IJslandertje [naam] ~ Out of the Great Book of Fairy Tales!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 14:48

Ach gos, komt Kokos bij t Fjorden paard vandaan. Jaren geleden heb ik daar mijn 1e reguliere ponykamp mee gemaakt, wat was dat gave week tijd. Wel had ik al mijn bedenkingen bij; hoe zij daar een paard zadelmak maken en in-rijden. Maar De paarden hebben daar zekers een goed leven, lekkers in kudde verband en de vrijheid.

Anoniem

Re: IJslandertje Kokos ~ Out of the Great Book of Fairy Tales!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 15:08

Simodi, bedankt! :))

Arjan1983, ik ook! Toen ik 12 was.
Was op zich wel een leuke week, maar had eigenlijk nog te weinig ervaring met paarden om er echt van te kunnen genieten. :+

Lauraaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 15:20

Wat ziet Kokos er al veel beter uit dan de eerste foto's. Wat het manegewerk en het slechte zadel kan doen met zo'n pony he...

Hij heeft het getroffen bij jullie <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 15:25

KoudbloedKim schreef:
Xyzutu2, Iberica stond inderdaad ook op ons lijstje, maar die was nog langer dan die we nu hebben. :j

Ik schat dat je dan de lengte van de pad hebt gemeten? Dat is echter niet interessant bij barebackpads. Als je wilt weten waar het gewicht van de ruiter eindigt, moet je meten tot aan de binnenkant van het achterboogje; daarna gebeurt er niets meer. Net zo goed als je met de huidige pad moet meten tot aan de helft van de cantle (zitbeenknobbel zitten altijd op de het laagste punt, dus op de naad van de cantle en dan komt er nog een halve cantle aan bil achter te zitten.
Ik denk dat als je tot het achterboogje bij de Iberica meet, en halverwege de cantle van de huidige pad je dan wel eens tot heel andere resultaten kunt komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 15:29

Lauraaxx, inderdaad! Zo zou het eigenlijk niet moeten zijn...

Xyzutu2, dat zou prima kunnen. :j

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 15:38

JAAA, Kokos weer! Ben ook helemaal Kokos-flieft sedert ik hem in levende lijve (bij Maarte en Tineke) heb leren kennen en daar een buitenritje op hem heb gemaakt.
Dat dier heeft een gouden -nee, platina - karakter, maar van de IJslandse trots was maar bar weinig meer over: achterdochtig, angstig, onzeker, stijf bewegen, iedere vorm van levenslust uit de ogen verdwenen.
EN DAN NU.... Ik geniet er van, net als Kokos zelf, nu komt hij echt tot z'n recht.
En ik voorspel dat hij nog veel meer gaat opbloeien en zichzelf zal gaan laten zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 18:42

_O-
Hij is nog steeds wel wat stijf, van het lange stil staan, maar dat komt vast goed nu hij weer vaker mee naar buiten mag! :))
Ben ook erg benieuwd hoe hij zich over een jaartje voelt. :j