Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Gentlegiant schreef:tjady schreef:Wat een drama altijd weer die koliek. Is opname in kliniek geen optie? Als bij mijn paarden de eerste behandeling niet aanslaat, dan breng ik ze gelijk naar de kliniek. Daar is toch meer materiaal en mogelijkheden aanwezig dan bij thuis behandeling.
Heel veel sterkte.
Helaas niet
Total is een apart paard wat heel snel kan omslaan zeker als hij zich niet goed voelt
Het is een stresserd en een enorme binnenvetter
En zeker in een onbekende nieuwe "thuis" situatie
Hij wilt mannelijke artsen nog wel eens graag het licht uit de ogen slaan (heeft hij 2j terug gedaan toen hij al helemaal plat gespoten was) als het hem niet zint of pijn doet
Daarbij is hij heel stress gevoelig en trailer laden zelf is al een ramp... En zorgt voor nog meer onnodige stress
Ze kunnen in de kliniek niet veel meer doen dan hier thuis t enigste verschil is dat er 24/7 artsen rond lopen
En thuis zal hij zich toch lekkerder voelen als op een vreemde plek
Wij hebben een uiterst kundige paarden arts en vanavond heeft een andere (vrouwelijke arts) dienst. Deze vrouw kent onze paarden ook en dat vind ik zelf wel prettig.
Uiteraard is dit niet zomaar een besluit we hebben het wel overwogen maar in samen spraak met de kliniek, huidig behandelend arts en mensen die hem goed kennen hebben we besloten om het allemaal thuis te doen. Uiteraard onder strenge toezicht van een bepaalt aantal mensen zelf ben ik z'n 16/18 uur op stal op t moment en die overige uren probeer ik wat te slapen en past er iemand anders op hem
Er waren gister verschillende mensen (die hem niet kennen of een keer gezien hebben) "boos" op me dat ik m niet na de kliniek bracht.
Tja dan voel je, je poedersuiker want je doet alles wat binnen je macht ligt en blijkbaar is dat voor sommige nog niet genoeg
Heb d'r na het overleg ook niet meer aan gedacht om m na de kliniek te brengen want dat is voor Total gewoon niet mogelijk
Normaal twijfel ik daar overigens geen seconde aanen ga vrij snel na de kliniek en de dierenarts is ook wel eens hier geweest terwijl het niet "nodig" was
Geld speelt hier totaal geen rol in![]()
Godzijdank hoeven we daar geen rekening mee te houden
geerke schreef:wat fijn dat het iets beter gaat!Jee,wat ziet hij er ziek uit zeg op die foto's!![]()
Misschien heb ik er overheen gelezen...heeft hij wel een infuus gehad,aangezien hij uitgedroogd was?
Beetje vreemde vraag,maar je ontwormd gewoon?Of met mestonderzoek?