cissie schreef:Wat een plaatje zeg, prachtig koppie.
Herken wel wat dingen uit je verhaal haha. Ik heb sinds een maand een 4 jarige tuiger ook zon kasteel.
Niks gewent en alles is spannend...de eerste week de paddock doorgesleurd omdat mevrouw het halster niet op wilde of eigenlijk vond ze het gewoon eng. Toen ging het enkele weken erg goed, vandaag weer even een ik ga flippen en sleur je alle kanten op momentje...er ging een deken op.
Kwestie van het zand afkloppen en rustig verder gaan.
Goed blijven nadenken, wat ben ik aan het doen? Wat ga ik doen en wat verwacht ik daarbij van m'n paard?
....mag ik dat ook verwachten? Of is het teveel gevraagd?
Jonge paarden die weinig of niet in mensenhanden zijn geweest kunnen erg onvoorspelbaar reageren.
Wat er ook gebeurd altijd rustig en geduldig blijven, houd vast aan je plan mits deze verantwoord en realistisch is.
Mijn paard snapt inmiddels dat ze niet dood gaat als er een halster om dr hoofd gedaan wordt. Ik mag verwachten dat dit geen paniek meer bij haar oproept toch vind ze het soms nog spannend. Als de omstandigheden bijvoorbeeld anders zijn. Daar heb ik begrip voor en neem er ruim de tijd voor maar OM gaat dat halster wel....
Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst!
Dankjewel, we blijven ook rustig en ik hou mn geduld. Het voelt alleen wel een beetje als een domper haha. Bedankt voor je reactie, zo weet ik iig dat ik niet de enige ben
en ook wat je zegt, ik hield vol en stopte gewoon mn hakken in het zand want ze MOET rustig worden eerst en dan pas gaat ze los haha