instructieweken 2016

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

noalouise97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:20

JuliaKamm schreef:
noalouise97 schreef:
ik wil dit jaar voor het eerst met mijn pony naar de knhs instructieweken gaan. alleen ik zit nog te twijfelen of ik dan allround of eventing zou doen.. want hoorde dat je bij de allround niet zoveel leert ofzo?? maar ik hoorde ook dat het programma van beide eigenlijk bijna hetzelfde is dus daarom twijfel ik want het prijsverschil is wel erg groot namelijk :o zijn er al mensen die naar week 8A / 11A / 12A willen gaan ? ;)

Ik wil naar week 8A!

oeh leuk hahah. misschien komen we elkaar wel tegen

MCos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 18:32

De eventingweek en de allround week van KNHS verschillen wel. Bij de allround week heb je 4x dressuur, 1x cross, 1x springen, een buitenrit en een spelletjesuur als ik het goed heb. Vrijdag heb je keus.
Laatst bijgewerkt door MCos op 21-01-16 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Eline_S_S

Re: instructieweken 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 18:47

Ik moet eerlijk zijn, ik heb een hekel aan de sfeer bij de knhs weken. Dan heb ik het natuurlijk lang niet over alle mensen, dus voel je niet aangesproken oid. Mijn vriendin is afgestoten door bijna de hele groep, omdat ze met haar leasepaard kwam. Hoezo kom je hier met een huurpaard? Ed. Ook een meisje die nog geen wedstrijden rijdt met "je moet hier niet heen als je van een manege komt" ed. Nou staat mijn paard op een koeienstal dus dat was al helemaal verschrikkelijk.
Ik zelf ga naar les chevaux. Daar zijn ook leerzame instructieweken van wat ik zo hoor :)

noalouise97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:52

Eline_S_S schreef:
Ik moet eerlijk zijn, ik heb een hekel aan de sfeer bij de knhs weken. Dan heb ik het natuurlijk lang niet over alle mensen, dus voel je niet aangesproken oid. Mijn vriendin is afgestoten door bijna de hele groep, omdat ze met haar leasepaard kwam. Hoezo kom je hier met een huurpaard? Ed. Ook een meisje die nog geen wedstrijden rijdt met "je moet hier niet heen als je van een manege komt" ed. Nou staat mijn paard op een koeienstal dus dat was al helemaal verschrikkelijk.
Ik zelf ga naar les chevaux. Daar zijn ook leerzame instructieweken van wat ik zo hoor :)

Ja snap ik, mijn vriendin en ik dachten dat ook al. je hebt altijd van die rijke "verwende" tutjes die van alles het duurste krijgen en daarover opscheppen. ik kom ook gewoon met mijn leasepony en daar is helemaal niks raar aan want niet iedereen heeft rijke ouders of genoeg geld om een eigenpaard te kopen.wat maakt dat nou uit, het gaat gewoon om de lol die je met je pony hebt. Ik ben zelf meer iemand die snel vrienden maakt dus dat komt (hopelijk) wel goed. en ik ga zoizo ook samen met een vriendin van mij dus dat is zoizo wel gezelliger dan.

SMDR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:45

Begrijp ik het nou goed dat je in de allround week elke dag dressuur hebt en maar 1x in de hele week een spring of crossles hebt?

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:02

Weet iemand of je ook met bijvoorbeeld een haflinger aan Allround Paarden mee kan doen? Of is een groter paard wel zo handig?

CeruttiZ schreef:
Begrijp ik het nou goed dat je in de allround week elke dag dressuur hebt en maar 1x in de hele week een spring of crossles hebt?

Nee je hebt allebei, plus een buitenrit en een keer keuze.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:32

Ik hen jaren terug met een haf meegedaan en dat ging prima

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:40

Eline_S_S schreef:

Ik heb het eigenlijk helemaal niet zo ervaren, volgens mij waren er in de week dat ik er was ook mensen met een paard wat niet van hunzelf was, maar we hadden een ontzettend leuke en gezellige groep en of het nou een eigen paard is of niet, en of je nou de duurste spullen hebt of het goedkoopste, iedereen was eigenlijk wel een beetje met elkaar. Misschien had dit ook te maken met dat we in een week gingen buiten de vakanties om. Dus meer met ''ouderen'' waren in plaats van jeugd? Meeste waren wel 22+ dacht ik.

En de allround week kan prima met een haflinger! Haflingers kunnen juist heel allround zijn toch? Vorig jaar zat er ook een haflinger bij en die deed alles prima mee. Iedereen rijdt sowieso op zijn eigen niveau.

En bij de allround week heb je elke dag dressuur geloof ik, 1 springles, 1 crossles, 1 buitenrit en 1 keuze les.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:58

Ik zit er ook aan te denken om weer te gaan. Ben ondertussen al 4 keer geweest, maar de laatste 2 jaar niet meer. Nu met mijn nieuwe paard heb ik er wel weer zin in. Ik zou gaan in week 12B. MIjn paard is nog in opleiding tot eventingpaard haha, dus allround is nog niet zo verkeerd dacht ik zo.

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 19:08

Ik zat te kijken maar ik snap het niet helemaal. Ga je nou in de allround elke dag ook springen? Dit wil ik niet met mijn paard ivm met angst en blessures. Maar al wil je dan in de dressuur week moet je L1 zijn. Er is dus geen week waarin je alleen met dressuur bezig bent, zonder dat je L1 moet zijn?

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 19:19

LisaaSophie schreef:
Ik zat te kijken maar ik snap het niet helemaal. Ga je nou in de allround elke dag ook springen? Dit wil ik niet met mijn paard ivm met angst en blessures. Maar al wil je dan in de dressuur week moet je L1 zijn. Er is dus geen week waarin je alleen met dressuur bezig bent, zonder dat je L1 moet zijn?

Je hebt elke dag een dressuur les bij de allround week, je hebt 1 springles, 1 crossles en 1 buitenrit en de laatste dag een keuze les.
Je kan eventueel onderling ook ruilen.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 19:25

LisaaSophie schreef:

op naar de top is ook gericht op dressuur maar dan zonder niveau. Maar deze is natuurlijk maar 3 dagen

TaraNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:02

JuliaKamm schreef:
noalouise97 schreef:
ik wil dit jaar voor het eerst met mijn pony naar de knhs instructieweken gaan. alleen ik zit nog te twijfelen of ik dan allround of eventing zou doen.. want hoorde dat je bij de allround niet zoveel leert ofzo?? maar ik hoorde ook dat het programma van beide eigenlijk bijna hetzelfde is dus daarom twijfel ik want het prijsverschil is wel erg groot namelijk :o zijn er al mensen die naar week 8A / 11A / 12A willen gaan ? ;)

Ik wil naar week 8A!

Ik ga naar 11A! :D

TaraNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:09

Hey, ik ga dit jaar naar instructieweek 11A, wie gaat er ook? :D

noalouise97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 00:25

TaraNM schreef:
Hey, ik ga dit jaar naar instructieweek 11A, wie gaat er ook? :D

Als het lukt ga ik ook!

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 01:13

Ik wil ook gaan. Ik ben nog nooit geweest maar van de groep verwacht ik niet veel haha.
Ik rij een A pony (waar ik trouwens wel op pas ;) ) van iemand anders. En ik ga echt voor het leren, niet voor de mensen die gaan. Ik wil in week 08A of week 10. Ik weet het nog niet. Ik ga trouwens wel bellen met de KNHS of het mogelijk is dat ik met deze pony mee kan doen, want ze is natuurlijk wel een stuk kleiner dan de rest. :D verder is het een toppony die leuk kan lopen, maar ze geeft het niet cadeau :D

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 01:28

Ik ga mij opgeven voor week vier en anders week acht. Ik ga puur om te leren en lekker even niks anders als met mijn paard bezig te zijn, de rest is bijzaak

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 05:53

Ik ben gaan twijfelen en toch gekozen om van de zomer naar Drachten te gaan. Wat kleinschaliger en gevoelsmatig wat gemoedelijker

noalouise97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:02

paardjes123 schreef:
Ik ben gaan twijfelen en toch gekozen om van de zomer naar Drachten te gaan. Wat kleinschaliger en gevoelsmatig wat gemoedelijker

welke manege is dat ? en wat ga je daar allemaal doen ? ik twijfel ook nog of ik bij de knhs wil..

Scarpati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 13:29

Ik had dit topic ook niet aangemaakt om alleen maar over de KNHS instructieweken te praten maar ook over andere weken.
Dus als er tips zijn hoor ik ze ook graag!

SMDR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:40

Na lang twijfelen heb ik mij ook opgegeven voor paard en ruiter instructieweken in Drachten.
Dit omdat je hier wel springgericht kan trainen en dat kan bij de knhs niet vind ik persoonlijk. Ja dan moet je naar de eventing week maar dat wil ik dan ook niet, omdat ik daar geen ervaring mee heb. De allround week vind ik meer een dressuur week met die ene keer spring of crossles.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:57

Zou dan wel van te voren even polsen of er daadwerkelijk meer springruiters aanwezig zijn Cerrutiz. Ik was vorig jaar de enige en heb hierdoor niet alle springlessen kunnen rijden die ik wilde aangezien ik dan de enige was...

SMDR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:27

Oh bedankt voor het zeggen!

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:03

esther_ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 15:35

Hoi bokkers
Ik ga naar week 8a of 10. Wie gaat er ook naar een van deze weken. Ik ben 15 jaar en mijn pony is een 5 jarige e-pony. Tot nu toe ben ik alleen dus ik wil graag nieuwe mensen ontmoeten.
Wie doet er mee bij de alround pony's week 8a of 10