Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Daphaan schreef:Bonita_Bon schreef:
Wij verschillen van mening. Dat betekend niet dat de mijne onzin is
en Lindamusters, als ze geen commentaar had gewild maar alleen 'oeeeh wat knap', had ze het wellicht niet op bokt moeten zetten. (dit is geen aanval op ts,maar even een statement over dat er alleen applaus te horen mag zijn en nooit een kritische noot) Overigens krijgt ze van meerdere mensen heel netjes onderbouwd commentaar en niemand brand haar of haar paard af. Wel vallen er een aantal zaken op (ook voor degenen die het niveau wel rijden)
Ik heb het inderdaad hier geplaatst omdat ik niet zozeer rijtechnisch commentaar zoek, dat krijg ik wekelijks in de les. Wel wilde ik een voor mij bijzonder moment delen.
Dat ik niet ben afgebrand en dat het commentaar netjes is onderbouwd vind ik her en der heel soepel gezien
Om in te gaan op het 'indekken': als jij commentaar mag geven op mijn rijden, mag ik daarop reageren. Ik ken de verschillen tussen mijn gereden proeven en deze kurapplaus zoek ik niet op bokt, dat kreeg ik gisteren van het publiek
Bonita_Bon schreef:Alice13 schreef:Wat een onzin, die bak is ook gewoon klein v een ZZ proef! Niks indekken hoor ik snap het wel eerste keer kür kleine bak muziek paard net niet zoals anders. Dat is geen indekken dat is gewoon eerlijk zeggen hoe het is.
Ts vraagt hier niet om een beoordeling, ze deelt een leer moment met ons!
Wij verschillen van mening. Dat betekend niet dat de mijne onzin is
dan had je er ik vind voor moeten zetten xyzutu2 schreef:Als je hiermee hoog scoort, dan laat je blijkbaar precies zien wat de jury wil zien en dat is sowieso knap als je dat zo goed kunt inschatten.
Waar ik en een hoop (waarschijnlijk klassieker geschoolde) Bokkers denk ik vooral verbaasd over zijn is dat jurlyleden dit plaatje blijkbaar écht willen zien, ook al komt deze manier van rijden totaal niet overeen met het boekje dat ze claimen te gebruiken bij de beoordeling van een proef.
Dat heeft dus minder met jou te maken, en meer met dat dit dus écht de stand van zaken is binnen de moderne sportdressuur, en het moderne jury-ideaal dus mijlenver verwijderd is geraakt van de klassieke dressuur zoals die in de regels vastgelegd is. Dat is best wel shocking.
Ik ben het inderdaad eens wat mensen hiervoor al hebben gezegd. Ik vind persoonlijk dat het neusje er soms wat meer uit mag, hij komt wel eens achter de lood lijn en hij valt op de voorhand. LBLGypsyCobs schreef:xyzutu2 schreef:Als je hiermee hoog scoort, dan laat je blijkbaar precies zien wat de jury wil zien en dat is sowieso knap als je dat zo goed kunt inschatten.
Waar ik en een hoop (waarschijnlijk klassieker geschoolde) Bokkers denk ik vooral verbaasd over zijn is dat jurlyleden dit plaatje blijkbaar écht willen zien, ook al komt deze manier van rijden totaal niet overeen met het boekje dat ze claimen te gebruiken bij de beoordeling van een proef.
Dat heeft dus minder met jou te maken, en meer met dat dit dus écht de stand van zaken is binnen de moderne sportdressuur, en het moderne jury-ideaal dus mijlenver verwijderd is geraakt van de klassieke dressuur zoals die in de regels vastgelegd is. Dat is best wel shocking.
Bovenstaande is wat ook door mijn hoofd schoot toen ik het filmpje zag.
Kan prima dat het een springpaard is, jij griep hebt en de bak formaat postzegel heeft.
Maar om een proef op dit niveau te rijden is het belangrijk dat de basis in orde is.
Als de basis is orde is en het zit op andere vlakken even tegen, dan kun je nog steeds laten zien wat het niveau vraagt, hoogstens wat minder netjes als op een goede dag.
Nu zie ik tactfouten, een paard wat kort in de hals is en achter LL loopt en op de voorhand valt.
Dit is overigens geen aanval op jou TS, je rijdt je punten en je wordt beloond voor wat je laat zien.
Maar het is, zoals hierboven al genoemd, niet zoals dressuur volgens het boekje beschreven wordt.
lezen wat voor proef dit is, wat ik er zelf van vind kan een boel verklaren. Het is terug te vinden in de openingspost en de latere reacties.

Tieneke schreef:Ts, ik kan me voorstellen dat dit voor jou een speciaal en emotioneel moment was. Wat de reacties ook zijn en of ze nu terecht zijn of niet, laat dat je gevoel van dat moment niet afnemen of overschaduwen.
Als ik jou was, was ik nog voor het groeten al aan het janken. Dus ik vind het sowieso al knap dat je dit gereden hebt.

Daphaan schreef:Tieneke schreef:Ts, ik kan me voorstellen dat dit voor jou een speciaal en emotioneel moment was. Wat de reacties ook zijn en of ze nu terecht zijn of niet, laat dat je gevoel van dat moment niet afnemen of overschaduwen.
Als ik jou was, was ik nog voor het groeten al aan het janken. Dus ik vind het sowieso al knap dat je dit gereden hebt.
Dankjewel!
ik heb ook even moeten slikken voor de ac-lijn
_xrose schreef:Ik snap ook wel dat dit een heel emotioneel moment voor je moet zijn geweest en daar heb ik alle begrip voor. Maar je weet ook waar je dit topic neerzet en dat je er commentaar op gaat krijgen. En ja, sommige bokkers komen heel bot over, maar ik denk dat je het beter kunt zien als goed bedoelt commentaar dat op een lompe manier is overgebracht. De meeste die hier reageren nemen toch de moeite om je te vertellen waar eventuele verbeter punten liggen en niet met de gedachte om je eens lekker onderuit te halen.
Ik zou alle tips gewoon lekker mee nemen in je trainingen, er zijn namelijk altijd verbeter punten en verder gewoon lekker trots zijn op wat je in deze proef bereikt hebt en na genieten van het moment.
ja hij is echt mijn alles en gaat ook nooit meer weg! Ik vond het zelf ook wel orgineel
en ik hou van de serie. Heerlijk, zijn hokage motivatie bij het trainen