Hinde trainen in de buitenbaan voor ons B-debuut

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:54

wat fijn dat je haar hebt kunnen behouden, jullie zijn een leuke combi!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:55

Voor een jong paard is het idd wel eens goed om de hals te laten strekken.
Maar constant voorwaarts neerwaarts willen rijden, daar creëer je enkel mee dat het paard uit elkaar valt, op de voorhand en dat de achterbenen stuwend gaan beginnen werken,ipv dragend.

Ik mag van mijn trainer ook wel eens halsstrekken, maar het grootste deel van de tijd moet ze op de juiste hoogte blijven. Zodra ze te laag zakt, blijft die achterhand achter.

Maar goed, misschien ieder zijn eigen mening daarover!

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 13:57

@ Betadine, we trainen nu ongeveer 2x in de week en 1x in de week doen we grondwerken of longeren. Afgelopen 3 weken heeft ze volledig rust gehad, om de periode geef ik haar een maand rust zodat ze gewoon de tijd heeft. Ik vind het vooral belangrijk dat ze in t koppie ook alles goed kan verwerken, daarom wisselen we ook veel af. Ik rijd ook lekker met haar buiten en af en toe draven we wat balkjes.

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 18:58

Wat een gaaf paard! En wat heb jij een geluk dat je haar alsnog kan houden... Jullie staan leuk bij elkaar. Succes alvast in januari *\o/*

Yenni

Re: Hinde trainen in de buitenbaan voor ons B-debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:42

Ahh daar is Hinde weer! Vind jullie een hele leuke combi!
Ik ga niets meer zeggen over hoe slecht enzovoort het wel niet is dat Hinde achter dd loodlijn loopt want daar weet ik alles van. Met mijn pony ben ik nu ook aan het schakelen en zelfs dit gaat nog niet van een leiden dakje. Naar voren rijden is nog een puntje bij ons. Maar dat jullie plezier hebben is het belangerijkste, en dat hebben jullie! Ik vind dat jammer dan sommige het meteen perfect willen zien. Ik vind jullie een hele leuke combinatie! Jullie komen er zeker wel met goede begeleiding die bij jullie beide past!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:45

Wat een heerlijk paard, lekker van genieten! Jullie zijn een prachtige combi.

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:47

Met jonge paarden kun je ook niks goed doen he :')

Ts ik vind jullie een supermooie combinatie, wat een onwijs mooie krachtige bewegingen maakt dat paard! Dat achter de loodlijn kruipen is ook niks geks, als je er goed aan werkt komt dan vanzelf goed :j ik wens jullie alvast heeel veel succes in de b, al denk ik dat jullie door gaan vliégen :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:55

Fijn he, mensen om je heen die beseffen dat wanneer even de bodem onder je bestaan weg valt en je dan ook nog je paard, dus doel en stuk ontspanning in je leven moet opgeven, dat die er dan voor je zijn. Veel succes in de toekomst, met je leven en met Hinde.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:56

Ik vind dit paard juist heel goed gereden. En ja er zijn wat verbeter punten, maar het is een jong paard. Weet je wat ik altijd heel storend vind.... Mensen die een paard met te lange teugel rijden en met paarden met de kop in de lucht, want ja het is jong paard... en ondertussen de rug kapot rijden. Soms lijken mensen wel eens te vergeten wat het doel nou eigenlijk is, of snappen niet wat aan de teugel rijden is... want gaat namelijk om de rug en niet om de hals (das een kadootje). Ik vind het er goed uit zien dit. Paard loopt redelijk door het lijf, en loopt soms wat te diep maar er is teminste contact. En dat te diep lopen gaat steeds beter straks. Want er moet toch eerst contact zijn voor je uit kan schuiven naar de goeie hoofd-hals houding.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 22:52

Lieve reacties! Ik heb fijne begeleiding gelukkig en Hinde krijgt alle tijd.

Lifebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 19:17

Wat ontzettend goed dat de mensen in je omgeving je zo hebben geholpen ermee. Zou toch vreselijk zijn als je dan ook je paard kwijtraakt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:41

Fijn paard! ziet er goed uit.

De discussie snap ik niet, iedereen doet het op zijn of haar manier die hun het beste lijkt. Wie zijn wij om te oordelen over een anders manier van rijden/verzorging? Over iedereen valt wel iets te zeggen want er is geen 1 manier die perfect is.
Laten we allemaal doen wat ons het beste lijkt voor ons paard en niet steeds wijzen naar een ander, ieder moet voor zich weten hoe zij hun paard trainen.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 21:56

Hele sjieke merrie! <3 Je rijdt haar netjes. Tips zijn al gegeven, toch? :D

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 18:08

Ja, ben ook ontzettend bij dat ik zulke fijne mensen om me heen heb! Bedankt voor de berichtjes. En inderdaad Especial, over elke rijstijl en verzorging valt iets te zeggen. Ik hoop dat ik het juiste doe voor Hinde, tot nu toe is ze vrolijk en gezond en doe ik m'n best, haha.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:29

Wat geweldig dat je haar hebt kunnen houden! De plaatjes zijn weer enorm genieten!
Ga lekker zo door, laat die azijnpissers in januari maar een poepie ruiken!! Je doet het hartstikke goed!

Ze moeten de mensen die echt verkeerd rijden eens ter verantwoording roepen.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:24

Leuk dat jullie toch een combinatie kunnen blijven!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 13:03

Wat blijft het toch een knapperd die Hinde! Ik ben ook met mijn 3 jarige langzaam richting de B aan het trainen, maar blijf me wel bewust van de leeftijd en rijd ook maar 2x per week 10 min, en rijd veel buiten gewoon lekker rechtuit over het zandpad, hier is hij 3 weken zadelmak, en probeer hem toch uit te nodigen meer lengte te pakken, nu kan hij dat super en durft met zijn neus over de grond te schuiven, hij loopt dan goed op zijn eigen benen en laat zijn rug los.
Afbeelding

Lessen doe ik nog niet, dat is veel te intensief. Ik denk dat je een bekwame ruiter bent en je weet waar je mee bezig bent, veel succes in de B! Ik ben medelijden met je concurrentie ;)

danielle_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:46

De locatie ziet er bekend uit, is in Zuid-Beijerland of niet?

Erg knap paard en je rijdt haar heel netjes!

Lisa_Phantom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:15

Mooi paard en fijn dat je hem kan blijven rijden! De grootste punten die mij opvallen heb je zelf al gezegd; jouw benen. De aanleuning van je paard verdiend ook nog aandacht voor dit moment! Succes met je debuut!

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 00:10

Wat fijn dat jullie een combinatie gaan blijven!
Hinde is echt een plaatje en ziet er fijn uit.
Op naar meer fototopics ;)

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 08:55

knap! mooie combinatie!

onawydouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 10:34

mooi duo

Nyx96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 16:21

Super netjes zeg
En idd iets langer je binnenbeen maar dat zei je zelf al haha echt een super combinatie verder zo :D *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 17:51

Haha wat een leuke reacties nog na zo'n tijd! Dankjewel :)

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 00:51

Sjiek paard! Ik vind dat je er netjes op zit. En wat een mooie rijbroek, welke is dat? :D