Bizar joh! Ik heb ook een bontje (zie profiel). Dus ik was wel even benieuwd. Raar dat dat op die manier wordt beoordeeld. Je kan het ook niet hard maken als het gebeurd (klacht indienen oid).
Helaas weet ik zelf ook uit ervaring dat je met een bonte 10x harder ervoor moet werken om goede punten te krijgen, maar het loont ook 10x zoveel en de jaloerse blikken neem ik er dan heel graag bij
Ligt het er niet gewoon aan dat Spirit een pony is tussen de paarden? Ondanks dat hij 3 prima basisgangen heeft, beweegt hij toch anders dan een paard en zul je inderdaad harder moeten werken om hetzelfde te bereiken. Omdat het minder makkelijk gaat en het er al snel simpeler uitziet. Net als bij bijvoorbeeld de meeste koudbloeden die ook gewoon heel correct een proefje kunnen lopen, maar het er door de wat vlakkere gangen toch simpeler uitziet.
Overigens vind ik een bonte tussen alle bruinen, zwarten en vossen juist heel verfrissend op wedstrijd
Het zal wellicht een combi van beide zijn. Het kan niet aan zijn bewegingen liggen omdat deze takmatiger en losser zijn dan de meeste kwpn-ers die er lopen. Tuurlijk neemt ie kleinere passen maar dan wel in verhouding van zijn hoogte Nogmaals het heeft ons oprecht verbaasd.......
Daihyo
Geplaatst: 08-10-15 13:48
Ja, snap ik. Het zou ook niet moeten, dat onderscheid. Maar het gebeurt helaas wel dat er meer gekeken wordt naar het spektakel dan naar de correctheid. Ik weet nog dat ik een keer met dik 2 winstpunten per proef thuiskwam van een wedstrijd waar Jim alleen maar kon drammen. Maar ja, nek erop, driftig in de gangen en het zag er indrukwekkend uit. Dat het met teveel spanning was, dat voelde blijkbaar alleen ik En de proef waar hij juist heel ontspannen, los en correct de baan door ging reed ik net winst en zelfs een keer bijna verlies omdat het er zo saai uit zag. Ik heb dit serieus bij hetzelfde jurylid gehad en hem ook gevraagd waarom ik toen zo hoog gepunt werd en de ontspannen proef zo laag. Zijn letterlijke woorden: "Deze proef was saai. Ik heb graag actie en indrukwekkende bewegingen." En de spanning had hij niet gezien. Tsja... Ik heb van beide wedstrijden filmpjes en foto's gezien en ik zie toch echt liever het 2e.
Gelukkig zijn er ook juryleden die er doorheen kijken en je wel correct beoordelen. Des te leuker als je dan gewoon terechte punten krijgt met een opbouwend protocol waar je iets aan hebt, of je nu winst hebt of niet.
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 08-10-15 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Ufurio4e
Geplaatst: 08-10-15 13:49
Snollygoster schreef:
Helaas weet ik zelf ook uit ervaring dat je met een bonte 10x harder ervoor moet werken om goede punten te krijgen, maar het loont ook 10x zoveel en de jaloerse blikken neem ik er dan heel graag bij
Dat is ook zeker zo. Ik ben trots dat ik meg mijn bonte er ook ben gekomen.
Roos_M
Geplaatst: 08-10-15 13:53
Snollygoster schreef:
Wat een leuk bontje! Pas op met door verzamelen dat je hem rond houd
Ik heb ook met een pony van 1.48 m tussen de paarden Z gereden en ik ben altijd wel eerlijk beoordeeld op normale wedstrijden. Maar op grotere concoursen/kampioenschappen werd ik ineens veel lager gepunt dan anders. Zal ook wel te maken hebben met de andere combinaties, na wie je moet starten etc.... Moet niet mogen, maar ja, helaas gebeurd dat wel.