Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
De cavaletti staat er voor de afwisseling en dat ze op blijft letten op dr beentjes. Had niet verwacht dat ze hem echt als sprong zou beschouwen maar gewoon een normale galoppas eroverheen zou maken. Daarom hebben we hem ook maar 1 keer in galop gedaan
dit was niet helemaal de bedoeling namelijk.

Rindin schreef:Kijk, daar komt de aap uit de mouw... Als je DA zegt dat bewegen goed is, betekent dat niet per definitie dat je erop moet en dat ie aan het werk moet. Buiten lopen is ook beweging.
Sommige paarden met hko en KS kunnen nog wel gebruikt worden, maar ze zijn wel lager belastbaar. Dan moet je kijken hoever je kunt gaan. Als ze toch weer gaan kreupelen, dan moet je weer stappen terug doen.
In dit geval is de belasting hoger dan de belastbaarheid. Je paard is pijnlijk en geeft dat duidelijk aan.
Zoals ie nu is, is ie niet geschikt om op te gaan zitten.
. Sheran schreef:Rindin schreef:Kijk, daar komt de aap uit de mouw... Als je DA zegt dat bewegen goed is, betekent dat niet per definitie dat je erop moet en dat ie aan het werk moet. Buiten lopen is ook beweging.
Sommige paarden met hko en KS kunnen nog wel gebruikt worden, maar ze zijn wel lager belastbaar. Dan moet je kijken hoever je kunt gaan. Als ze toch weer gaan kreupelen, dan moet je weer stappen terug doen.
In dit geval is de belasting hoger dan de belastbaarheid. Je paard is pijnlijk en geeft dat duidelijk aan.
Zoals ie nu is, is ie niet geschikt om op te gaan zitten.
Voor KS is buiten lopen als enige beweging minder gunstig, bijgezet/longeerwerk wel.
We zitten er pas net weer op hoor.
Sheran schreef:Ik weet al dat ze aan beide voorbenen hko heeft. Daarom lat ik haar ook weer eens op de foto zetten. Ik laat wel regelmatig de hoefsmid kijken naar kreupelheid. De afgelopen periode dachten beide datapt het de hko was en ze adviseerden lichte beweging, waarna we veel onbelast gestapt hebben. Vorige keer weer groen licht gekregen.
Toch plaats ik ook graag eens een 'los' filmpje, kijken wat jullie daaraan zien. Intussen bel ik vandaag de kliniek voor de foto's. Dat ben ik al even van plan, maar ik had tijdelijk geen baan en dus geen geld voor zoiets groots.
Heeft je paard meer aan..... Sheran schreef:Hij komt niet op het land. Dat is funest voor zijn rug, en het wordt ook wel een erg dure grasmaaier dan Ook zij wordt daar niet echt gelukkig van. Op dierenartsadvies kan ik wel andere dingen gaan overwegen (ik hoorde ooit mennen voor paarden met KS) maar puur op het land... ik zie dat niet zo zitten. Kleine kans dat ze in dat geval daar ook 100% pijnvrij is
Rindin: vandaar de foto's.
Rindin schreef:Sheran schreef:Hij komt niet op het land. Dat is funest voor zijn rug, en het wordt ook wel een erg dure grasmaaier dan Ook zij wordt daar niet echt gelukkig van. Op dierenartsadvies kan ik wel andere dingen gaan overwegen (ik hoorde ooit mennen voor paarden met KS) maar puur op het land... ik zie dat niet zo zitten. Kleine kans dat ze in dat geval daar ook 100% pijnvrij is
Rindin: vandaar de foto's.
Leg mij eens uit waarom op het land staan funest voor zn rug is?
Met zn hoofd naar beneden staan is juist heel goed voor zn rug...