R12312 schreef:sigrid1182 schreef:Echtte paardenmensen , en ja die met gevoel, zullen zoiets zeggen.
Paarderijden is heel simpel, minder is meer, en je moet op je gevoel rijden.
Maar er zijn maar weinig die dat kunnen, en maar weinig instructuktie m/v. Op deze manier leSgeven, omdat heel vele nooit probleem bij hunzelf zoeken, en alles maar willen afdwingen.
Succes!
Het is ook gelijk heel moeilijk lesgeven, de patatgeneratie is niet bereid om het uiterste te geven ( al denken ze zelf dat ze dat wel doen) en alles moet snel en makkelijk. En de huidige trends wat je op de hengstencompetitie ziet met paarden die te kort in de hals lopen en veel spektakel in de benen hebben, helpt ook geen meter voor de eerlijke klassieke instructeur.
Hihi, ja ik dacht dat ik vrij oke bezig was nu ik voornamelijk op m'n zit rijd. Als ik nu soms vriendinnen hoor praten hebben ze nog steeds geen idee hoe dat moet..
Dat ik bij Joy kwam na al m'n manege lessen (zo'n 10 jaar) heb ik eigenlijk gewoon bijna opnieuw leren rijden. Ik had nog nooit van op je zit rijden gehoord toen en rijd nu alle overgangen, bochten etc. op m'n zit. Rond november ging het rijden even niet zo lekker en dat m'n instructrice toen weer kwam, bleek dat ik te makkelijk was geworden en vanaf toen mocht ik alleen nog maar stil zitten. Dat maakte echt al weer een wereld van verschil!
Alleen nu die man aan m'n houding ging toveren en Joy daardoor uit zich zelf der rug begon te gebruiken en een beetje begon te verzamelen, kan ik dus nog steeds een hoop leren. Is toch wel weer even een eye-opener geweest!