Het "We ride 4 pink" event in de Loonse & Drunense Duinen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 09:06

_helga_ schreef:
Iedereen is op de hoogte gesteld nadat er contact is geweest met pinkribbon en ze samen tot een oplossing zijn gekomen.

Wat had je van te voren willen horen dan?

na meer dan 2 maanden... al meer dan 2 maanden is al dat geld.... waar?! En nu moeten we maar op de mooie blauwe ogen geloven dat het wel bij pink ribbon terrecht zal komen? Waaromen zouden sponsors en sponsorrijders dat nog geloven? Want ipv dat er een bericht stond van ''het geld ís nu overgemaakt'', stond er het wórdt overgemaakt. Waarom ís het niet nu overgemaakt dan? Waar is dat geld? Is het weg? Is het uitgegeven?

Ik snap beter dan de meeste mensen dan persoonlijke situaties behoorlijk naar kunnen zijn en behoorlijk wat roet in het eten kunnen gooien en behoorlijk wat invloed kunnen hebben in je leven. Maar dat keurt dit niet goed. Mensen, diegene die geld hebben gegeven, weten niet waar nu hun geld is. En willen dat weten en willen weten dat het (NU) bij pink ribbon is/komt. Dadelijk zijn we weer 2 maanden verder. Ik snap wel dat dit bij de deelnemers niet goed valt.

Amaranth7

Re: Het "We ride 4 pink" event in de Loonse & Drunense Duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 09:58

Ik vind het ook een heel raar verhaal, dat nu de facebook is verwijderd schept ook geen vertrouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 10:05

Laat dit een wijze les zijn voor iedereen. Geef geen geld aan een 'organisatie' waar geen officiële instantie achter zit.

Je geeft een collecte aan de deur toch ook geen geld als ze niet van een officiële organisatie zijn?

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 10:14

Ik vind persoonlijk dat wanneer er privé iets gebeurd er een vangnet moet zijn.
Blijkbaar is dit niet goed van te voren doordacht.

Persoonlijk ging ik er van uit dat er een stichting of officiële instantie achter zat.
Want ik mag toch hopen dat er wel een apart rekeningnummer was?

En ook ik weet als de beste hoe een privé situatie je in beslag kan nemen, maar dan zorg je dat zoiets overgedragen wordt, het gaat niet over een €10,- ...

Hopelijk komt alles nog netjes op z'n pootjes terecht.. Want ik ben het eens met Amaranth7, een facebookpagina verwijderen na eerst een bericht gestuurd te hebben dat het geld nog bij Pink Ribbon terecht gaat komen (waarom wordt dat niet geregeld voordat er zo'n bericht naar buiten komt)...

Het is allemaal een beetje dubieus..

freakish1977Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 10:33

ze wordt overstroomd met hele gemene berichten, en ik begrijp dat de pagina even offline is gehaald, omdat er ook een boel mensen met moddergooien is begonnen, die helemaal de rit niet hebben gereden of iets gedoneerd hebben!

Het geld gaat komen waar het al had moeten zijn mocht er niet iets tussen gekomen zijn. Pinkribbon heeft met haar een goede afspraak gemaakt. En dat is ook te achterhalen, als je de betreffende instantie contacteert.

De andere organisator is ook niet zo onschuldig als ze doet overkomen.

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 11:03

Ook ik lees veel berichten hierover.
Ik kan het me wel voorstellen dat de pagina tijdelijk uit de lucht is gehaald.

Er is iets gebeurt wat is niet precies duidelijk. Maar ts neemt wel de verantwoordelijkheid ervoor.
En mensen kunnen het ook navragen bij pink ribbon.
Verder denk ik dat een ieder van de organisatie verantwoordelijkheid draagt en niet maar 1 persoon.

Ook mijn geld zit erin dus ik hoop ook dat het terecht komt.
Maar ik vind dat je beter kan vragen en netjes blijven.
Als boos worden.
Daarbij heeft ts behoorlijk wat publiciteit gehad hiervoor dus zou ze vooral zelf de dupe worden als hier iets mis gaat wat niet opgelost wordt.

Dat het misschien beter anders aangepakt had kunnen worden is een wijze les voor een volgende keer.

En voor alle deelnemers en sponsoren laten we wel zijn dat wij ook allemaal onze verantwoordelijkheid moeten nemen hierin.
En de keuze hadden om mee te doen aan iets zonder vereniging ofzo.
Blijft altijd een risico.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 11:23

Ik heb even contact gehad en een uitleg gekregen. Het was geen slimme zet maar het is me nu wel duidelijk.

Ik denk wel dat door het geheimzinnig en het verwijderen van de facebook pagina(wat ik wel kan begrijpen) er alleen maar meer speculaties van komen.

Lijkt mij het verstandigst als er toch een versie openbaar komt zodat de speculaties uit de wereld worden geholpen

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 17:50

XxDiandraxX schreef:
Ik heb even contact gehad en een uitleg gekregen. Het was geen slimme zet maar het is me nu wel duidelijk.

Ik denk wel dat door het geheimzinnig en het verwijderen van de facebook pagina(wat ik wel kan begrijpen) er alleen maar meer speculaties van komen.

Lijkt mij het verstandigst als er toch een versie openbaar komt zodat de speculaties uit de wereld worden geholpen

Hier ben ik het mee eens. Ik snap dat modder gooien op de Facebook pagina niet leuk is, maar nu is het verwijderd en dus gaat er daar geen duidelijkheid meer gegeven worden, terwijl merendeel van de deelnemers/sponsors op Facebook zit.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 19:36

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 19:43

Als het vertelde verhaal waar is, is het niet opzettelijk gebeurd. Ik snap overigens niet waarom het verhaal niet online mag. Het is niets ergs en verheldert alles..

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:04

Geryon schreef:
Als het vertelde verhaal waar is, is het niet opzettelijk gebeurd. Ik snap overigens niet waarom het verhaal niet online mag. Het is niets ergs en verheldert alles..

Klopt, en dat is waarom ik het zo raar vind dat de vorige Facebook is verwijderd en er nu dus nog geen duidelijkheid is. Maar goed, ik ga verder niet speculeren, hoop wel dat er snel duidelijkheid komt.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:19

Als er word gewezen op een privé situatie ga ik er enkel alleen ervan uit dat ze het geld geleend heeft voor iets privé of dat er beslag is geweest op de rekening omdat die privé was. Andere redenen vind ik sowieso geen excuus. Met interbankieren had het bedrag de volgende dag al bij pink ribbon moeten zijn

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 22:18

Niet de hele wereld hoeft te weten was er privé aan de hand is.
Er is in ieder geval géén misbruik gemaakt van het geld.
Dit meisje is er kapot van wat er gebeurd is. Dat de pagina offline is gehaald heeft ze puur gedaan omdat ze de zwartmakerij niet meer aankon. Ze wordt privé zelfs gestalkt en bedreigd.
Dit heeft niets te maken dat ze iets wil verbergen.

Het is helaas zo gebeurd, maar ze heeft gelukkig dit opgelost met pink ribbon zelf.
Voor de mensen die zeker willen weten dat het geld daar terecht komt, neem contact op met pink ribbon. Zij kunnen dit ook beamen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 22:21

Sorry maar ik vind het echt aanstellerij dat ze het niet gewoon zegt. Voorkomt ze al die zwartmakerij mee..

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 22:24

Grappig dat mensen zo ontzettend graag willen weten wat haar privé situatie is.
Het is opgelost. punt klaar uit. Hoef je haar niet voor zwart te maken, te bedreigen, te stalken of voor oplichter uit te maken.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 22:29

Nessa schreef:
Grappig dat mensen zo ontzettend graag willen weten wat haar privé situatie is.
Het is opgelost. punt klaar uit. Hoef je haar niet voor zwart te maken, te bedreigen, te stalken of voor oplichter uit te maken.

Ik wéét het al. Daarom vind ik het aanstellerij. Of het nou logisch of onlogisch is van de mensen die haar zwartmaken of de waarheid willen, het gebeurt! Als zij gewoon de waarheid naar buiten brengt is het klaar. Dat is wat we allemaal willen denk ik??

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 06:51

Weet je geryon ... aanstellerij of niet.
Ik ben iemand die het bewijs onder ogen heeft gezien.
Ik kan dus beamen dat het waar is.
Heb zelf diverse mensen ingelicht, maar als je ziet wat voor vuile reacties je terug krijgt?
Het heeft niet eens zin om de waarheid te vertellen want mensen hebben hun oordeel toch al.
Als je ziet wat ik naar mijn hoofd gesmeten heb gekregen is het niet mis.
Er is toen ook aangegeven dat je enkele mensen een pb mocht sturen voor het verhaal.
Maar niks is toch goed en ze smullen alleen van de zwart makerij.
Ze zien alleen voor ogen wat zij willen geloven dus wat dat betreft.
Daarbij, de andere organisator roept dat ze nooit meer iets kan organiseren onder die naam.
Waarom niet? Als die zelf heilig is is er toch niets aan de hand?
Vind het zelf persoonlijk allemaal wat dubieus

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 23:19

Is het nodig om in dit topic te blijven speculeren over de situatie?
Zoals ik het nu begrijp is er een oplossing en wordt deze uitgewerkt. Het lijkt mij het belangrijkste dat het geld uiteindelijk toch nog op de juiste plek terecht komt. Hoe de situatie gelopen is is voor alle partijen natuurlijk erg vervelend, maar laten we kijken naar de goede afloop in plaats van te blijven hangen in de gemaakte fouten.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 12:15

Precies. Het geld komt waar het hoort. Zoals ik op de fb al zei doe ik nog 300 euro op het eindbedrag, waar ik voor iedere zwartmakerij die ik nu nog tegenkom een euro afhaal. Eens kijken wat ik over 10 maanden mag betalen.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 12:44

Precies dat. Iedereen weet precies hoe het zit! Al die aannames en verwijzingen, maar een betrouwbare bron is er niet.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 14:21

Mooi initiatief! Ik ben ook benieuwd wat er van over blijft.

VeniVidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:50

Junia schreef:
Precies. Het geld komt waar het hoort. Zoals ik op de fb al zei doe ik nog 300 euro op het eindbedrag, waar ik voor iedere zwartmakerij die ik nu nog tegenkom een euro afhaal. Eens kijken wat ik over 10 maanden mag betalen.

Ik denk dat CL dit grotendeels aan zichzelf te danken heeft, ze reageert nergens op, ook niet als er prive berichten worden gestuurd.
Dat heeft te maken met verantwoording nemen, goede uitleg, ook al schaam je je.
Jij bent een vriendin van haar, ik vind het een super initiatief alleen had ik het zo over gemaakt, zonder de voorwaarden om haar er buiten te laten.
Als je dermate grote evenementen organiseert ga ik er vanuit dat je bevoegd en bekwaam bent, dit heeft zij zelf dus verkeerd ingeschat.
Waarom dan het woord aan anderen overlaten?
Een beslaglegging is altijd geruime tijd bekend, dat kunnen ze pas bij de rechter voor elkaar krijgen als de persoon in kwestie niet meewerkt aan al de aangeboden oplossingen.

Bij deze maak ik gewoon direct geld over naar Pink Ribbon ;) voor die euro die jij dan inhoud komt er meer voor terug.

Ik blijf bij het standpunt van mezelf en velen dat de situatie voorkomen had kunnen worden, en het erg raar, en met verschillende verhalen word geprobeerd uit te leggen.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:51

In ieder geval bedankt voor je donatie :) Trouwens, ik ben het zeker met je eens dat de situatie voorkomen had kunnen worden. Dat ontkent Cimmy ook niet. Het is in mijn ogen alleen echt mosterd na de maaltijd om erover bezig te blijven. Gedane zaken nemen geen keer en Cimmy heeft hier echt wel van geleerd. Ik vind het daarom absoluut onnodig om haar steeds weer te blijven kwetsen, wat sommige mensen helaas nodig vinden. Ik hoop daarom dat er van mijn 300 euro veel overblijft, zowel voor Pink Ribbon als voor het feit dat Cimmy dan minder sh!t over zich heen krijgt.

VeniVidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:03

Ik denk dat jij net zo goed als veel anderen weet dat het niet uit de lucht komt vallen :)
Het feit dat er een zadel, auto en dergelijke word aangeschaft roept bij mij grote vraagtekens op.
Ook dat er meerdere mensen bezig zijn met juridische procedures wil zeggen dat zij toch het 1 en het ander niet juist heeft aangepakt, zachtjes uitgedrukt.

Het spreekt voor jou veel dat je haar uit het kwade daglicht wil halen, maar ik vind dit niet de goede weg en krijg daar een raar gevoel bij. Dit voelt als chanteren, want iedereen gunt pink ribbon het geld.

Maar dat is mijn persoonlijke mening, evenals dat het zwijgen en de diverse verhalen van Cimmy bij mij verkeerd vallen.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:00

Als je Pink Ribbon het geld gunt, hou je ermee op mijn vriendin te kwetsen. Zo simpel is het.
Dat het je niet lekker zit, dat jij je zelf misschien gekwetst voelt etc. kan ik echt wel begrijpen. Ik ben heus de beroerdste niet. Zolang het allemaal netjes gebeurt ga ik ook echt niks van die donatie afhalen.

Maar echt die persoonlijke aanvallen en beschuldigen jegens haar -zoals suggereren dat ze een nieuwe auto heeft aangeschaft met het geld van Pink Ribbon - gaan mij echt te ver.

Als ik uiteindelijk ongelijk blijk te hebben gaat uiteraard de volledige 300 euro naar PR, zo ben ik dan ook wel weer. Alleen die onterechte berschuldigingen daar ben ik absoluut klaar mee.