Na 1 a 2 jaar weer een paard onder me kont

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

veerle_1001

Re: Na 1 a 2 jaar weer een paard onder me kont

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 11:49

TS, goed bezig! lastig om te gaan met commentaar, omdat je niet in het perfecte plaatje past volgens de meeste. Goed dat je toch gefilterd hebt waar je wat mee kunt en dit al toepast.
Wellicht handig om van mensen in je omgeving hulp te vragen met rijden?
Zet m op! en blijf plezier houden voor jou en het paard!

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 11:56

xFriesiaNx schreef:
meggiemeg schreef:
Veel plezier met de paarden TS, vind het knap hoe je met de commentaren omgaat, erg positief!

Nou zo positief zie ik het niet in.
Met andere woorden ik ben dus gwn te dik... ik ben al verschrikkelijk onzeker al had ik geweten dat je hier afgekraakt word had ik nooit een account aangemaakt.

Waarom zie je dit als afkraken ? Wat ik tot nu toe heb gelezen is alleen maar positief en opbouwend commentaar. En ja je bent te dik, maar dat weet je zelf ook, je geeft aan dat je al 15 kilo afgevallen bent. En gewicht en helemaal dikke benen heeft gigantisch veel invloed op je rijden, dat heb ik zelf ervaren. Je zit op een klein paard op een te klein zadel wat waarschijnlijk niet te klein zou zijn als je meer zou afvallen en daar ben je mee bezig. Mijn respect heb je.
Laatst bijgewerkt door hahahatsjoe op 27-12-15 12:04, in het totaal 3 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 11:59

Welkom op Bokt TS.

Wat heb je een leuk paard onder je kont en wat dapper dat je notabene op een hengst het rijden weer op gaat pakken.

Je hebt al tips gehad, die ik dus niet ga herhalen.

Ik kan me voorstellen na al die jaren dat je ietwat gespannen op je paard weer zit. Ik vind het dan ook dapper van je dat je op een paard dat je niet kent dit avontuur toch weer aangaat. :j
Mijn tip zou zijn, probeer het spannende gevoel van je af te laten glijden. Eventueel door een liedje te zingen, however. Ga plezier maken met je paard. Als jij je kunt ontspannen in je hele lijf en plezier maakt dan zul je vanzelf je paard van voren meer ruimte geven, want op sommige foto's zie je dat hij wel met zijn koppie naar buiten kan komen en op sommige foto's zie je dat hij achter de teugel kruipt. Dat laatste kan een gevolg zijn van spanning waardoor je misschien in je armen en/ of handen te streng bent. Een Fries heeft vaak al eens de neiging om zich te veel op te krullen, dus probeer nu je een nieuwe toon gaat zetten met hem om hem voor de ruimte te geven zodat hij niet zich op gaat krullen.

Ik vind dat je een mooi paard hebt. Misschien kun je op stal een zadel van iemand lenen, die wat beter zit, want een nieuw zadel is ook al weer zo wat voor de eigenaar?

xFriesiaNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 18:06

pien_2010 schreef:
Welkom op Bokt TS.

Wat heb je een leuk paard onder je kont en wat dapper dat je notabene op een hengst het rijden weer op gaat pakken.

Je hebt al tips gehad, die ik dus niet ga herhalen.

Ik kan me voorstellen na al die jaren dat je ietwat gespannen op je paard weer zit. Ik vind het dan ook dapper van je dat je op een paard dat je niet kent dit avontuur toch weer aangaat. :j
Mijn tip zou zijn, probeer het spannende gevoel van je af te laten glijden. Eventueel door een liedje te zingen, however. Ga plezier maken met je paard. Als jij je kunt ontspannen in je hele lijf en plezier maakt dan zul je vanzelf je paard van voren meer ruimte geven, want op sommige foto's zie je dat hij wel met zijn koppie naar buiten kan komen en op sommige foto's zie je dat hij achter de teugel kruipt. Dat laatste kan een gevolg zijn van spanning waardoor je misschien in je armen en/ of handen te streng bent. Een Fries heeft vaak al eens de neiging om zich te veel op te krullen, dus probeer nu je een nieuwe toon gaat zetten met hem om hem voor de ruimte te geven zodat hij niet zich op gaat krullen.

Ik vind dat je een mooi paard hebt. Misschien kun je op stal een zadel van iemand lenen, die wat beter zit, want een nieuw zadel is ook al weer zo wat voor de eigenaar?

Heb de tip die hier gegeven zijn opgevolgd en hem wat meer ruimte gegeven, en hij loopt nu mooi laag met zijn hoofd. Af en toe gooit hij zijn hoofd weer ff omhoog maar loopt daarna wel weer netjes.
Helaas kan ik van niemand anders een zadel lenen aangezien ze bij iemand aan huis staan en er verder geen andere mensen zijn.
Ben nu ook wat strenger aan het afvallen en ben in de tussen tijd alweer 2 kilo kwijt sinds ik ze rij dus ik ben goed opweg.
Morgen ga ik een van de andere rijden, een stuk frisser paard dus vind dat wel erg spannend.
Op deze stap ik nu zonder spanning op want ken hem nu wat beter en doe gewoon net of het een ruin is, was de eerste paar keer gewoon even spannend aangezien ik al een hele tijd niet meer gereden had en dan ineens op een hengst stap, ook zijn ze pas 4 jaar en pas een half jaartje/jaar onder het zadel (kwam ik gister achter dacht dat ze ouder waren). Als ik dat van te voren al wist had ik het denk nog spannender geweest voor me.
Helaas heb ik al jaren erge last van mijn rug en zit het al een hele tijd vast door stress.
Maar zo te voelen is mijn houding al vooruit gegaan aangezien ik verschrikkelijk spierpijn heb in mijn kuiten en rug.
Heb vandaag ook me rug laten masseren zodat alles weer een beetje los komt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 18:18

Klinkt goed!! Lastig je rug. Daarmee sterkte. Ook met een lijf dat het niet goed doet kun je ver komen, waar ik zelf het goede voorbeeld voor ben, dus goed dat je jezelf daardoor niet laat ontmoedigen.
Doe maar rustig aan met afvallen, want teveel ineens is nooit goed en de paarden zijn nu ook weer niet van marsepein. Je bent gewoon goed en kritisch bezig en dat is alleen maar leuk en goed.

xFriesiaNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 18:24

pien_2010 schreef:
Klinkt goed!! Lastig je rug. Daarmee sterkte. Ook met een lijf dat het niet goed doet kun je ver komen, waar ik zelf het goede voorbeeld voor ben, dus goed dat je jezelf daardoor niet laat ontmoedigen.
Doe maar rustig aan met afvallen, want teveel ineens is nooit goed en de paarden zijn nu ook weer niet van marsepein. Je bent gewoon goed en kritisch bezig en dat is alleen maar leuk en goed.

Een paar jaar geleden woog ik nog mooi 55/60 kilo, maar doordat ik nu al 3 jaar thuis zit zijn de kilo's eraan gevlogen.
Ben blij dat ik nu eindelijk weer wat om handen heb en weer iets heb om naartoe te werken.
Hoop dat ik over een tijdje me oude figuurtje weer terug heb, heb nog foto's van hoe ik er toen uitzag en telkens als ik die terug krijg raak ik weer gemotiveerd om dat weer terug te krijgen.

Benoite

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 19:01

Goed bezig TS, het kan nooit honderd procent zijn. Als jullie maar plezier hebben dat is heel belangrijk, de rest komt (zadel, houding, afvallen, spieren etc) vanzelf!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 20:18

Goed dat je streng afvalt! Maar mag ik vragen waarom je dan niet even wacht met rijden voor je nog meer kwijt bent?
Ondertussen kan je b.v ook longeren of ander grondwerk?
Zeker bij die jonge paarden, de rug schijven zijn nog niet eens gesloten en dan al wat te zwaar gewicht lijkt me niet goed voor de rug ;)

angelabailey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 22:25

Ziet er goed uit hoor zeker weer voor een eerste keer.
Sommige commentaar moet je gewoon naast je neer leggen. Als je geen maat 34 hebt hier op bokt ben je al te dik en kan je beter niet meer op een paard gaan zitten. Het zadel is misschien niet ideaal maar dik ben je zeker niet. Paarden zijn echt niet van suiker. Laat je niet ontmoedigen door sommigen hier en ga vooral zo door!!!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 22:30

angelabailey schreef:
Sommige commentaar moet je gewoon naast je neer leggen. Als je geen maat 34 hebt hier op bokt ben je al te dik en kan je beter niet meer op een paard gaan zitten. Het zadel is misschien niet ideaal maar dik ben je zeker niet. Paarden zijn echt niet van suiker. Laat je niet ontmoedigen door sommigen hier en ga vooral zo door!!!

Sorry, na maat 34? Ik hoop dat je een sarcastische opmerking maakte?

TS is duidelijk wat aan de zwaardere kant, paard wordt natuurlijk niet geplet, niemand zegt ook zulke dingen in dit topic. Alleen dat TS haar gewicht in de weg kan zitten voor een goeie houding. En daar ben ik het helemaal mee eens.

Ik vind dat bokt nog erg netjes reageert, op misschien een paar mensen na. Ik heb vele malen ergere reacties gehad en nu ik naar bepaalde reacties heb geluisterd en sommige juist niet is mijn houding zoveel beter. Je moet gewoon de juiste tips uit de comments halen.

Helemaal niemand wilt TS beledigen maar we kunnen niet de waarheid achter een roze wolkje verschuiven, dat is oneerlijk.

Gewoon door blijven trainen, vliegen de kilo's eraf en verbeter jij vanzelf je houding.

angelabailey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 23:28

AlwaysH schreef:
angelabailey schreef:

Sorry, na maat 34? Ik hoop dat je een sarcastische opmerking maakte?

TS is duidelijk wat aan de zwaardere kant, paard wordt natuurlijk niet geplet, niemand zegt ook zulke dingen in dit topic. Alleen dat TS haar gewicht in de weg kan zitten voor een goeie houding. En daar ben ik het helemaal mee eens.

Ik vind dat bokt nog erg netjes reageert, op misschien een paar mensen na. Ik heb vele malen ergere reacties gehad en nu ik naar bepaalde reacties heb geluisterd en sommige juist niet is mijn houding zoveel beter. Je moet gewoon de juiste tips uit de comments halen.

Helemaal niemand wilt TS beledigen maar we kunnen niet de waarheid achter een roze wolkje verschuiven, dat is oneerlijk.

Gewoon door blijven trainen, vliegen de kilo's eraf en verbeter jij vanzelf je houding.

Het gaat hier alleen maar om gewicht. Natuurlijk kan iemand dat in de weg zitten maar ik zie op deze foto's niet iemand die ernstig overgewicht heeft. Wel iemand die misschien niet in het fijnste zadel zit en nog erg onzeker op haar paard zit. Wat logisch is want het is voor een hele poos geleden dat ze gereden heeft. Als ze het gevoel weer te pakken heeft en een beter passend zadel zal dat haar houding ook al vele maten verbeteren.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 23:29

Ja dat dnek ik ook. Maar jij gaat er nu vanuit dat iedereen TS dik noemt?
Nee ze heeft inderdaad niet dezelfde maat als mij maar er zijn prima paarden die haar kunnen dragen. Elk paard kan haar dragen alleen zal haar gewicht en figuur daarvoor wel een grote rol in meespelen.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 00:47

Volgens mij heeft TS wel duidelijk gemaakt dat ze bezig is met afvallen en ik kan me voorstellen dat ze begrijpt dat rijtechnische zaken na het afvallen dan makkelijker worden. Wat is de tegevoegde waarde om hierover door te gaan?

Ts: is het je doel om (weer) te leren paardrijden of om het paard te trainen? Ik denk zelf dat dat punt 1 is en ik denk dat les dan het beste advies is. Je gaf aan hier geen financiele middelen voor te hebben, maar is er een vriendin of kennis in de paardenomgeving die je kan helpen?
Ik denk dat zitles super waardevol is. Paard aan de longe en jij kan je focussen op je zit.
Dat je nu spierpijn hebt wil niet gelijk zeggen dat je ook de juiste spieren traint ;) er worden nu spieren gebruikt die je normaliter niet gebruikt en dat voel je nu.
Je zou je eens kunnen verdiepen in ruiterfitheid. Hier is tegenwoordig heel veel over te vinden en bevordert je zit. Denk bijv aan het trainen van je buikspieren en daarbij rugspieren. Deze ondersteunen je naar een onafhankelijke zit toe. Zelf in balans blijven zitten en met het paard mee kunne bewegen.

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 01:39

Oké de meeste op merkingen zijn gemaakt ts het komt allemaal goed gun jezelf ook wat tijd en morgen met die frisse hengst haal diep adem en ga anders voor het rijden even longeren zodat hij alvast wat energie kwijt is en jij erna rustig kan wennen met rijden en vooral aan het relaxen en genieten kan werken veder vindt ik dat je top bezig bent

Dan misschien echt de domste vraag ter wereld maar wat is het drama van hengsten afgezien dat ze soms naar reageren op merrie's want de hengsten die ik heb gereden waren allemaal heel chil zeker in vergelijking met de horror verhalen die soms langs komen....