger

Re: Een paar spontane portretten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 10:24

Dank jullie! :D

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 10:31

Gaaf!!
Helaas woon je niet in de buurt anders mocht gerust even oefenen op mijn twee makkers :D

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 13:55

Dankjewel! :)
Overijssel is wel een eindje ja, haha :)

miszkelliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 04:36

Je hebt echt prachtige foto's gemaakt, die zouden zo in een lijstje kunnen aan de muur!

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 20:22

Ik heb nog wel 2 leuke mini's maar ook ik woon helaas in Overijssel :) .
Prachtig hoe je vooral Bungie heb vast gelegd, vind de sfeer er op erg mooi. De black foto's van de zwarte vind ik het beste, denk ook omdat dit paard erg sprekende ogen heeft. Mag ik vragen wat je qua nabewerkingen hebt gedaan bij de foto's van Bungie? Iets van filters of actions? ;)

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 20:35

Dank jullie! De eigenaresse van het laatste paard heeft er inderdaad wat nabesteld, die hangen nu aan haar muur :D

En Manon_S, ik maak geen gebruik van filters en actions. Ik wil zelf meer controle over mijn foto hebben, iets wat iemand anders gemaakt heeft vind ik lastig. Wat ik meestal doe bij foto's in de bak is de achtergrond een witte waas geven (anders vallen die donkere plekken zoveel op, onze bak is niet erg mooi), de lichte plekken wat donkerder maken, zodat het niet meer zo overbelicht is. Bungie is namelijk een prachtig dier, die glanst als een spiegel (zelfs als hij niet gewassen is, zoals toen), het is zonde als je die glans niet ziet omdat de kant van de zon wat te licht is. Verder heb ik wat geligheid uit de foto gehaald, ik vond hem te geel, en voor de rest niet echt iets belangrijks. Koppie op het einde wat naverscherpt, aangezien ik in RAW fotografeer ;)
Soms heb ik zin om los te gaan met bewerken:
Afbeelding

Maar dat kost altijd wel héél veel tijd per foto!