jeetje77 schreef:Ik vond dat ik wel een reden had hierop te reageren. Aangezien sommigen mensen op bokt ook hun mening mogen geven als het gaat over paarden die te lang op stal staan (te weinig buiten), konijnen die in te kleine ruimte verblijven enz. Dus ja zolang wij in dit vrije meningsuitingslandje wonen mag ik dat toch vinden? En voor de beeld vorming, mijn kippen hebben de ene helft van 23 x 6,5 meter achter tuin en mijn konijnen de andere helft. Een paard heb ik nog niet maar ik zal altijd zoeken naar iets waarbij het buiten staat met schuilmogelijkheid of overdag buiten 's nachts binnen.
Ik vind de foto's ook helder enzo alleen het beeld wat er mee wordt neer gezet daar sta ik niet achter.
Naast dat de huisvesting misschien wel oke is, maar hoe komen mensen eraan? Dat is echt niet op een vogelvriendelijke wijze over het algemeen. En misschien bij deze houder misschien wel, maar bij vele andere niet.
En van deze foto's kun jij gelijk zeggen dat ze in een kleine ruimte zitten opgesloten en weinig buiten mogen zitten? Vind ik vrij kortzichtig

Hoe mensen er aan komen? Net als aan een hond/kat/paard... Bij een fokker....
rainbow8 schreef:Wat ontzettend gaaf!!!!!!!!!! Denk dar mijn paard er iets anders over denkt.. Die tolereert nog niet eens een kitten op haar rug.. Maar nogmaals.. Wat ontzettend gaaaaaaaaffffff!!!!
Zet je hier een link neer als je een volgend topic opent??
Ik zal proberen om het te onthouden om de link in dit topic te zetten

Maar zal het materiaal in elk geval delen op bokt

@Tessa_93, officiële defenitie van roofvogel is een "Vogel die zijn prooi bejaagd"
Dus uilen vallen gewoon onder de roofvogels

Pluizebolpum schreef:Mja, ze zijn allebei mooi.
Wat een gaaf idee, een show met paarden en vogels! Zo'n mooie combinatie, paarden en van die grote vogels. Ik vind deze foto's en het filmpje al mooi om te zien. Hoe de dieren op elkaar reageren, en gewoon die uilen ook.
Zo heb ik ook ooit eens een stukje gezien over een Kazach die te paard met een roofvogel joeg. Ook zo heel bijzonder om te zien...
Ik heb eens het enorme geluk gehad om op nog geen meter afstand oog in oog te staan met een buizerd. Ik zat op paard en buizerd zat in boom. Zó ontzettend gaaf was dat ook, zo mooi. En toen keek die vogel nog eens naar me, trok een kop van 'Damn you is Ugly!' en vloog heel rustig weg. Paard was, zoals gewoonlijk, niet onder de indruk. Ik wel.
In mongolië etc is het idd nog oude traditie om te jagen met valken/buizerds op de arm, machtig mooi hoe die mensen een connectie met paard en vogel hebben

Wauw, oog in oog met een wild 'roofdier' is natuurlijk altijd een machtig gevoel! Heb eens in Duitsland oog in oog gestaan als klein meisje met een arend. Die zat vrolijk op de weg een konijntje te verscheuren, en ik was op de 'berg' achter de camping aan het rondfietsen... Heb een half uur zitten kijken naar die énorme vogel
.
' en vloog heel rustig weg. Paard was, zoals gewoonlijk, niet onder de indruk. Ik wel. 

geeft idd weinig shows en gebruikt ze meer voor t echte werk.