Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
elieneke_1 schreef:Al die commentaar hier!
Ik vind het fantastisch dat jij voor je paardje wilt afvallen! zouden meer mensen moeten doen!
Het enige dat ik wel zou willen zien is het meisje met een bodyprotector aan, maar niet iedereen heeft er zo eentje liggen
Ook vind ik dat het meisje vanvoor wel goed vast houd, maar hoe zou je zelf zijn? de eerste keer een pony zadelmak maken is spannend! daar ben je onzeker over en ben je misschien wel bang dat de pony gaat lopen en wil je wat controle hebben! wat volledig te verstaan is.
Ik vind dat Evi het super doet! en wat een leuke ervaring moet dit zijn voor haar!
Dat vast houden vanvoor gaat er wel uit eens ze hier vertrouwd mee is!
Alvast veel succes met jouw prachtige pony en het afvallen, ik ben er zeker van dat het jou gaat lukken!
Seventeen schreef:Ik vind het zeer, zeer onverantwoord van je dat je dit kind er op zet.
3 jaar rij ervaring is niet veel, ook niet als je op veel verschillende pony's hebt gereden en ook niet voor haar leeftijd.
Je bent verdorie bezig een pony zadelmak te maken!
En dan gaat het fout, dan laat je de longeerlijn ook los. Er zit een 12-jarig kind op, zonder bodyprotector! Wat notabene niet de kennis en ervaring heeft om de pony netjes tot een halt te krijgen. Wat had je gedaan als ze er af was gevallen en haar rug had gebroken? En zoals hiervoor al werd gezegd, in een rolstoel was beland? De longeerlijn laat je in zo'n geval nóóit los, en je zet een deel van de wei of bak af! Zodat 'ie niet zo makkelijk op de loop gaat, de gehele wei of bak door.
Alsjeblieft, besteed het uit voor het écht fout gaat en zet de pony ergens anders neer om hem professioneel in te laten rijden, en probeer het over een paar jaar weer, ik denk dat je jezelf gelukkig moet wensen met zo'n brave pony.
DuFien schreef:goed zo, bijt van je af
purny schreef:Ik heb net de filmpjes bekeken. Het laatste filmpje vind ik niet fijn gezien hij zowat naar beneden getrokken word. Ik weet niet anders dan dat je een paard ontspannen kan laten lopen vanaf het moment dat hij zelf ontspant.
Ik hoop ook dat wanneer je volgend jaar met hem aan de slag gaat ook gaat kijken naar een fatsoenlijk zadel want dan is hij ook weer gegroeid en zal het zadel zeker niet meer passen. En toch met een klein beetje proffessionele hulp, kan nooit kwaad
loveskiara schreef:We zijn niet direct bezig met nageeflijk rijden en helemaal niet met naar beneden trekken. Echter houden Evi en staleigenaresse wel teugels op contact, omdat hij anders alle kanten op slingerde en het liefst nog dicht op mij blijft plakken. Dit proberen we natuurlijk zo veel mogelijk met beenhulpen op te lossen, maar ook dat heeft hij moeten leren natuurlijk en daarom zijn de teugels zo op contact. Daar reageert Boelie dan weer op door 'in te knikken', maar dit is niet de bedoeling dat hij op deze manier nageeflijk 'leert' lopen.