Wizz voor het eerst op bokt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 19:37

Wat een leuk dier en gefeliiteerd met je paard!

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 21:12

Desiree schreef:
Heb je dat paard in de gemeente Tubbergen gekocht toevallig?

Nee :)

xxdomiixx schreef:
Je bent een topper! Ik heb de rugzak van het FOK, maar die kan niet om je middel vast (mijn oplossing: oude beugelriemen :') ) Ik gebruik hem alleen voor buitenritten aangezien ik nog geen zuurstof heb maar wel handig om alvast te oefenen zo af en toe. You never know. Verder rijtips, kan ik meer van jou leren dan jij van mij ;)

dankje meid! :) Al hoeft zn rugzak niet duur te zijn ;) winkels als bijv. de Lidl hebben soms ook fijne rugzakken die niet prijzig zijn!

DonCamillo

Re: Wizz voor het eerst op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 00:53

Het is al eerder gezegd, maar nogmaals: wat goed dat je denkt in mogelijkheden en niet in beperkingen! Ik vind dat je netjes zit en het ziet er eerlijk uit naar je paard.

Is het misschien mogelijk om tijdens het rijden tijdelijk een kleiner zuurstoftankje te gebruiken om het gewicht te verminderen? Dan kun je je paard tijdens lange inspanningen niet meer even oppeppen met wat extra zuurstof, haha! Of zouden er tankjes bestaan die een wat plattere vorm hebben, zodat het model beter op je lichaam aansluit?

De suggestie om een bodyprotector te dragen is wel een goede, en dan vooral om die onder de rugzak te dragen. Als je op je rug valt, komt zo'n tankje net zo hard je rug binnen als wanneer je bijvoorbeeld op een boomstam of een hindernisbalk terecht komt.

Wat is het trouwens een leuk en mooi paard. Veel plezier samen!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 01:11

Wat een leuke foto's!
En het ziet er heel fijn uit.
En in eerste instantie viel de rugzak me niet eens op.
Leuke combinatie zijn jullie! Geniet er van!

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:08

Wat een leuke combinatie zijn jullie! En wat knap als je toch zo nog een leuk paardje weet te vinden en op deze manier toch kan rijden, petje af voor je hoor, heel veel respect!
Je zit netjes en het zal idd niet makkelijk wezen om je balans goed te vinden. Heel veel succes verder!

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:12

wat een mooi paard!!
en wat fijn dat je op deze manier toch lekker kunt paardrijden :)
het ziet er heel leuk en ontspannen uit

heel veel plezier saampjes!!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:14

Wat een mooie combi zijn jullie en geen gebrek aan doorzettingsvermogen dus dat komt(of is) helemaal goed. Is er nog een kans dat je beter kunt worden?? Bvb door een transplantatie?? Weet niet welke aandoening je hebt maar je bent nog erg jong om de rest van je leven met zo'n tank te lopen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:24

Super dat je gewoon lekker rijdt. En gefeliciteerd met je knapperd.

Hoe zit het zuurstoftankje in he rugzak? Ik zou die stabiel willen hebben. Rugzak zit al goed om je lijf. Ik zou zelf nooit zuurstof of telefoon bijv in zadeltas doen. Als je wel zou vallen, gaat je paard er vandoor net je zuurstof en wie weet hoelang je dan zonder zit. Daarbij gaat het dan juist rammelen en geluid maken, waardoor je paard misschien aan de loop gaat ipv stilstaan bij je.

Ik rij zelf buiten met een klein rugtasje waar oa water in zit. Het is een beetje irritant, maar verandert mn zit niet enorm. Met de km's die je nu samen gaat maken wordt dat ook beter. Ondanks dat je zuurstof hebt, ben je daarin niet anders dan anderen die ook moeten leren en ontwikkelen. Als je geen bp aan kan eronder, is de rugzak aanpassen misschien een idee. Stevige wand en zuurstof vast erin. Ondanks de veiligheid is en en wel veel.

Heel veel plezier en succes. Oplossingen komen vaak ook wel op je pad. En blijven posten, wNt je bent vast een inspiratie voor anderen.

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 18:16

Iedereen nogmaals bedankt voor alle lieve opmerkingen en complimenten! <3

DonCamillo schreef:
Het is al eerder gezegd, maar nogmaals: wat goed dat je denkt in mogelijkheden en niet in beperkingen! Ik vind dat je netjes zit en het ziet er eerlijk uit naar je paard.

Is het misschien mogelijk om tijdens het rijden tijdelijk een kleiner zuurstoftankje te gebruiken om het gewicht te verminderen? Dan kun je je paard tijdens lange inspanningen niet meer even oppeppen met wat extra zuurstof, haha! Of zouden er tankjes bestaan die een wat plattere vorm hebben, zodat het model beter op je lichaam aansluit?

De suggestie om een bodyprotector te dragen is wel een goede, en dan vooral om die onder de rugzak te dragen. Als je op je rug valt, komt zo'n tankje net zo hard je rug binnen als wanneer je bijvoorbeeld op een boomstam of een hindernisbalk terecht komt.

Wat is het trouwens een leuk en mooi paard. Veel plezier samen!

Helaas word op dit moment door de verzekering geen kleinere tank beschikbaar gesteld. Ik heb al de '' luxe'' dat ik in bezit ben van twee draagbare waardoor ik langer dan 6 uur van huis kan.

Na de afgelopen week meerdere paardenwinkels bezocht te hebben, heb ik een fijn zittende bodyprotector gevonden die onder de tank past. :) Het rijd een stuk fijner, ook voor mijn eigen rug. Het tankje lijkt daardoor ook stabieler te zitten.

bigone schreef:
Wat een mooie combi zijn jullie en geen gebrek aan doorzettingsvermogen dus dat komt(of is) helemaal goed. Is er nog een kans dat je beter kunt worden?? Bvb door een transplantatie?? Weet niet welke aandoening je hebt maar je bent nog erg jong om de rest van je leven met zo'n tank te lopen.

Ik heb Cystic Fibrosis. De toekomst zal uitwijzen of er een transplantatie komt :) op dit moment sta ik niet op de wachtlijst.

superpony schreef:
Super dat je gewoon lekker rijdt. En gefeliciteerd met je knapperd.

Hoe zit het zuurstoftankje in he rugzak? Ik zou die stabiel willen hebben. Rugzak zit al goed om je lijf. Ik zou zelf nooit zuurstof of telefoon bijv in zadeltas doen. Als je wel zou vallen, gaat je paard er vandoor net je zuurstof en wie weet hoelang je dan zonder zit. Daarbij gaat het dan juist rammelen en geluid maken, waardoor je paard misschien aan de loop gaat ipv stilstaan bij je.

Ik rij zelf buiten met een klein rugtasje waar oa water in zit. Het is een beetje irritant, maar verandert mn zit niet enorm. Met de km's die je nu samen gaat maken wordt dat ook beter. Ondanks dat je zuurstof hebt, ben je daarin niet anders dan anderen die ook moeten leren en ontwikkelen. Als je geen bp aan kan eronder, is de rugzak aanpassen misschien een idee. Stevige wand en zuurstof vast erin. Ondanks de veiligheid is en en wel veel.

Heel veel plezier en succes. Oplossingen komen vaak ook wel op je pad. En blijven posten, wNt je bent vast een inspiratie voor anderen.

In de rugzak zit een klittenband waarmee hij vast zit en er onder zitten handdoeken die de overige ruimte opvult. Waardoor hij in de rugzak niet meer kan bewegen :). Het is vooral de zuurstof in het tankje zelf die het geluid maakt en bij extreem hobbelen of regen gaat bevriezen/stomen.

Met een gewone rugzak reed ik vroeger ook wel eens op buitenrit, daar had ik inderdaad ook geen of in ieder geval minder hinder van als nu. Maar deze was ook nooit zo zwaar als nu en toen had ik ook nog meer spierkracht. :)

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:21

Wat een mooi dier! :~
En knap van je dat je jezelf zo kan redden ! ;)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 20:52

Oke, super! Ik heb in het zkh weleens naast iemand aan de zuurstof gelegen en dat was ook niet echt stil. Dacht alleen dat het tankje misschien verplaatste en je daar winst bij kon hebben nog met vastleggen, maar dat is dus al oke.

En een eventuele niergordel? Het werd mij afgeraden, want je wordt slapper op den duur en het is nog een laagje erbij weer. Maar aan de andere kant heb je extra steun om toch een tankje te dragen.

Als je bijv 3x pw kan rijden, kun je evt wel thuis zit en balans oefeningen doen. Die hoeven niet zwaar te zijn en je kan opbouwen zoals nodig is.

Aan rugtasje zelf kun je weinig doen als die goed zit, fijne schouderbanden heeft en het tankje al stabiel ligt.

Maar he je rijdt! Je hebt een prachtig eigen paard, dus komt goed.

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 23:38

superpony schreef:
Oke, super! Ik heb in het zkh weleens naast iemand aan de zuurstof gelegen en dat was ook niet echt stil. Dacht alleen dat het tankje misschien verplaatste en je daar winst bij kon hebben nog met vastleggen, maar dat is dus al oke.

En een eventuele niergordel? Het werd mij afgeraden, want je wordt slapper op den duur en het is nog een laagje erbij weer. Maar aan de andere kant heb je extra steun om toch een tankje te dragen.

Als je bijv 3x pw kan rijden, kun je evt wel thuis zit en balans oefeningen doen. Die hoeven niet zwaar te zijn en je kan opbouwen zoals nodig is.

Aan rugtasje zelf kun je weinig doen als die goed zit, fijne schouderbanden heeft en het tankje al stabiel ligt.

Maar he je rijdt! Je hebt een prachtig eigen paard, dus komt goed.

Ik wil zo min mogelijk hulpmiddelen :). Zolang ik mn paard niet te veel in de weg zit en daar is iedereen heel alert op gelukkig grijp ik ook niet naar extra hulpmiddelen. Gewoon veel oefenen en geduld, dan komt het vast wel goed.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 00:43

Ja, dat is zo. Je ademhaling is wel belangrijk, maar daar ben jij vast expert in. Zoveel mogelijk km's maken is de enige manier om te verbeteren.

Ik heb 2 buikoperaties gehad en moest daarna als ik toch per se wilde rijden een buikband. Uiteindelijk toch een wondbreuk. Jaar erna hernia kwam de niergordel te sprake, maar mn buik was toen al sterker en het us beter van niet.

Je paard zal wel hele fijne gangen hebben, toch? Ik denk ook niet dat je hem in de weg zit. Merk het zelf nooit met mn rugzakje en water etc.
Het is gewoon heerlijk genieten

LufPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:54

Wauw wat gaaf dat je gewoon rijdt, het viel mij eerst ook niet op. Mooie combinatie zijn jullie, veel plezier met elkaar! :)