Mik traint hard voor het Z

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liedrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 23:22

Wat een super mooi paard en goed team zijn jullie zeg

Liedrie

Re: Mik traint hard voor het Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 23:22

Ziet eruit als een paard met veel pit en een die lekker hard kan gaan

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 08:44

Cinnepin schreef:
Ok nu echt mn laatste reactie. Even uitleggen wat ik nu exact bedoel.
Ik vind niet dat het paard er mishandeld uitziet of dat ik striemen zie etc. Dat bedoel ik ook helemaal niet.
Maar ik vind zoveel middelen gewoon erg veel. Stang en trens heb ik het sws niet op, maar ok. Maar als je ookal sporen draagt, waarom ook nog die zweep als je dus ookal die stang en trens erbij hebt.
Ik vind dat gewoon over de top. Het is de kunst imo om een paard zo te laten lopen vanuit gevoel en niet door allerlei hulp middelen, dan is het imo geen ruiterkunst meer.
Ik vind dat gewoon zonde!
Met ietsje minder lukt het ook vast wel :)

Zo nu staat het wat uitgebreider wat ik precies bedoel dus helemaal niet dat hij mishandeld wordt.

En nu nog eens de vraag: Wat doet dit er toe?
Wie zegt dat TS haar paard op enkel een trens niet kan rijden? Dat bepaal jij eventjes aan de hand van alleen deze foto's. Ga lekker een eigen topic starten over de onzin van vele hulpmiddelen. Vind je je medestanders en steek je je kop niet boven het maaiveld.

Heb je nu ook nog normale opbouwende kritiek voor TS?

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 08:46

Cinnepin schreef:
Ok nu echt mn laatste reactie. Even uitleggen wat ik nu exact bedoel.
Ik vind niet dat het paard er mishandeld uitziet of dat ik striemen zie etc. Dat bedoel ik ook helemaal niet.
Maar ik vind zoveel middelen gewoon erg veel. Stang en trens heb ik het sws niet op, maar ok. Maar als je ookal sporen draagt, waarom ook nog die zweep als je dus ookal die stang en trens erbij hebt.
Ik vind dat gewoon over de top. Het is de kunst imo om een paard zo te laten lopen vanuit gevoel en niet door allerlei hulp middelen, dan is het imo geen ruiterkunst meer.
Ik vind dat gewoon zonde!
Met ietsje minder lukt het ook vast wel :)

Zo nu staat het wat uitgebreider wat ik precies bedoel dus helemaal niet dat hij mishandeld wordt.

Ze rijd op deze manier dus deze reacties van je lijken me overbodig en onrelevant. Mag jij me uitleggen wat ze hieraan zou hebben als toevoegende kritiek?
Er staat ook als je gewoon zou kunnen lezen duidelijk in het topic dat ze vooral gewoon met trensje rijd

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 12:37

Joh ik snap wel wat ze bedoelt hoor.
Altijd afvragen "wat heb ik nu echt nodig aan middelen", less is more.
Echter zie ik fijne plaatjes dus maak me er verder niet "druk" om.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 12:55

Def schreef:
Mooi paard! Rijden ziet er vriendelijk uit!
Ik zou als tip nog mee kunnen geven let op je knieën en tenen, die staan op sommige foto's naar buiten.
Ik vind dat Cinnepin het nogal kort door de bocht brengt, maar onzin vind ik het niet. Ik denk dat het goed is als we ons blijven afvragen wat we nou echt nodig hebben tijdens het rijden. Ik zie bij dit paard geen verkeerd gebruik en ik geloof gelijk dat hij happy is.
Maar je bewust blijven van less is more is altijd goed.

Less is more kan ik me in vinden, maar juist met een spoortje kan je hele kleine signalen geven, kleiner en subtieler dan met je kuit, dus ik snap niet helemaal waarom een spoortje een hulpmiddel zou zijn wat - helemaal bij TS, want het ziet er superfijn uit - nodig is. Veel mensen hebben een verkeerd beeld van een spoortje, en gebruiken deze ook verkeerd. Een spoor dient als verfijning van je hulp, niet als hulpmiddel an sich.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 13:52

mylittlejoy schreef:
Def schreef:
Mooi paard! Rijden ziet er vriendelijk uit!
Ik zou als tip nog mee kunnen geven let op je knieën en tenen, die staan op sommige foto's naar buiten.
Ik vind dat Cinnepin het nogal kort door de bocht brengt, maar onzin vind ik het niet. Ik denk dat het goed is als we ons blijven afvragen wat we nou echt nodig hebben tijdens het rijden. Ik zie bij dit paard geen verkeerd gebruik en ik geloof gelijk dat hij happy is.
Maar je bewust blijven van less is more is altijd goed.

Less is more kan ik me in vinden, maar juist met een spoortje kan je hele kleine signalen geven, kleiner en subtieler dan met je kuit, dus ik snap niet helemaal waarom een spoortje een hulpmiddel zou zijn wat - helemaal bij TS, want het ziet er superfijn uit - nodig is. Veel mensen hebben een verkeerd beeld van een spoortje, en gebruiken deze ook verkeerd. Een spoor dient als verfijning van je hulp, niet als hulpmiddel an sich.

Klopt helemaal. Ik heb ook nooit gezegd dat het mij om het spoortje gaat?
Ik denk dat het belangrijk is om je te blijven afvragen waarom je bepaalde hulpmiddelen gebruikt. En als je daar voor jezelf een goede reden voor hebt is het wat mij betreft prima.
Nogmaals ik zie bij dit paard gewoon een happy paard en goede ruiter.
Er zijn genoeg mensen die niet eens weten waarom ze een stang en trens gebruiken maar het gewoon stoer vinden dat ze Z zijn en hem daarom hebben.
Datzelfde geldt voor sporen, zwepen, zadelbontjes, sloffen, hoedjes, longeerhulpmiddelen etc.
Ik vind het dus goed van Cinnepin dat zij het noemt, gewoon om bewust te blijven van less is more.
Hoe ze het brengt kan ik me dan weer niet zo in vinden, dat had ook anders gekund.

x_Kaat_x

Re: Mik traint hard voor het Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:22

jeetje zech... wat een commentaar allemaal? sporen zijn hier vanaf een bepaalde klasse zelfs verplicht? Stang en trens ook alleen die zweep niet maar die is nu eenmaal voor bepaalde correctie's enz. wel handig?
Het ziet er hier trouwens ook nog eens allemaal vriendelijk uit!

Ik vind het heel goed dat we ons afvragen waarom er zoveel 'hulpmiddelen' , maar doe dat dan in een ander topic en niet in het topic van TS? ;)

Smurflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 16:37

Leuke combinatie zijn jullie. Ik ben benieuwd naar jullie debuut!

Whoknows

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 16:46

Ik heb het niet echt op S&T, vind een trensje zoveel gaver op dit niveau.

Echter jullie zijn zeker niet onprettig om naar te kijken ! :D

Ps. wat is er met je bakafrastering gebeurd ? :o :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:53

x_Kaat_x schreef:
jeetje zech... wat een commentaar allemaal? sporen zijn hier vanaf een bepaalde klasse zelfs verplicht? Stang en trens ook alleen die zweep niet maar die is nu eenmaal voor bepaalde correctie's enz. wel handig?

Ik vind het heel goed dat we ons afvragen waarom er zoveel 'hulpmiddelen' , maar doe dat dan in een ander topic en niet in het topic van TS? ;)

_/-\o_

Inderdaad zeg, er is weinig rijtechnisch commentaar te plaatsen, dus gaan we maar een discussie over S&T houden, want daar vinden we wel wat van!

Aan de Bokker die ik heb gequote, in Nederland ben je niet meer verplicht om met sporen te rijden t/m GP wanneer je onder de vlag van de KNHS rijdt. Hetzelfde geldt voor S&T.
Zo te lezen is België nog niet zo ver. En dat vind ik helemaal geen ramp.

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 16:40

Tuurlijk is het hoe je rijdt met hulpmiddelen. Ik vind echter dat als je ze correct weet te gebruiken het vriendelijker is dan zonder. Je kunt immers veel kleinere hulpen geven. Maarja ik vind het niet echt de plek om hier een discussie over te gaan houden. ;)

Derest bedankt voor de (leuke) reacties!

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 17:39

Hele knappe, krachtige foto's!

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 11:29

Janine1990 schreef:
x_Kaat_x schreef:

_/-\o_

Inderdaad zeg, er is weinig rijtechnisch commentaar te plaatsen, dus gaan we maar een discussie over S&T houden, want daar vinden we wel wat van!

Aan de Bokker die ik heb gequote, in Nederland ben je niet meer verplicht om met sporen te rijden t/m GP wanneer je onder de vlag van de KNHS rijdt. Hetzelfde geldt voor S&T.
Zo te lezen is België nog niet zo ver. En dat vind ik helemaal geen ramp.

België loopt altijd een beetje (veel) achter hee :+ vooral kwa dressuur :j

Lisa_Phantom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:31

Leuke combi!