Ik snap dat je verliefd op ze wordt, want op de foto's zijn het echt geweldige beesten.
Bij dat continu inwisselen van paarden kun je je vraagtekens zetten, helaas gebeurt dat veel te vaak met een gewoontedier als een paard, maar wat mij vooral shockeert is:
- Kyano: geboren op 3 juni, wegverhuisd op 23 oktober
- Bibi van Tinkerstal de Gorterstraat: geboren in juni een aantal dagen na Kyano, naar TS verhuisd op 23 oktober, 31 oktober weer wegverhuisd naar een nieuwe stal
Worden die veulens echt op 4,5 maand oud bij hun moeders weggehaald??
Dat zou voor mij alleen al een reden zijn om nooit bij Tinkerstal de Gorterstraat naar een paard te kijken. Een slechtere start kun je een paard niet geven, helemaal als je zo'n te vroeg afgespeend veulen vervolgens twee weken later weer doorverhuist. Dat heeft niets meer te maken met paardenliefde of 'het beste plekje' voor een veulen vinden; de enige plek voor een veulen is in de eerst zes maanden namelijk aan de uier van de moeder. Nergens anders.
Dat sommigen ervoor kiezen om een paard op 5,5 maand af te spenen is al jammer, maar 4,5 is echt te absurd voor woorden als je het over paardenliefde hebt. Dat alleen al zet alle andere verkopen 'uit liefde voor het paard' in een heel donker daglicht.