Doe altijd een cap op!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:56

zonnebloem18 schreef:
Is er niemand die alleen op buitenrit gaat of in de bak bezig is zonder dat er iemand in de buurt is. Alsof er dan niets mis kan gaan.

Laat je mannen en meisje goed voor je zorgen!!

Ja, maar ook dan probeer je toch de risico's te beperken? Ik in elk geval wel. Buiten rijden alleen in een gebied waar regelmatig mensen langslopen en geen 'rare' dingen in de bak doen.
Je zou ook 'gewoon' kunnen trainen met je paard ipv er achterstevoren op gaan zitten zonder zadel, het risico dat je er dan af kukelt lijkt mij dan toch een stuk groter.

Maar, ik veroordeel het niet hoor. Was vroeger ook zo :')

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:57

Jeetje.. Wat dapper dat je dit zo durft te plaatsen. Ik denk dat er heel wat mensen zijn die wel eens achterste voren op een paard in de wei hebben gezeten, dat het niet zo handig was ben je zelf inmiddels wel achter. Sneu dat bokkers het dan nog nodig vinden om het je nog een keer in je gezicht te wrijven. := Ik moet zeggen dat ik wet wel ontzettend 'mooi' vind hoe je shet bij je staat te waken en je wakker maakt.

Pas je goed op jezelf? Het is wel belangrijk dat je vannacht om de 2 uur even wakker wordt gemaakt hoor!

ImLuckyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:58

als jullie haar al erg vinden hoe ze met dr pony's omgaat dan ben ik wel een waare idioot zeker, zonder zadel zonder hoofdstel halstertje cappie achterstevoren ondersteboven en alles zien ze me nog langs komen hier thuis hahhaha maar ik rijd ook wel eens buiten bitloos zonder zadel dus pony lief is ervaren genoeg om iig niet zo te reageren als jouw james deed,

maar ik kan wel beamen dat een cap MEGA belangrijk is
ik ben vorige winter met een fries onderuit gegaan alleen buiten.. het was vrij nat maar ze gleed niet... tot ze modder zag, net te laat en dus te abrupt remde(zugt... meries...). ik (met cap op) mn achterhoofd op het asfalt langs profincionale weg (ik reed op het hele brede traktor/fietspad ernaast), ik was alles van die dag kwijt, hoe ik op stal was gekomen welke uren ik op school had gehad, maar ik stond gelijk op ben opgestapt en heb op de terugweg blijkbaar 3 keer de eigenaresse gebeld, en mn ouders (die in lisabon waren) mn toemalige vriend en mn opa en oma. savonds om 9u was alles pas weer terug...

conclusie: ook de braafste paarden kunnen op hun bakkes gaan. CAPPIE OP

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 21:58

Sommige mensen - waaronder ik dus - zijn gewoon graag grenzen aan het verleggen. En tja... dat gaat niet altijd goed. En daar moet je soms op een pijnlijke wijze achter komen. En ik wil dit gewoon laten zien als les.

Ik ben misselijk.....

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:59

Ga dan voor de zekerheid nog even langs de HA dat je zeker weet dat er niks is of misschien juist wel, je hebt echt een harde klap gemaakt!

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:00

Tsja ook ik spring er zonder zadel op en ga achterstevoren zitten, het is soms zo verleidelijk om er even op te zitten zonder cap maar dit laat zien dat dat gewoon een no go is. Beterschap!

Ragdollcat

Ik heb niet alles gelezen.

Maar eerlijk gezegd, je haalde malle fratsen uit met je paardje en dan kun je dit verwachten.

Gelukkig had je al je cap op, ik rij ook altijd met een cap op, je weet maar nooit.

Ik geef toe, heb ook malle fratsen uitgehaald met een shetlander toen ik nog klein was.........
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 21-09-15 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

simodi

Wow, heftig! Zorg je nu dat je gewekt wordt vannacht, dat wordt een paar keer gezegd maar ik lees geen antwoord daarop (of lees ik er over heen?). Is echt belangrijk hoor!

Verder moet ik zeggen dat het filmpje ook iets moois heeft, en dan bedoel ik hoe de paarden op jou reageren. Zo onderzoekend en hoe waakzaam je shet bij je gaat staan. Goed van je dat je de tegenwoordigheid hebt om ze daarna allebei te knuffelen ondanks je geklutste hoofd! Je maakt heel duidelijk dat zij er niets aan kunnen dien.

Roosch

Lieve TS, ga maar even naar de huisartsenpost. Echt.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:01

Jeetje :oo sterkte :(:)
Vind het wel goed van je dat je zoiets post, maakt mensen toch wat meer bewust.

Majabeestje

Chasey schreef:
Sommige mensen - waaronder ik dus - zijn gewoon graag grenzen aan het verleggen. En tja... dat gaat niet altijd goed. En daar moet je soms op een pijnlijke wijze achter komen. En ik wil dit gewoon laten zien als les.

Ik ben misselijk.....

Is ook zo, die grens ligt voor iedereen ergens anders.

Ogen dicht joh, niet meer bokken. Licht van de pc/tablet/phone wat dan ook is nu superslecht voor je ogen/hoofd.

Jolliegirl

Bel morgen even de huisarts.. Grote kans dat je een hersenschudding hebt.

Is er iemand bij je vanacht? Elke twee uur ff wekken.. En goed aanspreekbaar zijn.
Morgen HA bellen.
En even heel rustig doen.

Lekker je telefoon wegleggen, of achter scherm vandaan.
T donker in, paracetamolletje erin en gaan liggen.

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:02

mala26 schreef:
Wat ik vooral eng vind is dat je dit soort dingen doet zonder dat er iemand bij is. nu lag je in je eentje in de wei, voor hetzelfde geld waren je paarden van iets anders geschrokken en over je heen komen rennen. Denk dat je erg veel geluk hebt gehad.

Heel erg mee eens, maar ik denk dat TS ook die les wel geleerd heeft… Laten we hopen dat ieder die dit ziet, zich weer even realiseert hoe kwetsbaar je bent als mens. En hoe makkelijk je verkeerd terecht kan komen. Want zo hard lijkt ze op zich niet eens te vallen, maar door de manier waarop ze neerkomt! :(
TS, veel beterschap gewenst. Enne, niet meer doen he… maar dat hoeven we je vast niet te vertellen.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 22:02

Nee daar heb ik nog niet op geantwoord. Maar had het al wel 'opgeslagen' van dat moet ik regelen. :)
[/quote]
Nee daar heb ik nog niet op geantwoord inderdaad. Maar had het al wel 'opgeslagen' in mijn hoofd dat moet ik regelen. :)

Ja ikzelf vind het ook heel bijzonder hoe de paardjes reageren!

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:03

Ik zou alsnog even de HA of spoedeisende hulp bellen voor advies. Je hebt daar een behoorlijke klapper gemaakt en naar wat ik kan zien op het filmpje ben je zeker 2 keer "out" gegaan en dat langer dan 1 minuut per keer, dat is te hard en te lang om zonder controle te zeggen dat er weinig aan de hand is.

Beterschap de komende dagen.
Owja, laat iemand je vannacht een paar keer wakker maken, gewoon voor de zekerheid.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:03

En idd nog even de huisartsenpost bellen. Met je hoofd moet je voorzichtig zijn hoor. Ze kunnen wat testjes doen om te bepalen of je hoofd nog wel een beetje ok is.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:04

Chasey schreef:

Ik ben misselijk.....

Mag ik dank even zeuren en zeggen dat je naar de hap moet of eerste hulp en dan nu en niet morgenochtend. Misselijkheid na zo'n val is niet goed.
Als ik bij jou was geweest had de ambu er naast gestaan en dan wel heel rap.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 22:05

Dank je allemaal. Ik ga nu inderdaad slapen. En morgen de HA bellen.
En ik zal de wekker zetten vannacht. Om de 2 uur dus?

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:05

Dan heb je een hersenschudding. Rap naar bed, neem een advil of ibuprofen (paracetamol helpt niet)tegen de pijn en vraag vriendlief of hij je over een uur of 2 wil wakker maken. Als je je bankrekeningnummer niet meer weet, of je geboortedatum zou ik ff de HAP bellen. Morgen heul rustig aan doen en eigenlijk nog een dagje of meer bedrust nemen tot je hoofdpijn weg is. Maar met kindjes is dat wat lastig ben ik bang...maar probeer zoveel mogelijk te liggen.
Hap nu bellen heeft weinig zin. Die zeggen vermoedelijk toch: naar bed en over 2 uur wakker maken.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 22:06

mala26 schreef:

Oké dus ik kan het beste nu nog hulp zoeken?
GOed, maar dan ga ik nu offline.
Bedankt voor de adviezen allemaal!

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:06

Ondoordachte dingen doen we allemaal wel eens. Een leerzaam en moedig filmpje, TS, bedankt voor het delen. Zorg je alsjeblieft goed voor jezelf na deze flinke klap? :(:)

En inderdaad erg mooi om te zien hoe de paarden (vooral de shet) reageren.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:06

Chasey schreef:
mala26 schreef:

Oké dus ik kan het beste nu nog hulp zoeken?
GOed, maar dan ga ik nu offline.
Bedankt voor de adviezen allemaal!

ja lijkt mij beter van wel.
sterkte

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:07

Even de HAP bellen voor advies. Beterschap! :*

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:09

Bijzonder hoe dat Shetje bij je blijft en je daarna nog even komt checken.

Ik zou je zelf erg goed in de gaten laten houden en ook om de zoveel uur even laten wakker maken!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:09

Chasey schreef:
Dank je allemaal. Ik ga nu inderdaad slapen. En morgen de HA bellen.
En ik zal de wekker zetten vannacht. Om de 2 uur dus?

En wat als je niet wakker wordt van de wekker? Iemand moet je wakker maken, word je niet wakker of reageer je te traag, dan heb je acuut hulp nodig. Dat kan je dus niet zelf doen.
Ik wil je niks aanpraten maar dit is juist voor als je bijvoorbeeld een bloeding in je hoofd blijkt te hebben, ze zijn iet voor niks heel voorzichtig als je een klap op je hoofd hebt gemaakt én buiten westen bent geweest.
Ik zou absoluut de huisartsenpost nu nog bellen.